t-mobile.nl : VERTROUW ZE NIET!!! + update


Jongens, wat ben ik boos! Ik ben niet zo snel boos, niet zo snel beledigd als het voor mezelf is zeker niet, maar nu ben ik echt heel boos!
Ik heb een jaar of vijf geleden een mobiele telefoon aangeschaft. Daartoe heb ik een abonnement afgesloten bij T-mobile. Het bedrag werd maandelijks van mijn rekening gehaald middels een automatische afschrijving. Toen ik vorig jaar naar Zweden zou gaan verhuizen, heb ik contact opgenomen met T-Mobile wat te doen met mijn abonnement en of ik niet beter op prepaid kon overgaan. Ik kon helemaal niet veranderen, want mijn abonnement liep tot october en er kon tussentijds niet veranderd worden. OK, in october heb ik weer gebeld en gevraagd of ik nu niet beter op prepaid over kon gaan. Ik had in de tussentijd torenhoge rekeningen gekregen. Het bleek dat mijn belminuten niet gebruikt kunnen worden als je uit het buitenland belt. Ik had dus veel betaald en heel veel belminuten die alleen in Nederland opgemaakt kunnen worden. Als ik nu overging op prepaid, was ik al die belminuten kwijt. Alleen als ik weer een abonnement zou nemen, kon ik mijn belminuten meenemen. Dat heb ik toen dus maar gedaan, want ik redeneerde dat ik mijn mobiel + minimumabonnement aan mijn dochter kon overdoen zodra ik hier een zeweedse mobiel had gekocht en dan kon zij de belminuten opmaken…. Tot zover niets aan de hand.
Eind december kreeg ik (met enige vertraging natuurlijk) bericht dat het bedrag van 18 december (E. 312,72!) niet van mijn rekening afgeschreven kon worden wegens te laag saldo. Op die rekening komt sinds onze verhuizing geen geld meer binnen en we krijgen met vertraging te horen hoeveel er eigenlijk op staat. Ik heb het bedrag onmiddelllijk overgemaakt en op 4 januari is het bedrag daarna bijgeschreven op de bankrekekning vanT-Mobile. Enkele weken daarna begon het gelazer. We kregen een brief dat er een betalingsachterstand was ontstaan van E. 312,72. Leo heeft de brief retour gestuurd met de mededeling dat het bedrag op 4 januari was bijgeschreven bij hun. De brieven bleven binnenkomen daarna en bij iedere brief stond dat je deze brief als niet gestuurd kon beschouwen als je wel betaald had. Wij hebben dus verder niet gereageerd. Toen ik in maart naar Nederland ging, verheugde ik me op lange telefoongesprekken waarbij ik al mijn opgespaarde belminuten kon opmaken. De eerste keer dat ik wilde bellen, kreeg ik een mededeling dat ik een nummer moest bellen waarop ik eerst mijn betalingsachterstand zou kunnen voldoen alvorens te kunnen bellen. Betalingsachterstand? Ik had geen betalingsachterstand!!!! Ik op hoge poten bellen natuurlijk. “Kunt u een kopie van het afschrift naar ons toezenden?” Nee, dat lag in Zweden natuurlijk en bovendien hadden we dat al een keer gedaan. “Ja, u kunt nu betalen, dan wordt uw abonnement hersteld” Op mijn vraag of het dan weer teruggestort zou worden als bleek dat ze fout zaten werd heel gerustellend gereageerd. Natuurlijk zouden ze terugstorten als er -onverhoopt en onverwacht- toch een fout van hun kant zou blijken te zijn. Ik had het nog bijna gedaan ook als Leo en mijn oudste dochter me niet tegengehouden zouden hebben. Tijdens dat zelfde gesprek werd me trouwens ook nog tussen neus en lippen verteld dat met mijn huidige (minimum)abonnement mijn belminuten maar 1 maand bleven staan. Dàt was me niet verteld in october, anders had ik heet helemaal niet gedaan. Ik beschouw dat als misleiding van hun kant.
Niet bellen dus, jammer dan. Aan het einde van die week kreeg ik een SMSje van T-mobile dat ze mijn abonnement hadden omgezet in prepaid. Ik blij, want dat was wat ik wilde. Nu kon het ineens wel blijkbaar. Ik heb verder niet meer gereageerd.
Terug in Zweden kreeg ik, nog voor ik iets had kunnen opsturen, een brief van t-mobile waarin ze bevestigden dat mijn abonnement was omgezet in prepaid en dat ik (zucht) een betalingschterstand had van E.312,76 vermeerderd met kosten voor de inning. En nu komt het.Tot deze tijd was ik geïrriteerd, werd erg moe van ze maar niet meer. Er werd nu gezegd dat ze de incasso uit handen hadden gegeven en het BKR IN TIEL EN PREVENTEL hadden verwittigd van mijn achterstand!!! Ik heb nog nooit een schuld gehad in mijn hele leven niet. We hebben zelfs nooit een lening voor onze auto gehad. De hypotheek hebben we altijd zo veel mogelijk afgelost en we hebben het standpunt om eerst te sparen voor we iets kopen. Ik heb die schuld ook nu niet, maar ik sta wel geregistreerd in Tiel. Leuk als we over een paar jaar terugkomen en een huis of zo willen kopen. We hebben eerst gebeld en daarna gemaild waarbij we ze 14 dagen hebben gegeven om hun excuus aan te bieden en Tiel te verwittigen dat het allemaal een vergissing was. Na 10 dagen kreeg ik een mailtje zonder excuses met de mededeling dat ze de betaling weliswaar nu gevonden hadden, maar dat ik toch te laat met betalen was geweest, dat ze het nu eenmaal uit handen hadden gegeven en dat we over de inningskosten maar met de inningsmaatschappij moesten overleggen.
BELACHELIJK dus. Ik heb me aan mijn belofte gehouden en 14 dagen niets gedaan. De 14 dagen zijn vandaag voorbij.

