Boekhouding


Zoals ik al bij een paar anderen heb gezien, is het weer de tijd voor de boekhouding. Ik heb tot 1 juli 2009 een bedrijfje gehad in SI-materialen en dan moet je toch voor het hele jaar de boekhouding doen. De boekhouding moet met een bepaald programma gedaan worden en dat programma zit op onze oude computer die we met de zaak hebben weggedaan. We moesten dus naar Mookhoek om daar op de computer te boeken. We hadden er de maandag en de dinsdag voor uitgetrokken. Omdat Mookhoek in the middle of nowhere ligt, hadden we deze keer ook een auto gehuurd en weer een hotel genomen. Het Dominahotel naast Diergaarde Blijdorp was deze keer het goedkoopste. Het was een uitstekend hotel met ruime kamers, goede bedden en een heerlijk ontbijtbuffet met….

Als ik alleen ben, kan ik wel bij een dochter terecht of in Dordrecht bij mijn vrienden, maar als we samen zijn, vinden we het leuker om een hotel te nemen. We hadden zondagavond al gevlogen, mede omdat het vliegtuig maandagochtend al vol was. Eerst even bij de makelaar langs om de sleutel te halen van ons huis. Dat lag bomvol met post, vooral reclame. Verder zag het er prima uit, geen waterleidingen bevroroen en zo. Nog even met de buurvrouw gepraat. Zij moet ook haar huis verkopen i.v.m. scheiding en misschien is het verkocht. Dat zou fijn voor haar zijn. Om half twaalf waren we in Mookhoek en zijn we begonnen met boeken. Leo leest dan op en ik boek. dat gaat het snelste. Tot onze verbazing hadden we vorig jaar al veel meer gedaan dan we hadden gedacht. Bovendien was Leo een map vergeten mee te nemen uit Zweden, dus waren we in anderhalf uur klaar! De rest moest ik dan donderdagochtend doen als Leo thuis die gegevens naar mij gemaild zou hebben. Hadden we zo maar bijna een hele middag vrij! Toen zijn we even naar mijn jongste dochter gegaan, want Leo moest woensdag aan het einde van de dag alweer weg en Zij wist niet of ze dan al op de verjaardag kon zijn. Zo kon hij ook even zijn dochter en de kleinkinderen zien. De kinderen moesten wel even wennen aan een onverwachte opa en oma, maar toen de oudste zijn kunsten kon laten zien (op zijn ‘race’motor) was het ijs snel gebroken. Daarna zijn we naar ons hotel gegaan en hebben daar gegeten. Op maandag is er niet zo veel open en een ander restaurant durfden we niet aan. Het internet was stervensduur, dus dat hebben we niet gedaan. Lekker lezen op de kamer en vroeg naar bed.
Dinsdag volgt later.

4 Reacties op “Boekhouding

  1. wat leuk, zo’n onverwachte éxtra tijd!
    en ja, het begint daar nu echt wel te dooien bij julllie!

    geniet er maar van…

  2. Wat heerlijk, zo’n hotelletje met z’n tweeen! En dan die extra tijd….dat is helemaal fijn.

    Hmmm…ik zou ook eens met Manlief een keer een nachtje wegmoten, inclusief lekker uit eten en zo, alleen hij en ik.

  3. Proficiat nog met het kleinkind! Dat was dan wel even echt genieten, op die dag in Nederland. Ik zie dat de sneeuw nu echt begint te smelten bij jullie… Straks kan je weer in het zonnetje zitten dus!

  4. Wat een avontuur hé, de boekhouding! 😉

Geef een reactie

