Langzaam


De dooi gaat errrrug langzaam. Het is al een paar dagen erg koud ’s nachts (-10) en dan wordt het overdag nauwelijks 1 graad. Gelukkig heeft de zon wel veel kracht, dus er dooit dan toch heel wat weg. Jongens, meisjes:IK HEB ER GENOEG VAN, IK HEB ER SCHOON GENOEG VAN!!!!! Waarschijnlijk zitten we nog zeker een maand opgescheept met sneeuw. De stoepen zijn erg gevaarlijk. Ik ben al een paar keer onderuit gegaan. Het dooit, daarna bevriest het weer en wordt dan spiegelglad. Het is natuurlijk ook niet recht hier, dus voor je het weet zwiep je op je achterhoofd. Het mooie is dat het prachtig helder weer is met een staalblauwe lucht.

Dit is het speelhuisje in onze tuin. De kop staat naar het zuiden, dus daar is al een gedeelte weggedooid. Daar hou ik me nu maar aan vast. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

12 Reacties op “Langzaam

  1. ik kan dat heel goed geloven dat je die sneeuw zo beu bent als koude pap (ook een leuke uitdrukking!)!
    ik had er hier al genoeg van en ginder zit je er toch nog een tijdje langer mee hé!

    btw, die uitdrukking ‘hij bleef dood… ‘ had ik nog nooit gehoord, maar die van dat middageten wordt in Belgisch Limburg ook gebruikt… ik zeg ook nog vaak ‘middag’ tegen warm eten, ook als ik het ’s avonds eet… eigenlijk wel gek, realiseer ik me nu, hih!

  2. Ik heb morgen mijn vrije dag en dan wordt het spritsendag!

    Ik heb vanavond jouw contact gebeld! Ze heeft het druk, het wordt waarschijnlijk pas juni, maar ze stuur nu al de vragenlijst en ze adviseerde die zo snel mogelijk terug te sturen (er zijn er een paar onderweg…) Juni is ruimschoots voor het nieuwe schooljaar, dus dat komt wel goed!

    Ik ben zo blij dat ik nu iets “doe”!

  3. Ik volg al een tijdje je log. Je verhaal is zo vermakelijk om te lezen en de foto’s vind ik adembenemend. Zelfs het speelhuisje, in al z’n eenvoud, is prachtig. Maar ik begrijp heel goed dat je het zat bent. Je wil geen sneeuw meer zien bij een strak blauwe lucht, Je wilt gewoon krokussen zien en groen gras. En geen bevroren derrie. Wij hier in Nederland zijn daar nu eindelijk vanaf. Het was heel leuk maar het is nu ook mooi geweest. Volgens Helga gaat het de goede kant op. Dat mag ook wel. Hopelijk is ook jouw gastland snel aan de beurt.

  4. Ik kan me zo goed voorstellen dat je het zo beu bent al die sneeuw.
    Hier blijft het gelukkig niet zo lang liggen als bij jou.
    Ik kon vanmiddag heerlijk wat in de tuin klussen tussen de sneeuwklokjes en de crocusjes. Maar bij jou komt dat ook, zeker weten dan zie je weer mooi groen en prachtige voorjaarskleuren. Nog eventje volhouden en dan gaat het echt gebeuren.

  5. Ik stuur wat zonnestralen jouw kant op, zodat dat speelhuisje heeeeel rap ontdooid is. Wat een schattig huisje!

    Ik kan me voorstellen dat je het zat bent. Nog heel even volhouden, dan wordt het voorjaar en zomer. En die kunnen heel heet zijn in Zweden! Weet ik uit ervaring.

  6. Ach, in juli is het vast allemaal weg! Always look on the bright side of life et cetera! 😉

  7. Geniet van je verhalen en de sneeuw is toch ook wel heel mooi daar in Zweden.
    Kun je niet een receptenboek openen? Ik zal eens zien of ik ook wat lekkers kan sturen, moet je nog wel even geduld hebben.
    Nog even gespiekt op de blog van Lieke: Prachtig he, je dochter en kleinzoons, da’s toch wel genieten!!

    Groetjes vanuit een Nederland dat naar de lente begint te ruiken. Jeannette

  8. Hoi Janneke…ik kan me zo goed voorstellen dat je er genoeg van hebt…maar daardoor dooit het iet sneller. Misschien kun je het omzetten.. door de dooi komen steeds andere stukjes “vrij”dat zijn net uitgepakte cadeautjes… dat maakt het elke keer weer spannend….

    straks ga je nog hopen dat het nog langer duurt…. eh.. ik denk het niet

    grts

  9. Hier is het 16 graden, Janneke. De lucht is blauw en de zon schijnt. Heerlijk.
    Mooi speelhuisje trouwens.

    Zo te zien duurt het daar nog wel even tot het laatste wit weg is.

  10. Oh ik kan het me zo goed voorstellen dat je e rgenoeg van hebt !

  11. @Tricky: Koude pap, dat is het! (als het dooit tenminste). Ja het is ook raar, van dat middageten, maar je denkt er niet bij na.
    @Repel:juni, het is niet anders. Maar in ieder geval: je doet iets en dat is ook wat waard inderdaad!
    @Claudia: Leuk dat je reageert! Voorlopig heeft het vanmorgen weer gesneeuwd, ongeveer 2 cm. Het dooit nu wel weer, maar er is geen zon en dan gaat het erg langzaam…
    @Haba: sneeuwklokjes, crocussen….beelden uit een langvervlogen tijd komen naar boven……
    @Roelien: Ik weet niet WAT je gedaan hebt, maar nu heeft het gesneeuwd vanmorgen en het is bewolkt! We hadden nota bene zon! Als die belofte van een hete zomer nou ook loos is?
    @Toaske: Lukt me nu even niet. Mijn Frederickgehalte is op een dieptepunt aangeland.
    @Jeannette: Leuk om wat van je te horen! Recepten zijn altijd welkom. Iemand anders vroeg zich af of ik ene kookboek genaamd:Üit jannekes pannekes zou gaan maken…. Ik schrijf alleen de recepten van wat ik zelf maak. Ik weet niet of ik daar een compleet kookboek mee vol zou krijgen. Komen jullie van de zomer eens kijken bij ons?
    @Frieke: Bedankt voor je positieve kijk, maar voorlopig is er vanmorgen weer twee cm. sneeuw bijgevallen…. moet dat ook weer uitgepakt worden, pffff
    @Plato: Ja, ja, rub it in!! Ik kom volgende week persoonlijk naar Nederland (is nog geen België) om te controleren of je de waarheid spreekt.
    @Jet: Maar vandaag dooit het flink gelukkig, ook al moet er eerst weer twee cm. worden weggewerkt.

  12. Ik heb alles in huis: nu nog tijd om het te maken, haha: er is nu een speelvriendje over, zometeen judo en dan voetbal en dan die kleine van de creche halen…haha…dat wordt een drukkertje!

Geef een reactie