Nu heb ik een vraag aan jullie: Willen jullie en/of een klein logje hieraan wijden met dezelfde titel als ik hierboven heb, waarnaar je verwijst naar dit logje. Het andere is een e-mail sturen naar t-mobile.nl met een protest. Ze dachten daar natuurlijk “Die zit in Zweden, we kunnen gewoon onze gang gaan, maar misschien heb ik nog wel een klein beetje invloed (een muggeplasje in de oceaan zou Repel zeggen) Ik wil niet geregistreerd staan bij Tiel en zeker niet onterecht. Je kunt je er gewoon niet tegen verdedigen!! Ik voel me echt beledigd. Bedankt als jullie het willen doen. Eens kijken of blogland een beetje invloed kan uitoefenen. Als er veel logjes binnenkomen met deze titel namelijk, krijg je die te zien als je googelt op t-mobile. We zijn geen lid meer van de consumentenbond of zo. We kunnen nergens ons verhaal halen. Behalve hier…….

Het is nu half een. Ik heb een klacht verstuurd via klachtenlijn.nl en als je googelt op t-mobile.nl april, sta ik al bovenaan.
Al die mensen die google hebben uitgeschakeld kunnen wel googlen op t-mobile, vertrouw ze niet of t-mobile april. Hoe meer hits, hoe verder ik omhoog kom tot ik tussen t-mobile dingen insta! Bedankt vast!

35 Reacties op “t-mobile.nl : VERTROUW ZE NIET!!! + update

  1. O wat zal jij woest zijn… helaas weet ik door me werk dat ze op de klantenservice niet doen wat ze moeten doen. Wat je zou kunnen doen is een klachtenbrief schrijven, laat hem desnoods aangetekend versturen vanuit Nederland, anders zeggen ze dat ze hem nog niet gekregen hebben…

    Providers denken dat ze alles kunnen maken over de ruggen van de klanten heen…

    • @Gisella: Nou, woest ben ik zeker. Je voelt je zo machteloos….Dat van die aangetekende brief hou ik in mijn achterhoofd. Eerst een kijken wat hier uit komt.

  2. Na lang volhouden heb ik bij hen alles teruggekregen met excuses.
    0703055737
    Dit is het nummer van de afdeling die wel een oplossing wilde geven.

    Succes!

    • Jij hebt dus blijkbaar ook gedonder gehad met T-Mobile!
      Morgen ga ik ze bellen; ik wacht even vandaag af….als je uit het buitenland moet bellen (dit zou dan al de vierde keer worden!) lopen de kosten ook weer zo hoog op voor HUN fout notabene. Maar bedankt voor het nummer.

  3. Grmbl ik word al helemaal boos van het lezen. Wat een belachelijke gang van zaken zeg. Hopelijk komt het toch nog gauw tot een oplossing.

    • @Janne:Ja, dat hoop ik ook. Straks komen we in Nederland en worden we bij de douane bij de kraag gegrepen dat we eerst onze schuld moeten betalen. Ik weet dat ze dat soms doen.

  4. Voor mij heeft het geen zin om er een blogje aan te weiden/wijden, want ik heb m’n blog uitgeschakeld voor Google.
    Maar balen is het wel joh! Ik zou denk ik, zeggen dat ik Radar in ga schakelen, dan gaat het ze wel jeuken hopelijk!

    • @ Madelief: Ja, dat soort dingen als Radar, ik denk dat je daar voor in Nederland moet zitten. Je zit ver weg dat is niet interessant voor een televisieprogramma. Ik denk dat de publieke opinie belangrijk voor ze is en dat ze bij mij zoiets hadden van : geen haan die er naar kraait….

