Aura


Een vriendin van mij, die ik vroeger wel twee, drie keer in de week zag, kan aura’s zien. Ik niet, maar als zij zegt dat ze ze ziet, geloof ik haar onmiddellijk. Ze is heel integer en iedere vorm van bedrog is haar volkomen vreemd. Maar toch, ik kan ze niet zien. Ze kon ook aan iemands aura zien of ze oprecht waren en ze voelde het altijd als iemand naar haar keek of aan haar dacht. “Zal wel”. dacht ik. Op een keer reed ik langs haar werk tegenover het station van Dordrecht. Ik stond voor het stoplicht en ik zag haar binnen zitten. Ik riep haar naam in gedachten en wachtte af. Ik zag haar opkijken van haar werk en zoekend rond kijken. “hier ben ik” zei/dacht ik, “hier voor het stoplicht in de auto” Onmiddellijk keek ze naar mij en zwaaide met een gebaar van : “O, daar ben je. Ik zag je niet zo gauw!” Toen ze later trouwde, ging ze in Zeist wonen en we ontmoetten elkaar niet vaak meer. Wel voerden we nog regelmatig lange telefoongesprekken. Op een keer zei ze dat ik naar haar toe moest komen, want ze had iets ontdekt en ze wilde het me laten zien. Het kostte even regelen, maar ik toog af naar Zeist. Ze woonde in een galerijwoning op de eerste verdieping. In de slaapkamer had ze, tegenover het raam, een spiegel hangen met een geslepen rand. Omdat er een galerij boven het raam zat van de tweede verdieping, viel het licht practisch horizontaal op de spiegel. “Kijk” zei ze…… In de geslepen rand van de spiegel kon ik mijn en haar aura zien!!! Heel heftig! Je straalt van voren een andere kleur uit dan van achteren. Er zat een lok/krul van mijn haar in de nek omgedraaid en die straalde naar voren de kleur uit die naar achteren werd uitgestraald. Prachtige kleuren, blauw, turqoise, lichtgroen, puur geel, paars, roze, zilver en allemaal met een frisheid of de kleur zojuist geschapen is! Op een gegeven moment zei iemand die rechts van me stond iets tegen iemand die links van me stond. Ik zag een felle paarse fontein richting de aangesprokene gaan. Ik kan me zo voorstellen dat iemand die aura’s kan zien, kan schrikken van zo’n felle straal licht. Sindsdien ‘trek ik mijn aura’ in als ik met autistische kinderen/personen omga. Ik probeer me in gedachten onzichtbaar te maken en maak geen oogcontact of heel ‘vaag’. Dat doe ik ook als ik vogeltjes of konijntjes of elanden ontmoet. Ik heb ontdekt dat ze veel dichterbij komen en minder bang zijn.
Ik kan me nu voorstellen hoe fel ik over moet komen op mensen of dieren die dat kunnen zien of voelen!”Komt ze weer met haar grote aura”, zie ik ze denken. Nou mooi niet, want ik trek mijn aura in!! Heeft iemand van jullie ervaringen op dit gebied om te delen?

16 Reacties op “Aura

  1. Speciaal zeg.
    Nee, geen ervaringen mee. Maar dat er meer is tussen hemel en aarde, daar ben ik wel van overtuigd.

  2. Nee geen enkele ervaring
    Enne mijn franse dochter: die heeft haar baby verloren, erg verdrietig allemaal….

  3. Speciaal is dat, ik heb ook wel eens iemand zijn aura gezien. Heel apart maar ook heel mooi vond ik dat.

  4. Ja, ik werk samen met iemand die aura´s ziet en leest en ben me daardoor wel bewust geworden van voorzichtig zijn, eventueel je grote aura bij je trekken voordat je met name kinderen daardoor laat schrikken.

    Zij kan net als jouw collega voelen wanneer ik inde buurt ben of wanneer ik op het punt sta haar te bellen en weet dan wat ik wil zeggen.

