sneeuw-update na een week afwezigheid


Het was heerlijk in Nederland met twee grote hoogtepunten: de verjaardag van mijn oudste kleinkind op woensdag en een dagje Diergaarde Blijdorp vrijdag. Maar daar log ik later over. Vanavond wil ik alleen een sneeuw-uodate geven. Sinds ik gistermiddag thuiskwam, heb ik verschillende foto’s genomen van de sneeuwstand. Het is verbazend hoe zo’n enorme sneeuwhoop kan ineenkrimpen tot een ‘laachie’ ! Overal komen groene stukken en plassen tevoorschijn. Er loopt een ‘riviertje’ vanuit onze voortuin over de weg naar de greppel aan de overkant. Ik zie puntjes van crocussen en narcissen uit de grond komen.
Leo was woensdagavond al teruggegaan naar huis, omdat hij donderdag iets belangrijks op de uni had te doen en hij heeft de autosleutel teruggevonden:

Hij lag midden op de oprit, precies waar ik dacht dat ik hem verloren had, maar waar ik hem niet kon vinden. Behalve een beetje roest aan de zijkanten, is hij nog helemaal gaaf! Van de week rij ik even langs de garage om hem te laten inpgrammeren. Dan hebben we in eider geval een reservesleutel voor het geval ik deze verlies.
Verder: Er is behalve een speelhuisje, ook nog een rotspartij onder de sneeuw vandaan gekomen(Bij jou ook geen rotspartij Mammalien?). We hebben een echte rotspartij in onze tuin:

De struik die ik steeds gefotografeerd heb, is nu helemaal sneeuwvrij en de oprit ook:

en de enorme sneeuwhoop tussen het huis en de garage die eerst zo was:

zag er gisteren zo uit:

Vandaag hadden we vrienden van Leo’s werk op bezoek en na dat ze weggingen, hebben we even een rondje om de tuin heen gemaakt. Ik nam een foto van onze voorkant waar de tuin er nog erg wit uitziet, maar:
WAT ligt daar in de sneeuw op de voorgrond????

JUIST, MIJN NIEUWE BEZEM DIE IK NA 1X GEBRUIKEN ONDER DE SNEEUW VERLOOR!!!

We kunnen nu in de achtertuin weer overal komen. Ik ben even naar het speelhuisje gelopen
en vond daar twee kinderstoelen, een grote tuinslag en een draaiding om het onkruid te verwijderen. Vrijdag komt mijn oudste dochter met haar twee kinderen en dan wil ik het speelhuisje een beetje opgeruimd enzo hebben. Leo heeft ook al gezocht en gevonden(op papier dan hè): een grasmaaimachine, een kruiwagen en een setje van een tafel met twee stoelen om ’s morgens op ons voorterrasje te kunnen ontbijten. Dat ga ik dus van de week kopen. Maar eerst: morgen wordt de serre schoongemaakt! En nog een schoenenkastje in elkaar gezet en twee pakjes opgestuurd. Of je het wilt geloven of niet: Op Schiphol kon ik geen A4 envelop kopen, zodat ik mijn pakje voor Door nu vanuit Zweden naar Nederland moet sturen!

20 Reacties op “sneeuw-update na een week afwezigheid

  1. Dat gaat snel zeg, dat smelten van de sneeuw. Wel spannend dat je er vanalles onder vandaan ziet komen , dat je dacht kwijt te zijn.

    Fijn ook dat de crocusjes en de narcissen zich een weg naar boven banen, zo krijg je ook de lente op bezoek.

  2. Hahaha! Het is wel grappig hoor, dat je dus zoveel kwijt was onder de sneeuw! Maar fijn dat je autosleutels weer boven ‘water’ zijn!

  3. Ja, jullie begrijpen dus wel dat ik dat volgend jaar heel anders ga aanpakken.
    Ten eerste ga ik alles vastbinden en
    ten tweede ga ik ieder klein laagje sneeuw meteen wegvegen zodat er geen laag ontstaat!
    Tenderde ga ik meteen alles achter mijn kont opruimen. Dat probeert mijn lieve Leo (en voor hem mijn lieve moeder) me al heeeel lang aan te leren. Ik ben een optimistisch mens. Misschien gaat het nu gewoon lukken.

  4. Ha, zo vind je nog eens iets.

  5. Fijn die wegsmeltende sneeuw, komt er van alles tevoorschijn!

    Veel plezier deze week met je dochter en kleinkinderen, liefs Roelien

  6. Wow! Die sleutel!

    Nee, helaas ook geen rotspartij (-; Misschien als ik eindelijk het snoeiafval van de afgelopen herfst onder de berg dooie bladeren heb verwijderd (schaam)….

    Ben ook heel benieuwd hoe jullie huis en tuin eruitzien zometeen als de zomer is aangebroken. En als het in mijn aard zou liggen was ik daar nu al jaloers op (-;

  7. Zo, dat gaat snel zeg. Leuk, zo vind je nog van alles!

  8. Rara voor wie is dat tweede pakje? Nee..ik ben niet hebberig of zo hoor:) Zo dat wordt al lekker lente bij jullie…prachtig!

  9. Dat speelhuisje is te schattig voor woorden , een plaatje …

  10. Ik vind het huis echt geweldig van de buitenkant! Gelukkig dat de sneeuw weer weg is, het was wel wat veel van het goede, hoewel het prachtige plaatjes opleverde.

  11. Ha, daar was de sleutel! Ik wist niet dat je ook een bezem kwijt was, haha! Staat alles ook al een beetje in de knop? Geniet van de lente en van je bezoek komende week!

    • @ Repel, ik ben net terug juist! Maar ik heb genoten, hoor. Ik kwam zaterdagochtend nog langs Repeldorp op weg naar Schiphol

      • @Janneke, ik bedoelde geniet van het bezoek van je dochter! 🙂

      • Ja natuurlijk, sorry. Ik was zo bezig met mijn afgelopen bezoek dat ik je verkeerd interpreteerde. Volgens mij komt dat wel vaker voor…..dat je verkeerd geïnterpreteerd wordt dan (niet door mij)

  12. Niet te geloven. Je verliest van alles onder de sneeuw en vindt het maanden later weer terug. Die sleutel is een relikwi geworden. Als de auto al lang is overleden zul je aan die sleutel nog een pracht verhaal kunnen ophangen. Erg leuk.

    Nederland was tamelijk sneeuwvrij he? Gheghe.

  13. Wel leuk in de dooi allemaal “schatten” vinden 😉

  14. wel heerlijk en al je verloren spullen weer op te zien duiken tegelijk met het tere voorjaarsgroen 🙂
    Ben nu al benieuwd of je inderdaad volgend jaar minder kwijt raakt onder de sneeuw 🙂
    Ooit had ik een canadees vriendje en die vertelde dat zij in de winter een touw van achterdeurhuis naar deur schuur waar de schapen(ofzo) in zaten spanden ( was ongeveer 300 m omdat ze pa wel eens verloren waren geraakt in een van de vele sneeuwstormen…..
    Verliefd als ik was leek datt mij natuurlijk allemaal super romatisch… 🙂
    Soort van sisi-achtige romatischigheid–> mierzoet en niet helemaal meer van deze tijd he 🙂

  15. Ben zóóó benieuwd naar jullie lente!!

    Ennem, heel veel plezier met het bezoek deze week!

    😀

Geef een reactie