  5. Briljant idee. Ik ga mijn best doen.

    Overigens zijn volgens mij al die bedrijven die vage telefonie/kabel/televisie dingen doen even slecht… maar dat wil niet zeggen dat T-Mobile dan niet zijn zaakjes op orde moet hebben!

  6. @Mammalien: Je hebt gelijk en ik begon ook al slechte service en fouten te wennen(erg genoeg), maar als je nou iemand hebt aangemeld bij Tiel en je komt er achter dat je fout zelf gemaakt hebt, dan doe je toch zeker alles om dat ongedaan te maken? Dan schrijf je toch niet (zonder enige vorm van excuus): “We hebben het nu al uit handen gegeven. U moet maar zelf contact opnemen met de inningsfirma”? Dat is geen dommigheid meer, dat is gewoon kwade wil! Leo en ik hebben ook een bedrijfje gehad en daar is het ook wel eens voorgekomen dat we een betaling, die toch echt gedaan was, niet terug konden vinden. Als we hem dan vonden, gingen we volledig door het stof. Fijn dat je mee wil doen. Ik wens je verder nog een hele fijne dag met je zoontje en zo.

  7. Jee ik kan er niks mee want ook ik heb mijn blog uitgeschakeld voor google sinds vorige week.
    Ik zou ook zo pissed zijn , ze kunnen gewoon met je doen wat ze willen , dat machteloze daar kan ik van gillen echt waar….

    • @Ilse: Ja, dat bedoel ik! Moet je voorstellen dat jij zo’n fout bij Tuttemerul zou maken. Je zou toch door de grond gaan? Maar wat ik bIJ madelief ook al zei: Er lezen weer andere mensen bij jou dan bij mij, ene kleine verwijzing naar dit logje is voldoende. Bedankt dat je meedenkt!

  8. Hallo Baasbraal,
    ik ben een stille meelezer die altijd enorm van je blogjes geniet en ik heb nog nooit bij je gereageerd. Maar hiervan gaan bij mij ook alle haren rechtovereind staan ! Daarom wil ik je tippen dat Trosradar en Kassa (Vara) allebei een website hebben waar je je verhaal kwijt kan op het forum of bij de discussies. Misschien wel nomineren voor de koude douche ! Sommige bedrijven hebben een hekel aan slechte publiciteit en zetten er meteen iemand van “klantencontact” op. Ik wens je veel sterkte !
    Groet, Greetje54

    • @.Greetje 45: Leuk dat je reageert! Bedankt voor de tips. Ik zal straks eens even kijken op die websites. Ik hou je op de hoogte….

  9. Ik heb even op de site van Kassa gekeken en daar is een bijna identiek geval. Dit meisje had een abonement dat nooit gewerkt heeft en een telefoon waarmee nooit gebeld is. Ze heeft herhaaldelijk laten weten dat ze GEEN abonnement had en toen heeft t- mobile de ‘betalingsachterstand’ uit handen gegeven aan een incasobureau en toen ze een hypotheek wilde nemen, stond ze BKR-geregistreerd! Dat kan alleen met medewerking van de maatschappij die de BKR heeft aangevraagd(t-mobile dus) teniet worden gedaan. T-mobile weigert mee te werken… lees maar eens hier Het is toch echt te gek voor woorden… Ik word steeds bozer!

  10. Hier kan ik ook zo boos om worden!! Ik ga je googelen en aanklikken, aangezien ik nog bijna geen lezers heb, heeft een b-logje weinig zin.

  11. Janneke, wat een verhaal zeg. Je moet (net als ik nu hier) in alle mogelijke gastenboeken en blogs reacties gaan schrijven met als naam “T-Mobile” en bij je “Website” dan het liefst meteen dit t-mobile-logje invoegen. Dan heb je een goede kans om bij google mogelijk bovenin te komen.

    Succes! Met T- Mobile!

    • Hoe doe je dat dan? Ik ben ee nleek op dat gebied hoor. Maar ik heb wel op een aantal blogs gereageerd waarna ik hierheen heb verwezen…..

  12. T-Mobile Nederland.
    Dat was ik dus, Ellen.
    Nog iets:

    http://www.telecomklachten.nl/

    http://www.klachtenoplossing.nl/t-mobile/

    Klachten over T-Mobile. T-Mobile Nederland.

    • Die klachtenoplossing heb ik al gedaan, ik ben benieuwd wanneer ze wat laten horen en of ze wat laten horen.
      Die telecomklachten ga ik morgen achteraan en ook dat telefoonnummer van Rob Albers.
      Bedankt hè Ellen. ik heb je verwijzing gezien op je blog.