    Sterker nog, zij kan ook aura´s lezen van mensen die er niet meer zijn. Hahaha, gaan we op die toer, halen we die mevrouw erbij die gaat raden met welke letter de naam begint, hoe heet ze ook alweer.

    Nee. zonder dollen.

    Zij kan lezen en voelen en aantonen (heel belangrijk in onze bewijsmaatschappij), bijvoorbeeld door spiegels (wat jij ook zegt) dat er meer is tussen hemel en aarde.

    Pfff. Mooi onderwerp. Een logje waard. Ik kan niet op de naam komen van die vrouw die contact zoekt met de geesten en dan een letter raadt….

    Maar ja. Mooi liedje. De Bangles!

    En ik heb voor één keer de vraagstoel van Toaske geleend, het kon niet anders. Na gisteren.. Fijne avond, groet Roelien

  5. Jajajajajaja.

    Ik weet het.
    Char.

    Hè, hè…

  6. Ja…ik heb ze tot voor 2 jaar zelf kunnen zien… nu kan ik ze alleen nog aanvoelen… zelfs over grote afstanden. Gelukkig wet ik ook hoe ik me kan afsluiten.. anders wordt het helemaal een warboel in mijn hoofd:)

    ik verwacht sterk, nee ik weet dat mijn dochters hetzelfde hebben of nog krijgen als ik…en ik hoop dat ik er dan ben om ze te leren het te beheersen..

    mooi verhaal van jou Janneke, met liefde voor je klanten.. dat voel je in je hele stuk door

    grts

  7. Oei, bijzonder! Ik ben van de sceptische soort… maar ik begrijp dat je zelf toch redelijk overtuigd bent geraakt inmiddels.
    Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je jezelf `klein´ en ´onzichtbaar´ kunt maken en dat dat bij bepaalde mensen-dieren heel goed werkt.

  8. Wat prachtig dat je ook de kans kreeg te zien wat zij ziet! Aura’s kan ik niet zien, een oude buurvrouw van me kan het wel, Char is echt niets vergeleken bij haar. Geweldig, zoals ze er anderen mee helpt. ‘Maar jij,’ zei ze na de geboorte van Neeltje,’ jij hebt het zelf ook!’ Klopt, ik voorvoel nogal eens wat, maar zo helder als zij niet hoor.

  9. Iedereen kan dit zien als ze het echt willen, jij ook, zonder spiegel, het vergt wel training overigens, simpele training en veel en vaak doen ook vooral.

    Als je rustig zit op de bank, hou je hand dan ontspannen, zorg dat je een lichte, liefst witte muur hebt om later naar te kijken, staar naar je hand, minimaal een minuut, of naar je blote voeten,e n richt je blik dan op de witte muur, in het begin zul je heel kort misschien een licht zien, of een kleur die zo weer verdwijnt, maar hoe vaker je dit doet, hoe eerder en langer jij het kunt zien, je eigen aura maar ook die van anderen 😉

    Zelf kan ik ze nog niet zien, ben er ook niet zo mee bezig maar één van mijn beste vriendinnen kan net als jouw vriendin direct zien hoe het met mij gesteld is als ik haar ontmoet.

    Het onzichtbaar maken, ja dat doe ik ook vaak, dat is wel prettig in heel veel gevallen.

    XXX

  10. als ik tegen een migraine aanval aan zit , zie ik aura’s ( een paar dagen- uren van te voren en ook diezelfde tijd na de aanval) maar ehm dat schijnt normaal? te zijn? het schijnt in ieder geval vaker voor te komen.

