De kleine reiziger



Het is natuurlijk de leeftijd, maar deze jongen sleept met van alles de hele tijd. Dit is de koffer van zijn zus (kijk naar de kleur!) en die heeft hij de eerste dag het hele huis rongezeuld zo’n 26 x. Daarna ontdekte hij de veger en het blik, de sneeuwschuiver en daarna zijn buggy.



De wereld van jongetjes is echt een hele andere dan die van meisjes. Waar zijn grote zus van verhalen houdt en van rollenspelletjes, is deze jongen gefascineerd door het meeslepen en rondrijden van dingen en door details, liefst technische. Eieren verven vond hij geweldig. Hij keek goed hoe zijn zus het deed en ging dan ook aan het werk. Hij heeft zeker een kwartier vol concentratie geverfd (met viltstift dan) en plaatjes geplakt.

Tot onze stomme verbazing was hij heel goed in het zoeken van eieren, verbazend goed voor een ventje van 1 1/2 jaar! We hadden het kunnen weten: hij heeft een paar van die boekjes waar je op iedere bladzijde hetzelfde op moet zoeken (waar is de taart? en De Gele ballon en zo) en dat kan hij ook fantastisch. Hij praat eigenlijk nog niet, maar begrijpt alles.
Het eieren verstoppen kon hij ook heel goed. Als hij een plekje had gevonden dat hem wel beviel, verstopte hij daar tien eieren. Dat was wel goed voor het zelfvertrouwen van zijn zus als zij moest zoeken natuurlijk. Op een gegeven moment had hij door dat je eieren bij een plant kon verstoppen. Het resultaat is deze eierstok(mijn zeer waarschijnlijk overleden Oleander):
Vanmiddag om vier uur zijn ze weer weggegaan. Mijn dochter belde om negen uur. Hij heeft de hele terugweg gekrijst van de oorpijn. Hij was al zwaar verkouden. Arm kind. Het eerste half jaar gaat mijn dochter niet terugkomen vrees ik, in ieder geval niet per vliegtuig.

13 Reacties op “De kleine reiziger

  1. Wat gaan zulke dagen toch altijd snel!
    Je hebt weer mooie foto’s gemaakt van mooie kindjes. Jammer dat de kleine kerel zulke zere oortjes had op de terug weg.
    groetjes

  2. Wat een heerlijke foto’s. Wat zullen jullie genoten hebben.

  3. Vrouwe Baasbraal,
    Die foto van de kleine die fanatiek rondstapt met de koffer van z’n zus vond ik de mooiste. Dit was echt van ‘ik weet waar ik mee bezig ben, dus laat me maar met rust. En bovendien heb ik het razend druk, dus heb ik geen tijd te verliezen.’
    Broer en zus schijnen het ook erg goed met elkaar te kunnen vinden.
    Met vriendelijke groeten,
    De drs.

  4. O wat een boefje zo te lezen maar wel een heerlijk boefje.
    Wat zal je genoten hebben om ze om je heen te hebben gehad.
    Vervelend dat hij de hele terugreis zo’n last van zijn oor had.

  5. Wat een heerlijke foto’s. En ja, jongens spelen heel anders dan meisjes. Ik moet vreselijk lachen om het woord ‘eierstok’ in dit verband!

  6. dus als ik me neit vergis zit jij dan in Zweden
    merciekes voor je bezoekje
    en neen hoor ik woon in België maar van zodra ik verlog heb neem ik mijn wagen en verlaat ik mijn belgenlandje ofwel voor Nederland of Frankrijk heerlijk zo dichtbij die 2 landen wonen
    als het maar aan zee is!!!
    de mistfoto’s zijn getrokken in Rockanje ( NDL)
    groetjes

  7. Ach, die foto van het eierenschilderen is zoet! Betekent dit nou dat je je dochter en kleinkinderen dan ook een half jaar lang niet ziet? Dat lijkt me wel een gemis…

  8. Volgens mij hebben jullie ontzettend genoten van dit bezoekje… tja een half jaar zonder.. ik loop al te grijnzen als ik ze niet elke week zie, die dochters van mij, bij wijze van spreken…

    gelukkig voor jou bestaat er zoiets als skype… dat is toch een beetje dicht bij zijn….

    grts

  9. Je eierstok, haha. Maar het was een leuk bezoek zie ik…

  10. Een half jaar lijkt heel lang maar is ook wel weer zo voorbij toch?
    Dit ziet er allemaal heel gezellig uit …

  11. f eike zegt:
    ik wil zeggen dat hij ook wel vaak stoeit. dat hebben jullie niet verteld. en hij wil ook niet vaak slapen. groetjes k + l + t + f

  12. Blijkbaar ben ik iets vergeten te vermelden, zie het commentaar hierboven.
    Verder: Dat mijn dochter voorlopig niet met het vliegtuig naar Zweden komt, betekent niet dat ik haar, haar man en hun kinderen ook voorlopig niet zie. De eerste week van mei gaan Leo en ik naar Nederland met de auto. Leo moet iets doen aan de Erasmusuniversiteit (in de commissie bij een promotie) en dan vieren we onze verjaardag ook meteen daar (we zijn 7 en 8 mei jarig). Zondag 9 mei rijden we dan weer terug met een auto vol nederlandse spullen en planten.
    In juni gaan we naar HongKong en dan blijven we misschien ook een nachtje in Nederland (als het aan mij ligt tenminste). In de grote vakantie komen ze misschien ook nog een paar dagen, dus….. we zijn echt niet zielig!

  13. Hi hi ik ben vooral blij met de aanvulling van Feike! Je verhaal was niet compleet 😉

    liefs!

Geef een reactie

