Vorig jaar om deze tijd…….


…gingen we nu slapen met een auto vol spullen, want op Koninginnedag zijn we voor de eerste keer naar Zweden gereden. Leo werd per 1 mei halve tijd aangenomen, want hij moest nog twee maanden op de Erasmusuniversiteit halve tijd werken. Tot juli is hij 14 dagen in Linköping geweest en 14 dagen in Rotterdam. Via internet hadden we een appartement gehuurd en om 6 uur ’s morgens zijn we vertrokken. Toen we om een uur of half acht Apeldoorn passeerden, was het daar al een drukte van belang. Agenten wezen aan waar de mensen konden parkeren en er waren al heel wat auto’s. Ik geloof dat je met een bus naar het centrum gebracht werd. Verder hebben we natuurlijk niets meegekregen van het drama dat zich een paar uur later zou afspelen. Dat hoorden we pas de volgende dag toen we de kinderen belden om te vertellen dat we goed waren aangekomen.
Het is 15 uur en 1375 km. rijden naar Linköping vanaf Puttershoek. Leo rijdt alles. Als ik eens een keer rijd omdat hij gedronken heeft b.v. zit hij de hele tijd te rillen en te schrikken, waardoor ik niet meer kan rijden op een gegeven moment. Alleen als hij HEEL moe is,valt hij onmiddellijk in slaap en kan ik doorrijden. Als hij rijdt, lig ik meer dan de helft van de tijd te slapen. Ik KAN mijn ogen niet open houden als ik gewiegd gereden word. Het grootste hoogtepunt van de reis is de overtocht van Duitsland naar Denemarken. Daar lunchen we dan. Vroeger had je dan op de boot een smörgasbord/koiud buffet met de heerlijkste gerechten, kaviaar en garnalen en ingelegde haring, van die dingen die wij in Nederland nooit aten, maar helaas: dat is al vele vele jaren afgelopen. Als we de boot afrijden, zijn we over de helft. Het is bijna 300 km. van zuid- naar noord-Denemarken en in Zweden is het ook nog 400 km. rijden! Omdat het feest was in Zweden, moesten we onze sleutel afhalen òf bij een secretaresse van de Uni die op een of ander feest was, òf we zouden hem krijgen van iemand die zuidwaarts reed naar huis onderweg op een parkeerplaats. Toen we op een gegeven moment dat nummer gingen bellen, bleek de afslag 100 m. verder te beginnen, dus dat was maar net op tijd!
Om negen uur kwamen we aan. In Zweden heeft het hele gebouw hetzelfde nummer, dus we moesten even zoeken, voor de rest vervijs ik naar kliklikklik

Een Reactie op “Vorig jaar om deze tijd…….

  1. Wat een reis zeg. Die Leo, is dat echt zo’n zenuwpees als hij passagier is.
    Tja, dat drama. Verschrikkelijk nietwaar. Nog steeds.

Geef een reactie

