Ronja de Roversdochter-bloemetjes!!


Tussen de struiken van onze achtertuin (bij de rots) is een waar Ronja de Roversdochter-decor ontstaan!

Er bloeien dezelfde bloemetjes als in het stukje waar ze danst en waar hij midden tussen de bloemetjes neervalt (na ongeveer 1 min.)

Ik wil er ook dansen! Maar ja, dan zie ik er als een overjarig nijlpaard uit! Het voorjaar is in alle hevigheid losgebarsten, overal bloemetjes, overal barsten de knoppen er uit :
Dit zijn de Ronja de Roversdochter-bloemetjes (bosanemonen):

en deze bloeien ook overal in de tuin:

BTW: Hebben jullie Ronja de Roversdochter al gezien? het is een prachtige film en niet alleen voor kinderen (vanaf een jaar of acht). Ik weet alleen niet of hij met nederlandse ondertitels te krijgen is. Naast een leuk verhaal met humoristische en spannende stukken er in, is ook de prachtige natuur van Zweden te zien.
Ik woon keihard in een vakantieland!! Joehoe!!!, Yess!!! En het is LENTE!!!!

13 Reacties op “Ronja de Roversdochter-bloemetjes!!

  1. Joehoe! Ik neem je enthousiasme over!
    Ronja is een geweldig verhaal.

    We hebben het hier in de tuin eens deels nagespeeld met een kinderfeestje.

    Ik vind die bosanemonen prachtig! En dat blauwe is dat bosviooltje of vergeetmijnietje? Nee, blauw druifje geloof ik. Ik moet een bril denk ik.

    Maar die joehoe, yes het is lente, hou ik erin vandaag. Het is hier ook heerlijk. Vanmiddag voetbaltraining geven in het zonnetje, wat wil een mens nog meer (aan de kant zitten in het zonnetje waarschijnlijk….).

    Groet Roelien

    • Nee, het is geen van tweeën Roelien! Ik zal wel een vergrote foto op het blog zetten, dan mogen jullie er op schieten. Ik heb altijd gedacht dat ik veel planten kende, maar ik kom er nu een heleboel tegen die ik niet ken……. slecht voor mijn ego, maar…… joehoe, yes!!!

      • Het lijkt me zo een beetje op kleine wilde hyacinthjes, maar ik moet even wachten op de uitvergtoting wil ik een serieuze gok doen…

  2. Hejsan, die witte zijn de vitsippor en zijn die blauwe dan niet de blåsippor? Ze staan hier ook, zelfs al in een lief klein vaasje in huis. Nu har våren kommit! (en de zomer ook want volgens onze zoon Rense zijn de eerste zomerbloemen ook al gesignaleerd;-)). Groetnis, Anna

  3. …of is het de blauwe boshyacint? Anna

    • Ja, ik denk inderdaad dat het een soort hyacint is, met maar 1 bloem i.p.v. een tros. Ze zijn helder blauw, die kleur ken ik niet van gewone hyacinten………

  4. Ik had ook al het idee dat de witjes een soort anemoontjes waren, niet dus. Ja meis in een nieuw land kun je weer allerlei andere bloemen tegenkomen.

    Ronja is hier al een aantal keer op tv te zien geweest en ik heb de film met ondertitels gezien. De omgeving waar het gefilmd is , is ook prachtig. Ik kijk wel vaker ‘kinderfilms’ en ik lees ook vaak de nieuwe kinderboeken (tja een beroepsafwijking misschien, ik ben als jeugdbibliothecaris begannen destijds) ik moet toch weten wat ik kinderen aan kan raden om te lezen nietwaar? De kameleons en olijke tweelingen daar komen ze zelf wel achter die lees ik dan ook niet.

  5. Te snel geantwoord, zie dat iemand anders de hyacnith al heeft genoemd! Maar ik blijf erbij…

    Oeh, die film wil ik graag zien, ik was een groot fan van het boek!

  6. Ik denk dat het een Scilla is, een bolgewasje. Inderdaad zeer intens blauw !
    Prachtige film, Ronja de roversdochter. Heb hem meerdere keren gezien, als ik me niet vergis op de VPRO zondagochtend: altijd kwaliteitsfilms.

  7. Geweldige film : Ronja de roversdochter . De vpro heeft hem al verschillende malen uitgezonden .

  8. zodra die film weer op tv komt, neem ik hem op!

  9. het is alleszins de kleur van de boshyacinth, maar ik zou inderdaad eens een foto moeten zien van iets dichterbij. boshyacinthen staan hier nu volop in bloei in het bos, typisch voor hier. het hele bos is prachtig paars-blauw…

  10. Ja, het zijn scilla’s en de vitsippor daar worden wij Zweden (haha.. wij Zweden) echt blij van. Dán is het lente. De blåsippor zijn veel zeldzamer omdat die zich voortplanten via zaadjes. De witte bosanemonen vertakken zich onder de grond, dus die groeien bijna overal. Supermooi!

Geef een reactie

