Rolschaatsen en de Kralingse Plas


Na dinsdag eerst van het heerlijke lopend ontbijtbuffet genomen te hebben (het buffet loopt niet, maar wij lopen erlangs):

zaten we ons net af te vragen hoe we onze dag eens zouden indelen, toen onze dochter uit Overschie ons opbelde met de mededeling dat ze deze week ook op dinsdag vrij had (woensdag is haar ‘normale’ vrije dag) en of we het leuk vonden even op de koffie te komen in hun achtertuintje die ’s morgens zon heeft. Leo zei heel elegant door de telefoon dat we een flexibel schema hadden en dus togen we naar Overschie. We konden het bijna lopen, maar hebben toch maar onze auto voor een week genomen. Onze kleinzoon Tuur van 1 1/2 moest verschrikkelijk aan ons wennen. Het duurde wel een uur voor hij een beetje contact durfde te maken.

Gelukkig mocht Leo hem daarna ‘pakken’ en ik mocht een boekje voorlezen. Het is maar goed, want nu kon hij ons op de verjaardag de volgende dag meteen plaatsen en hoefde niet helemaal opnieuw te wennen.
Daarna zijn we naar het cenrum van Rotterdam gegaan en hebben groots inkopen gedaan. We hadden de opdracht meegekregen om zwarte lakschoenen te kopen voor onder de Mexicaanse dansjurk van F.eike. Later had mijn dochter nog gezegd dat rolschaatsen ook tot de mogelijkheden behoorden. Het was maar goed dat ze dat gezegd had, want er was in heel Rotterdam geen zwarte lakschoen te vinden in maat 28! Uiteindelijk heeft de verkoopster in de computer gekeken en we konden haar maat gaan halen in Spijkenisse! De rolschaatsen lukten in het begin ook niet zo. Er waren òf zwarte rolschaatsen te verkrijgen, òf Barbierolschaatsen! Ik vind het echt een beetje overdreven met die meisje/jongen keuze hoor! Mijn dochter verltelde dat dat ook met fietsen was: roze of een Batmanfiets of zo! Gelukkig konden we bij Intertoys op de Coolsingel blauw met rode rolschaatsen kopen. Dan heeft haar broer er ook nog wat aan over een aantal jaar.
We hebben er wel een roze helm bij gekocht en mooie zwarte Knie-elleboog-polsbeschermers, met een paar roze accenten. We waren helemaal tevreden! Daarna zijn we naar Donner gegaan en hebben voor ieder kleinkind een boek(je) gekocht. Dat is traditie. Omdat ik altijd weinig plaats in mijn koffer heb, koop ik in Nederland boekjes voor ze. We wilden eigenlijk naar het strand, maar ondertussen was het te laat geworden, dus zijn we naar de Kralingse plas gegaan.

Het was schitterend weer en we hebben een heel eind gelopen en ook op een bankje gezeten natuurlijk!

The old man and the plas


Er kwamen steeds mensen langs en zo vingen we flarden op van gesprekken:

Bijvoorbeeld: “Ik kan het niet van hem winnen, gewoon niet. Hij slaat ZO hard…….” Ik hoop maar dat het over tennis of zo gaat! VOLGENDE: “Ze zal heus niet onder het spreekuur bellen! Daar hoef je echt niet bang voor te zijn!!……” VOLGENDE “Maar ja, wat kun je als kinderen doen als ze niet willen? Je kunt ze toch niet dwingen?”…..VOLGENDE “Hij heeft het een beetje opgegeven. Je ziet het in zijn blik. vorig jaar had hij nog wel vechtlust…..”VOLGENDE “Ja, hij is natuurlijk erg moe. Je begrijpt dat hij de laatste maanden niet zo best geslapen heeft….”en daarbij wijzend op haar dikke buik. Zou ZIJ wel lekker geslapen hebben met haar dikke buik vraag je je dan onwillekeurig af?
We wilden gaan eten in Goedereede, maar terwijl ik in de auto sliep, heeft Leo de verkeerde afslag genomen en toen kwamen we in Zierikzee, ook niet verkeerd.

Hier hebben we lekker gegeten en om een uur of half elf waren we weer terug in het hotel.
De woensdag volgt.

11 Reacties op “Rolschaatsen en de Kralingse Plas

  1. Wat leuk, een vervolgverhaal! Het is wel duidelijk te lezen dat jullie genoten hebben.
    Leuk he, boeken geven.
    Groetjes Mariam

  2. Oh wat leuk..in dat restaurantje hebben we ooit heerlijke mosselen gegeten! Ik liet net de foto aan Marco zien en hij herkende het ook meteen weer…..wat heb je weer veel beleefd in NL!

  3. Leuk verslagje. Goh, dat de kleinkinderen zo moeten wennen zeg.

  4. Ik heb met jullie meegelopen en ook even op het bankje gezeten, leuk die gesprekken, en nog leuker de persoonlijke gedachten die je erbij hebt hé? Ik hoop ook dat het over tennis gaat dat ene gesprek……

    Jullie genieten hé?

  5. Nou, klinkt als een leuke dag! En die flarden van gesprekken volgen, dat is heerlijk he. Net als mensen kijken vanaf een rustig terrasje of een bankje langs het water.

  6. Zo te lezen hebben jullie genoten !! Mijn dochter van 2 moet ook altijd zo lang wennen hoor. Die zit zo een uur bij mij op schoot met haar gezicht verstopt in mijn trui 😉

  7. Leuk logje, zo’n inkijkje in je leven. Fijn dat je je kinderen en kleinkinderen zo regelmatig ziet, ook al woon je niet om de hoek.

  8. leuk hoor
    dat hotel ontbijt ziet er prima uit
    zo te horen hebben jullie het prima gehad.

  9. Overschie, Lijnbaan, Coolsingel en zeker de Kralingse Plas… daar zijn mijn broer en ik ooit een keer naar “weggelopen”..maar dat is een ander verhaal…
    herkenbaar jeugdsentiment aan deze kant…

    OT. Kwarteleieren smaken hetzelfde als gewone scharrel eieren vind ik. Maar ze passen beter o een portobello.. de dooier is ook kleiner.. het oog wil ook wat hè….ik maak ze nog wel een keer en dan heb ik ook een foto…

    grts

  10. Zierikzee, had even doorgereden naar Walcheren dan had ik koffie voor jullie gezet 😉

  11. Jaaaa… Zierikzee! Is dat geen geweldige plek, zo in the middle of nowhere, maar toch ineens met terrasjes en een Hema. Altijd een echt vakantiegevoel krijg ik ervan.

Geef een reactie

