Mijn eerste keer sinds 29 jaar!


Toen wij in 1982 vanuit de gifwijk in Dordrecht (Merwedepolder) verhuisden naar Puttershoek, kreeg ik van mijn moeder een droger cadeau, geen overbodige luxe met vier kinderen, waarvan 1 een baby van 3 maanden. Sindsdien heb ik NOOIT meer mijn was opgehangen en al zeker niet buiten. Vandaag was de eerste keer:

Even ter vergelijking. Dit was op 30 maart:

En dit was op 19 maart:

Vandaag werd het 15 graden. Alle plantjes haasten zich om uit de grond te komen en te gaan groeien en bloeien voor het weer koud wordt. Ik heb een grote grashark gekocht en een electrische snoeischaar! Ik wist niet dat ze bestonden. Het is een gewone snoeischaar, maar dan met een electrisch mesje. Je kunt de takken er een voor een mee afknipppen. Ik heb gisteren ook gekeken naar zo’n eneorm geval waarmee je een heg in een keer knipt, maar ik vind ze errug groot en errrug zwaar. Ik zie mezelf niet op een trapleer staan en met dat ding mijn heg knippen. Misschien moet ik gewoon twee keer per jaar een tuinman nemen en voor de rest alles zelf bijhouden. Ik kijk het nog even aan…

9 Reacties op “Mijn eerste keer sinds 29 jaar!

  1. Heerlijk dat de lente doorzet!!!

    Ben zo benieuwd naar je tuin in de lente en zomer….groet Roelien

  2. Lekker hoor, was buiten hangen!
    Bedankt voor je reactie bij mij..en eeh..jaaa Samuel is onze zoon! 😉

  3. tjonge nog warmer als hier!weet je al welke plant het nu is en heb je nog meer verrassingen gevonden in je tuin?

  4. wow, en dan is het ginder ineens zelfs warmer dan hier in belgie! wat een verschil met een maand geleden zeg!
    fijn hé, die lente!!!
    en oh zo heerlijk, de geur van buiten gedroogd wasgoed… helaas kan dat op mijn appartementje ook niet, maar het herinnert me aan vroeger…

  5. bij ons hangt de was altijd op zolder. Enne, hang jij een blouse op aan de kraag! Dat is toch helemaal verkeerd???? 😉

  6. Trakteer je zelf op een tuinman, voor de zware klussen!! Ik las even de reactie van Toaske. Daarom durf ik het nu ook wel te schrijven wat ik dacht: Jeee mijn moeder zou meteen commentaar hebben als ze de foto zou zien. Zou hang je de was niet op!!! attentie: niet mijn opmerking hoor, maar mijn gedachten wat mijn moeder
    zou denken ;-))
    Of begin ik nu op mijn moeder te lijken?

  7. @Roelien, @mammalien, @Tricky: Ja, het is lente! En de geur van buiten gedroogde was is met niets te vergelijken inderdaad!
    @Ellen: En ik maar denken dat je enkel Svenja had! Beetje zitten slapen, ik haal altijd namen door elkaar….
    @Jenke:Ja, die plant is een grote vorm van de Astilbe met die witte pluimen. Voor de preciese naam miet je even terug naar mijn logje en dannaar de reacties.
    @Toaske, @Astrid: Dat doe ik expres zo, aan de kraag ophangen. Ik ben eigenwijs, maar als je hem anders ophangt krijg je knijpermarks er in en dan moet je strijken, nu (bijna) niet. Probeer maar eens!

  8. In Den Haag en Ambacht konden wij ook niet echt lekker buiten drogen en had ik ook geen droger. Hier wel een molen en het ruikt geweldig!

    😀

Geef een reactie

