Kastjes


Al sinds we elkaar kennen, weten we van elkaar dat we allebei onhandig zijn. We hebben heus wel eens muren geverfd hoor en ook wel eens behangen, maar goed zijn we er niet in. Wat we HELEMAAL niet kunnen is: dingen in elkaar zetten. Altijd hebben we iemand voor ons weten te charteren of iemand gevraagd tegen betaling voor ons te klussen. We hebben een zoon die aardig kan klussen en twee schoonzoons die ons regelmatig hebben geholpen met bedden en kastjes in elkaar te zetten. Hier in Zweden heeft Sjoerd een week lang geholpen om alles op te hangen en in elkaar te zetten. Nu hadden we van die leuke schoenenkastjes gezien voor een leuke prijs en er gewoon twee gekocht. Leo las de gebruiksaanwijzing en raakte al meteen in paniek. Omdat ik wat heb afgekeken van vnl. mijn schoonzoon en van Sjoerd èn omdat ik al eerder vier stoelen in elkaar heb gezet, vond ik dat ik het maar moest proberen. Tenslotte had ik zo’n mooie schroevendraaiersset gekocht. Die moest dan maar eens ingewijd worden.

Eerst heb ik alle schroeven op volgorde bij elkaar gelegd en alle delen van het kastje ook

Vervolgens ben ik aan het werk gegaan. Ik heb precies volgens de gebruiksaanwijzing gewerkt.

Er stond 1 uur voor en ik heb het in vier uur gedaan. Niet alle schroeven waren in voldoende mate aanwezig, dus het tweede kastje heb ik niet af kunnen maken, maar het eerste kastje staat pontificaal in de tvättstuga tevens bijkeuken waar we binnenkomen.


Zo zie je maar: een mens is nooit te oud om te leren!

11 Reacties op “Kastjes

  1. hahaha, ja dat had ik dus ook met de Ikea lade kasten, maar eenmaal de smaak te pakken staat het eigenlijk ook zo, of er nu een uur voor staat of 4 uren maakt dan weinig uit 😀

    ziet er goed uit!

    XXX

  2. Kijk ‘ns aan, da’s een heel fijn kastje geworden. Ik moet zeggen dat wij dat nog nooit gehad hebben met Ikea, dat er schroeven ontbraken. Dat klop ik meteen even af.

    Bedankt voor je reactie. Ik vind namelijk dat die altijd zo wijs zijn. En dat vind ik echt!

  3. @Morgaine, Toaske: Het was geen Ikeakastje. We hebben het gekocht bij JISK. Dat is een soort Leen Bakker.

  4. Aha, een soort Leen Bakker. Dan klopt het wel, want bij Leen Bakker missen er ook atlijd schroefjes.

    Jisk zit hier trouwens ook (in de stad naast de deur)

  5. Met een handige man als de mijne moet ik knokken om een klusje te kunnen doen….met hand en tand!

  6. Hahaha, heel goed! 😀

    Ik begin niet eens aan dit soort klussen! Die doet Job altijd. Vandaag kwam de zandbak binnen. Die staat te wachten totdat Job weer thuis is morgen ;).

  7. Keurig gedaan hoor, applaus voor jezelf.
    En ik zou wel even achter die schroeven aan ze horen er bij te zitten natuurlijk.

  8. Ziet er leuk uit !! En heel goed gedaan !! Ga je nu ook wat grotere klussen aanpakken??

  9. Knap gedaan! 🙂
    Nadat ik je slaapkamer aan de magnoliastraat gezien had wist ik wel dat je dit in je had!
    Volgende keer doe je er korter over!
    Lydia

  10. @Geartsje: ikwist niet of hij in Nederland ook was, maar Friesland is natuurlijk ook een eigen land, toch?
    @Repel: Als ik nou zeker wist dat je een keer kwam met al die Daltons, zou ik een klusje alleen voor jou laten liggen….. en dan zouden we daarna gezamenlijk sprits kunnen bakken!
    @Mirjam: Nou, als ik zo’n vent had, zou ik ook niks zelf doen….
    @Haba: Ja, we gaan morgen terug en dan laten we ook die ene schroef zien die geen schroefdraad heeft meegekregen…
    @Janne: Nou, ik vond dit al behoorlijk groot. Trouwens we gaan er nog zo’n kastje bijkopen, want die ene staat erg iel in de gang. Als het beter weer is, wil ik een oud boekenkastje afkrabben en opnieuw verven. Vind je dat groot genoeg?
    @Lydia: De meubels en het bed enzo in de Magnoliastraat is allemaal door mijn schoonzoon met hulp van mensen van de kerk in elkaar gezet… Ik heb alleen de zooi uitgezocht en opnieuw alles ingericht (in de kasten). Maar ja, mijn schoonzonen zijn hier niet en Sjoerd studeert, dus id ekan ook niet even komen……

  11. O ja, je hadmij ook kunnen vragen, maar aan de andere kant: nu heb je wat om trots over te zijn. (als je er de volgende keer toch tegenop ziet dan zeg ik: kom maar op! Het beste wat er is, kastjes in elkaar zetten!! Een beschrijving volgen is net als paint by number 😀 LEUK)

Geef een reactie

