Verwaarloosde, woordeloze woensdag/donderdag.


Ik verwaarloos schandelijk mijn huishouden , ik verwaarloos schandelijk mijn was, mijn droog, mijn vouw en mijn strijk, ik verwaarloos schandelijk mijn blog. Ik verwaarloos schandelijk mijn eetgewoonten,in chocola zitten ook veel voedingstoffen, hoor!.Dat is allemaal haar schuld. Toen ik vorige week bij haar was, lag er een pakje voor me klaar met dit boek van 1103 pagina’s:
en nu heb ik gelezen vanaf gisterochtend tot zojuist en het is uit. Ik weet in het begin nooit zo wat ik van de boeken moet vinden. Het zijn hele spannenede verhalen. Het leven in de Middeleeuwen met al zijn rauwheid, maar ook met onafhankeleijke geniale mensen wordt ten tonele gevoerd. Sommige (sex-) scenes hoeven er voor mij niet in, maar het is wel iets wat bij die tijd hoort natuurlijk.
Intussen komt Zweden onder de sneeuw tevoorschijn en er komen allerlei puntjes uit de grond. Ik heb wat foto’s, eigenlijk voor de woordeloze woensdag, maar nu ben ik een dag te laat.
Het was hier vandaag heerlijk weer, zo’n 11 graden en in het zonnetje natuurlijk meer. Er liggen nog plakken sneeuw op het gras, maar het meeste is nu gras en plassen. Omdat de onderlaag nog bevroren is, kan het water moeilijk weg. Overal ontstaan beekjes, riviertjes en vijvers zomaar midden in de tuin. In plaats van in de tuin te kijken, heb ik zitten lezen. Wel heb ik weer een schoenenkastje in elkaar gezet , gewoon routine ondertussen, en ik heb geprobeerd een kruiwagen in elkaar te zetten, maar dat lukte me toch niet. Ik had niet de kracht om de schroeven door de bak en het handvat te duwen. Ik moest er van huilen; ik kan dat soort dingen nooit uitstaan. Toe Leo thuiskwam, hebben we het samen gedaan en toen was het zo gepiept.
OK FOTO’S!!!!

De herten hebben van de honger het bast van onze appelbomen opgegeten. De takken zijn helemaaal afsgestroopt:

Maar er is ook hoop!


Morgen is Leo vrij. De unoversiteit is gesloten. Goede vrijdag wordt , zoals alle feesten in Zweden, de avond van te voren gevierd. Om half vier komt onze dochter met twee kinderen aan op Linköping en gaan we gezellig Pasen vieren. Daarvoor gaan we groots inkopen. Lees haar er maar op na. Wij gaan in ieder geval eieren verven en verstoppen, niet in de tuin, maar in huis. Mijn kleindochter was bang dat er eieren kwijt zouden raken als we ze in de tuin zouden verstoppen (ze vindt onze tuin zo groot). En nu ga ik SLAPEN!!!! Morgen reageer ik weer op logjes, lees ik weeer logjes enz, maar nu niet meer.

11 Reacties op “Verwaarloosde, woordeloze woensdag/donderdag.

  1. Het is vast een mooi boek!

    Op mijn blog robalberts.punt.nl schrijf ik teveel.
    Vandaar dat mijn was, huishouden enzo te weinig tijd van mij krijgt.
    Maar ik zal ook beginnen aan de stapel ongelezen boeken naast mijn bed, op de tafel en in de kast.

    Fijne dagen en veel plezier.

    Vriendelijke en vrolijke voorjaarsgroet van

    Rob Alberts

  2. Wat een dik boek. Maar zo te lezen de moeite waard. Nog een paar weken en je weet niet meer dat er sneeuw heeft gelegen! Je ziet al wat op komen in je tuin, zie ik. Dus voor jou is gelukkig ook het voorjaar begonnen in je tuin. Hier is het naar weer geweest, heel veel wind, brrrr.
    Ik hoop dat je een gezellig weekend tegemoet gaat……..

  3. ’t Is precies zoals je ’t boek beschrijft: rauw. Ik heb ervan genoten (alhoewel ik 1 bladzijde in het boek heb overgeslagen (wat ik nooooooit doe verder)).

    En heerlijk, om weer gras te zien!!

    Geniet!

  4. Fijn weekend!

    Ik ga het boek proberen te bestellen in de bieb.

  5. Gelukkig dat er van alles onder die sneeuw vandaan komt en uit de grond schiet!

    Fijne paasdagen!
    Groet Roelien

  6. Prachtig boek. Je moet het andere boek ook lezen hoor. Pilaren van de aarde.

    En wat ook geweldige boeken zijn, zijn de boeken van Noah Gordon.

  7. O, heerlijk, een boekentip over middeleeuwen… ik ben ‘in’!! Ga direct zoeken morgen! Kan ik heerlijk met Pasen lezen.

  8. Heerlijk toch, lekker in een boek duiken en er na een paar dagen pas weer uitkomen!

    Geniet van je paasdagen, ik ben heel benieuwd naar de foto’s en de verhalen die je erover gaat plaatsen!

  9. Net als Wondel ben ik ook gek op boeken over de Middeleeuwen… alleen ik heb ze nog niet toegestuurd gekregen als luisterboek.. dus daar ga ik maar eens werk van maken…

    heel fijne Paasdagen Janneke met allen die je lief zijn in de buurt of slechts een muisklik weg….

    grts

  10. Hoi Mam,

    Ik hoop dat jullie genieten ik denk aan jullie (vast heerlijk overdadige 😉 paastafel. Wil je mij aub even bellen vanavond!

    x Lieke

Geef een reactie

