Hard werken


De dag begon met 2 cm. sneeuw! Toen ik dat hoorde, ben ik weer ingeslapen en werd pas wakker toen Leo al weg was. Ik zag er even niet overheen. Het eerste wat ik doe, is kijken of iemand gisteravond of vanmorgen nog een logje heeft geschreven. Madelief. Ik begreep meteen dat er iets ergs gebeurd moest zijn in Nederland, maar wat? Bij haar zag ik dat het over Millie Boele ging. Dood! Verschrikkelijk, nu had ik helemaal geen zin meer in de dag. Eerst heb ik even gekeken op Uitzending gemist en het verging mij zoals waarschijnlijk jullie allemaal: ONBEGRIJPELIJK!!! Een buurman! Een politieagent!! Tegen de tijd dat ik weer in staat was tot actie was het 10 uur. Ik dreigde in een van mijn lethargische buien te vervallen, een enkele keer overkomt mij dat wel eens. Vervolgens ben ik gaan doen wat ik iedereen in een depressie altijd aanraad:zie titel. Ik heb drie wassen gedraaid, gedroogd, gestreken en gevouwen, ik heb de slaapkamer een grote beurt gegeven, het hele huis gestofzuigd en tussendoor naar nieuws gekeken als het er was. Ook tussendoor gekeken naar logjes over Millie. Toen begon het gelukkig ook goed door te dooien en de zon kwam eindelijk door. Nu is het 18.25 uur/ Ik voel me beter.
Ik ga boterhammen met ham, ananas(vind ik bijna altijd lekker) en kaas maken. Het leven gaat door, maar niet voor iedereen….

14 Reacties op “Hard werken

  1. het is verschrikkelijk!!!
    en nu op radio en tv de mannen>> “de deskundigen”.
    dat heeft allemaal niks geholpen. arm meisje, arme ouders.

  2. Ik denk dat heel veel mensen met ons de hele dag een beetje met hun ziel onder hun arm hebben gelopen. ” Mam, ik moet nu ophangen, er staat een buurman voor de deur.” Dat zal ik mijn leven niet vergeten.

    Ik heb ook hard gewerkt vandaag.

    Grinnik…ananas…dan nog liever mijn zelfgebakken spritsen…

  3. Ik heb er slecht van geslapen omdat ik gisteravond al hoorde dat ze waarschijnlijk gevonden was en vandaag was gewoon een rotdag. Ook nog doordat een overbuurman van 60 plotseling is overleden vandaag. Maar echt de hele dat spookte het door m’n hoofd dat je kinderen tegenwoordig dus ook in hun eigen huis niet meer veilig zijn. Ik ben er zó naar van!

  4. Verschrikkelijk wat er gebeurd is. Ik schrijf een logje over de reactie van oudste. En ik vind het zo moeilijk om de juiste woorden te vinden.

  5. Wat erg,wat erg. Ik weet nog steeds geen betere reactie.

  6. @Wil:Ja, onze kinderen hebben daar op school gezeten…. Mijn dochter maar 1 jaar. Het gebeurt letterlijk onder je ogen… en nog….
    @Repel: Ja, je vraagt je af wat er zou zijn gebeurd als ze meteen alle huizen van de buren zouden hebben onderzocht om zeven uur. Misschien…. maar ja met nakaarten krijg je haar niet terug. In zo’n geval wil je IEMAND verantwoordelijk stellen dat hij niet is tegengehouden
    @Madelief: Je buurman heeft 5x zo lang geleefd als dat meisje, maar toch: het is geen leeftijd om dood te gaan zeg! Ik word in mei 62 als alles goed gaat…….Ik denk nog zeker 25 jaar te leven! Sterkte meid!
    @Toaske: En toch is het nodig! Als je het in woorden kan vangen, kan je het ook beginnen om het een plaatsje te geven. Ik had tot vijf uur helemaal geen zin om een logje te schrijven. Daarna heb ik eerst voor mezelf iets opgeschreven en toen werd het me pas duidelijk hoe het met me zat.
    @mammalien: het is niet te bevatten

  7. Dit is met geen woorden neer te zetten wat er met Millie gebeurd is…. thuis niet meer veilig zijn.. moet oppassen dat ik nu niet heel beschermend naar onze jongens word want er wonen gelukkig ook nog goede mensen. Maar potver een kind is niet meer veilig in haar eigen huis en dan een buurman en een politieagent de wereld kan toch niet vreemder worden..

  8. Ik had vanochtend een logje geschreven, maar nog niet afgemaakt toen ik het verhaal van Toaske las. Bijna identiek aan het mijne! Het is moeilijk om woorden te vinden. Maar ik weet dat mensen met psychische stoornissen daar zelf ook niks aan kunnen doen. Dat is moeilijk te verteren als het om mensenlevens gaat, maar het is iets waar we als maatschappij mee te maken hebben. Mijn gedachten zijn bij Milly en haar familie, vrienden en medeleerlingen. En niet te vergeten haar buurtgenoten.

  9. Het is inderdaad verschrikkelijk! Om naar van te worden… Onbegrijpelijk hè??

  10. Het is onbegrijpelijk, het gesprek van de dag, overal en nergens, mijn tiener zit ook met grote ogen te kijken, je kunt niemand meer vertrouwen, zelfs de politie niet meer….

    Sad, heel erg sad

    XXX

  11. Hallo Janneke
    Ik zag net je reactie bij mij en dacht daar moet ik maar even wat meer van vertellen.
    2 jaar terug heb ik een herseninfarct gekregen en ben 8 maanden verlamt geweest aan de rechterkant.

    Gelukkig doet die het weer alleen ben ik blijf ik heel moe maar ik ben zo dankbaar dat ik alles weer kan doen wat ik wil doen.

    Dat is ook een van de reden dat onze oudste is zoals hij nu is…

    Liefs Gisella

  12. En zo las ik je reactie bij Ilse om te beseffen dat je nog niet op mijn logje gereageerd hebt. Nog niet aan toegekomen? Want ik vind jouw reacties altijd zeer de moeite waard!

  13. Ja, iemand verantwoordelijk, maar zo bedoelde ik het niet eens zozeer, ik dacht meer aan die moeder. De laatste woorden van haar dochter waren: “moet ophangen mam, ….” Dat blijft maar door mijn hoofd spoken, vanuit haar oogpunt. Persoonlijk ben ik niet zo van de “opknopen in de hoogste boom” en openbare lynch-partijen. Dat is niet de oplossing, voor niemand. Maar ach, dan zal ik wel weer soft en links zijn….grinnik.

    Hoop dat je het van je af hebt geslapen!

    Fijne avond janneke, ik ben in afwachting van haar vragenlijst…ben benieuwd!

  14. Ik word er ook steeds zieker van. Onbegrijpelijk. Verschrikkelijk.

    En dan in de zoveelste graad qua ‘ergheid’: Hoe vertel je dit je kinderen?! Dat dit soort dingen gebeuren. In NL. Overal dus.

Geef een reactie

