Jubileumlogjesantwoorden deel 5: Sillie


Sillie vroeg het volgende:

Mijn vraag:als men jouw moest beschrijven als een gerecht/maaltijd, wat zou je dan zijn? En ehm denk je daar zelf dan net zo over?

Over deze vraag heb ik verschrikkelijk mijn hoofd gebroken! Een gerecht? Denk je dan aan mijn hammetjes? Nee, het moet mij als persoon beschrijven. Ik was er al snel uit, dat het wel een gerecht met veel ingrediënten moest zijn, maar ook iets wat misschien geen lichte kost is, zelfs wel zwaar op de maag kan liggen. Ik kwam tot chili-con-carne, maar ik was er niet helamaal tevreden over. Ik heb het aan Leo gevraagd, maar dat is geen vraag waar hij mee uit de voeten kan. Toen ik in Nederland was, heb ik het eerst aan mijn jongste dochter gevraagd. Zij kwam er ook niet helemaal uit, maar toen ik chili-con-carne zei, kon ze zich dat wel voorstellen, zij het aarzelend. Een dag later vroeg ik het aan mijn oudste, nuchtere, beelddenkende dochter en verwachtte er niet veel van zij aarzelde geen moment! “Gevulde eieren” zei ze meteen om er een paar minuten later aan toe te voegen: “Eigenlijk ben je een heel koud buffet, maar als ik 1 gerecht mag noemen, ben je gevulde eieren en niet alleen omdat je dat ALTIJD maakt”. Jongste en ik keken elkaar aan en konden ons er meteen in vinden, met dien verstande dat er dan veel verschillende en ook verrassende vullingen bij die gevulde eieren moeten zitten: met kaviaar, met garnalen, met paprika-tomatenroom, met kerrie en zelfs met doperwten-,mintcrème. Dan ga ik accoord!

WAT EEN VRAAG!!!!!

11 Reacties op “Jubileumlogjesantwoorden deel 5: Sillie

  1. Inderdaad een gerecht wat je geen twee keer precies hetzelfde kan maken. Je oudste dochter kent haar moeder goed!

  2. Ha ha ha!
    Wat een vraag, Vrouwe Basbraal! Daar zou ik zelfs niet aan beginnen. Moest men mij vragen met welk dier ik mezelf associeer, ik zou het wel weten, maar een gerecht?
    Ik pas.
    Met vriendelijke groeten,
    Uw Drs.

  3. Bedankt voor je uitleg :ohhhh hihihi ik vindtum wel heel leuk beantwoord 🙂 dank je wel.(ik keek elke dag wel 2 keer of mijn vraag beantwoord zou worden/aan de beurt was) Maar gevulde eieren, het is een erg leuke assosiatie.En ik bedacht m eigelijk omdat je ook zo van koken houdt, en ik al meerdere keren je verrukkelijke creatief heb voorzijn zien schuiven hier 🙂

    fijne dag!!!

  4. Wat een geluk dat dat mijn favoriete gerecht is!!!

  5. whahahaha oh ja, als je ze zo divers vult dan wel, ik maak ze al bijna nooit en als ik ze maak altijd standaard idem aan wat ik ooit eens geleerd heb, de saaie variant, ben er ook niet zo gek op :O

    Wel een geweldige vraag!

    XXX

  6. Mee eens, Lydia!

    • @Lydia: en jij kan het weten tenslotte. Ik wou nog even zeggen dat ik zo van je kinderen heb genoten! Ik kreeg privévoorstelling op privévoorstelling. Ik voelde me echt ‘oma’ uit het buitenland.

  7. Wat een vraag en wat een geweldig antwoord!

  8. Hahaha, gevulde eieren. Afhankelijk van de vulling dus heerlijk of bepaald niet lekker! Ik vind het een geweldige vraag trouwens!

  9. Hemeltje lief wat loop ik achter! Dit logje vond ik i ieder geval ERG LEUK. Gevude eiren lijkt me namelijk een compliment…

    • Ja, mijn frequentie is nogal hoog; ik wil er vanaf zijn om de give-away uit te delen. Ik heb er nog twee in de wachtrij staan.

Geef een reactie

