Eland/mijn eerste keer


Op 250m. van mijn huis, stak er iets de weg over wat nog het meeste op een stier leek. Het bleek een jonge eland te zijn. De moeder stak daarna over. Ze verstopte haar jong voor mij en keek om of ik te veel naderde. Ik ben op de weg blijven staan. In mijn opwinding vergat ik mijn fototoestel mee uit de auto te nemen en moest ik terug .

Als je goed kijkt zie je de achterpoot en een klein stukje van het lijf van het jong nog net naast de boom uitsteken (aan de linkerkant)!

10 Reacties op “Eland/mijn eerste keer

  1. Ow, wat leuk en exciting toch, eerste keren!! 😀
    (Meestal dan….)

  2. Schitterend! Hoop dat er vele keren mogen volgen!

  3. O, wat geweldig. Hopelijk komt er snel een volgende keer. Tis voor ons goed kijken. Maar we zien het. Wat woon je toch mooi!

  4. Gaaf !! (totdat zij achter je aan komt natuurlijk ;-))

  5. Wouw dat is super :):) wat is het toch mooi dat je dat vlakbij je ziet he/

  6. Gaaf! Mooi land dit. 🙂 Had gisteren een das die voor me uit rende terwijl ik hier door een buitenwijk fietste.

    Wel nog een kleine realiteitscheck:
    http://images.google.se/images?um=1&hl=sv&q=älg+krock

    Kör försiktigt!

  7. Ja, een klein stukje… wat leuk. Hier zijn alleen katten en reigers…. en van dat vliegende kleinvee natuurlijk. En insecten. Maar die hebben jullie ook in overvloed.

  8. Haha wetende dat je een eland kan zien binnen 1 km van je eigen huis, had je die vreselijke wandeling met de ranger in Canada niet hoeven doorstaan 13 jaar geleden!!!!! 😉

    liefs

  9. Gaaf! Echt prachtige dieren….

    Ik ben in Zweden een keer ´s avonds verrast door zo´n joekel. Helemaal alleen tijdens een wandeling en toen ik terug kwam geloofde niemand me natuurlijk, want ik had geen fototoestel bij me….

Geef een reactie