  11. We hebben niet in termen van aura’s gesproken, maar wel in uitstraling. Ik heb blijkbaar ook een groot aura, want vaak trekken mensen zich terug als ik ergens binnenkom. Zo ook eens op een logopedistenkoor waar ik in NL naartoe kwam. Ik voelde me eenzaam en praatte daarover met de dirigente. Ze zei: “Ja, maar Jessica, jij kunt met een vuilniszak over je heen aankomen en in een hoekje gaan staan. Het maakt niet uit, iedereen voelt toch dat je binnenkomt met je enorme energie” en dat kan bedreigend overkomen.” Als je je er bewust van bent kun je je energie een beetje intrekken of je laat hem er zijn en laat mensen zien dat je niet gevaarlijk bent. En.. eigenlijk was het hetzelfde liedje op mijn huidige koor. Dat heeft 5 jaar geduurd (Zweden in Linköping zijn veel voorzichtiger en op mijn koor blijkbaar al helemaal).

    Ik trek mijn aura vast ook altijd in als ik kinderen ontmoet in mijn werk…na een uur ofzo als ze me geaccepteerd hebben laat ik hem weer een beetje komen. De ouders zijn altijd blij met mij als ze zien dat hun kind me (en mijn aura:) geaccepteerd heeft.

    Dus ja, ik geloof erin.
    Maar eigenlijk was ik dit allemaal een beetje vergeten, dus thnx Janneke. Ik zal er nu weer bewuster mee omgaan.

  12. nee, ik zie geen aura’s, behalve wanneer ik een migraineaanval krijg. maar dat is een andere soort.

    wel roepen mensen een gevoel bij me op.
    ik kan niet goed omschrijven hoe dat werkt. sommigen voelen hoekig, anderen rond.

    daar ga ik eens goed op letten.

  13. Ik kan het niet maar ik geloof denk ik wel dat er mensen zijn zoals jouw vriendin die het wel kunnen. Daarnaast weet ik zeker dat wij met ons lichaam meer vertellen dan wij met woorden doen (houding, geur, hormonen, noem maar op)…of is dat geheel nou juist “aura”? Ik weet het niet….ik weet wel dat er op dat vlak iets is dat niet zweverig is en ik voel direct aan dat je iets te verstoppen hebt bij sommige typen…

  14. Ik weet niet of het aura’s zijn maar ik heb wel een heel sterk gevoel in kleur bij bepaalde mensen. Bij mijn super-autistische zoon koester ik dit extra. Ik maak heel duidelijk wél oogcontact met hem en zie door zijn helderblauwe ogen meer dan wat je in eerste instantie kunt waarnemen. Nu moet ik nog leren om gewoon te kijken en niet voortdurend te observeren om gedrag te proberen verklaren. Uiteindelijk mogen autisten ook gewoon mens zijn en niet altijd studie-objecten. Over het algemeen zie ik rondom hem warme diepe tinten van oranje, paarsen en groen.

    • Ja, ik denk wel dat je dat aura’s kan noemen. Als je een band hebt met kinderen, kun je wel oogcontact maken. Ik heb het eigenlijk over eerste kennismaking en ik heb ook nog eens een hele felle blik en (naar verluid) een erg groot aura. En ik ben het met je eens: het is heerlijk om ‘door de handicap heen’ te kunnen kijken naar de mens erachter!

  15. Ik zie geen aura’s maar kan ze wel voelen. Aan mijn gezinsleden vraag ik af en toe of ze hun aura bij zich willen houden. Soms vraag ik het manlief ’s nachts omdat ik dan niet van de energie kan slapen.
    Sommige mensen hebben een soort van ‘walmende’ aura als ze erg gespannen zijn. Dan moet ik goed bij mezelf blijven en naderhand zeg ik gebeden om mezelf weer schoon te vragen.
    Paranormale gaven zijn in ons gezin heel gewoon. We hebben hier helderziend, heldervoelend, helderruikend, helderwetend, helderhorend. Soms is het mooi, vaak is wat we doorkrijgen niet fijn en het is vermoeiend al die indrukken. We doen veel gebeden voor de mensen voor wie het nodig is en houden ons huis prikkelarm. Zo hebben we geen tv meer. Heerlijk!

Geef een reactie