  13. In de strijd tegen T-mobile ….

    *al ben ik een tevreden klant*… maar dit kan gewoon NIET! Bizar zeg, en dat andere verhaal 😐 asociaal!

    Ik hoop dat het effect gaat hebben. Misschien is het ook nog een idee om dit stuk naar ze te mailen 😉

    Groetjes Marieke

    • @Marieke: Ja, ik ga het morgen inderdaad e-mailen en ook in het telefoongesprek wat ik ga voeren, noemen. En bedankt hè, hij is al heel wat gestegen op Google. Alleen als je enkel t-mobile intikt, zit hij nog niet op de eerste twee bladzijden.

  14. En mensen…even googlen op “T-mobile Janneke” en dan het liefst 1000 keer op die link gaan clicken.

  15. Tssss, belachelijk allemaal. Hopelijk gaat het helemaal en snel goedkomen.

    • Nou Toaske, ik heb van een ander geval begrepen dat je van die lijst van Tiel niet zomaar weer afkomt. En dat terwijl er echt NIETS aan de hand is, er is gewoon betaald!! Maar ik heb besloten dat ik een officiële klacht ga indienen en ik ga het voor de geschillencommissie brengen van Tiel. Het lijkt Kafka wel!

  16. Een belachelijke toestand!

    Maar inderdaad aanmelden voor een koude douche lijkt me ook wel iets, bedrijven houden niet van negatieve aandacht.

    Sterkte ermee!
    Mariam

  17. Je kunt je aanmelden of bij Tros Radar, of bij Kassa, ik geloof dat de eerste hier een item over had wat betreft de BKR registraties wat betreft mobiele telefonie en veel mensen die daar ooit een abbo hadden bij één van de… en nu met een duurdere hypotheek zitten bijv. omdat ze ooit een keer een paar dagen te laat hebben betaald.

    Ik heb ook nog een registratie staan waar ik even achteraan moet, van een andere provider maar het is echt een crime! Eén van die programma’s is een gevecht gestart alleen al om de registraties te laten zakken en een start bedrag los te peuteren, maar goed, dat moet weer vanuit Den Haag bepaald gaan worden, Tiel kan er niets aan doen.

    En dan mijn kind, die had ineens een afschrijving van een provider terwijl zij alleen met pre paid een telefoon heeft en altijd zo heeft gehad, maandelijkse vaste afschrijving staat erbij??????????? Uhm….. not dus!

    Kortom, mysteries all over, ik wens je heel veel succes bij dit gevecht!

    XXX

  18. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!! rode vlekken krijg ik hier van.
    het is zoooooooooo kafka.

    ook al woon je in t buitenland is het misschien toch de moeite waard al die tv.programma´s en consumententoestanden te alarmeren.
    volgens mij is er momenteel ook een ombudsman actief.
    ik zal iig kijken of ik iets voor je kan doen.

    groetjes wil

  19. Hoi Janneke,
    ik weet niet zeker of het al genoemd is, maar er bestaat zoiets als de Geschillencommissie Telecommunicatie. Als ik het goed begrijp moet je €50,- inleggen voor je klacht in behandeling wordt genomen en krijg je dit weer terug als je in het gelijk gesteld wordt. Veel succes !
    Groet, Greetje54

  20. De Repel heeft met stijgende verbazing je log gelezen. Nu heb jij een registratie aan je broek door hun fout en je kan het niet veranderen? Kijk, ik kon het laten zitten omdat de arm van de Middenvelder was hersteld, dit is hele andere koek!

    Ik heb wel eens gelogd over dat ik er NIET tegen kan als er iets niet klopt en ik kan het niet veranderen. Dus je komt er op vrijdagavond achter en je kan het alleen rechtzetten tijdens kantooruren, bijvoorbeeld.

    Jij zit nu ook in zo’n schuitje: pas als je gegevens bij dat bureau liggen kan je door. Maar dan moet je niet zo’n hittepetit aan de lijn krijgen!

    Tjemig, ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt!

    Schrale troost: op de site van de Nederlandse wordpress heeft deze jog van jou de hele dag haast bovenaan gestaan als meest populaire log van de dag. Hoe meer mensen reageren hier, hoe langer hij in de top blogs staan en hoe meer mensen dit zullen lezen!

  21. Gedver wat irritiant: ik had T-mobile in het adresveld ingevuld maar hij heeft toch weer Repel van me gemaakt. Nou ja, weer een reactie erbij om je log hoog in het lijstje te houden!

  22. Nou dan gaan we hier gewoon maar weer verder met reacties schrijven toch? 🙂 Als het helpt….

  23. Ik heb altijd al problemen met t-mobile, vandaar dat ik ben over gegaan naar KPN

    Groet,
    Pieter
    Groupon Amsterdam

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s