Als sneeuw voor de zon….


Vandaag hadden we hier een echt zonnige dag bij een graad of 7-8. De zon was echt heerlijk warm en overal hoorde je het spetteren en druppelen. De vogels vlogen juichend rond en in de velden zie je rotsblokken onder de sneeuw verschijnen en er ontstaan overal plassen, maar ook beekjes en riviertjes. De dooi gaat heel hard. Ik heb een aantal foto’s.
Allereerst het speelhuisje:
Eergisteren

Gisteren

Vandaag:

Dan hebben we ook nog de struik naast de oprit:
De laatste keer toen we terugkwamen van Mexico en toen het een paar dagen later nog een keer flink gesneeuwd had zag hij er zo uit:

Gisteren zag hij er zo uit:

En vandaag zo:

In onze regenpijp van de garage liepen voortdurend druppels van het dak. Het was een gespetter van jewelste. Toevallig scheen de zon zo, dat je de schaduw van het vallende water op de witte achtergrond zag. Het was moeilijk om vast te leggen, maar misschien krjg je er toch een beeld van.

Ik heb vanmiddag even in de serre gezeten met Jessica en de zon brandde gewoon en MET de deur open! Niet lachen, echt waar!
Als ik terugkom uit Nederland (morgenmiddag vliegen we) ga ik de serre helemaal schoonmaken, alle ramen zemen en de vloer vegen en stofzuigen en dweilen. Dan kopen we zo’n grote leuke zweedse houten bank aan de tafel (met van die zonnige zweedse kussens er op!) en aan de andere kant stoelen. Dan moeten we nog twee ligstoelen kopen en een grasmaaimachien en een kruiwagen en dan kan het grote tuinieren beginnen. In de serre ga ik tomaten en paprika’s kweken. Ellen zal wel weer zeggen dat ik doordraaf, maar…IK HEB ER ZIN IN!!!!!
Als het nou maar niet weer gaat vriezen en sneeuwen. Kan zomaar…..

5 Reacties op “Als sneeuw voor de zon….

  1. Toe maar draaf maar door, klinkt allemaal prima!!!!!!

  2. Bij jou wordt het geen lente…bij jou barst de lente los, zo lijkt het wel! Schitterende voor-en-na foto’s zeg. Ik verheug me nog meer op fotot’s van jouw bijzondere omgeving in de lente!

  3. Nou heerlijk! Dat speelhuisje is ook echt super…. maar helaas is bij ons alle sneeuw nu wel weg en er is nog steeds niet zo’n huisje tevoorschijn gekomen… (-;

    Geniet ervan, lekker doordraven hoor.

  4. Oh lieve schat, wat draaf je weer heerlijk door, ja inderdaad, geweldig om te lezen hoor! Ik zou jou meteen als mama adopteren, zo een doordravende moeder zou ik echt geweldig vinden!!!!

  5. ooo mooi!
    laat het maar lekker dooien, ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer in sneeuw bij mijn bezoek (ik had een grote mond, ik weet het, maar nu zo de eerste tekenen van lente er zijn, zie ik eigenlijk wel op tegen die sneeuw…)

    we zien wel, ik ben bang dat het echt nog niet weg is, zal wel heeel nat zijn….

    liefs en tot snel!

Geef een reactie

