Kinderpostzegels O nee: MAIBLOMMOR!!!


Gisteren kwamen ze aan de deur met Maiblommor (meibloemen).

Er stond achterop dit geschreven:

Je kon deze bloem kopen voor 20kr. (2 Euro) en dan ondersteunde je allerlei jeugdorganisaties. 80% van het geld ging regelrecht naar de organisaties en kinderen verkochten het voor andere kinderen, zoiets. Dit wordt al sinds 1907 gedaan en is ten bate van alle kinderen die in Zweden geboren zijn.
Je kon ook nog een schattig brocheje kopen voor 30Kr. en dat heb ik ook maar gedaan. Dat is een leuke broche voor mijn kleindochter. Ze is net weer uit de roze periode.

En al met al ben ik een stuk goedkoper uit dan met kinderpostzegels!

6 Reacties op “Kinderpostzegels O nee: MAIBLOMMOR!!!

  1. Ik heb hem even opnieuw gemaakt want ik kreeg de foto’s door elkaar en door de tekst heen. Maar nu ben ik al jullie leuke reacties kwijt! Sorry, niet expres gedaan.

  2. Oh wat een leuk idee Janneke…ik ben inmiddels zo gewend ( en het eigenlijk spuugzat) die kinderpostzegels..de verkoop ervan dan.. niet het doel…

    ach we hebben ook nog de bloemen voor de korfbal, de taart voor de volleybal, het heitje voor een karweitje, en volgens mij nog een paar dingen..maar dat is allemaal voor eigen kas:)

    grts

  3. Hejsan, onze dochter Berber verkoopt ze ook, lees maar op mijn weblog (http://hemma.punt.nl). Ze mogen trouwens zelf 10% van de opbrengst houden en fanatiek dat ze zijn. Verder krijg ik bijna niemand aan de deur itt in Nederland. Of zou dat komen omdat we hier buitenuit wonen, hoe is dat bij jou? Trevlig helg! groetnis, Anna

  4. Ah leuk die foto: kan ik gelijk even proberen om Zweeds te lezen!
    Mooi inititatief trouwens..
    Goed weekend, groet Roelien

  5. Kijk dat jochie eens trots zijn!Kinderpostzegels hebben we in Zwitserland ook maar dat gaat alleen nog maar online. En dan komen de kinderen 2-3 keer per Jaar met chocola of zeepjes ed voor een goed doel. Ik doe altijd wel mee, leuk voor de kinderen en het is niet veel geld:)

  6. Goeie actie en inderdaad een leuke broche. Dat ventje heeft trouwens ook een schattig bekkie zeg 🙂

Geef een reactie

