Zwemmen bij -11


Mijn zusje is hier deze week. Het is erg gezellig. We moeten het een beetje rustig aandoen, want ze heeft een wervel gebroken met schaatsen twee weken geleden. Wonder boven wonder heeft ze er alleen heel veel pijn aan over gehouden en geen uitval. Gisteren hebben we een wandeling gemaakt en toen is ze halverwege even in de berm in de sneeuw gaan liggen om haar rug te ontspannen. Vandaag willen we gaan zwemmen. Haar dochter (mijn nichtje natuurlijk) is fysiotherapeute en heeft haar een hele rits oefeningen in het water opgegeven. Natuurlijk gaan we niet buiten zwemmen, dat kan niet eens bij deze temperaturen, maar we gaan naar de simmhallen (overdekt zwembad). Als het goed is, is het de hele dag open. Ik ben benieuwd. Hoe leuk ik zwemmen ook vind, ik moet altijd iets overwinnen om in een zwembad te gaan zwemmen in de winter. De reden is: dat verschrikkelijke aan- en uitkleden en afdrogen! Je staat in zo’n krap hokje, alle kanten zijn vochtig, Je kleren en handdoek mogen niet vallen, want dan zijn ze nat en het gekke is: juist dan valt bij alles naar beneden! Hebben jullie dat ook wel eens: dat ALLES naar beneden valt? Meestal komt het er op neer, dat mijn rug nog een beetje nat is en dat mijn hemd stroef over mijn lijf gaat, dat de uiteinden van mijn lange broek nat zijn omdat ze over de grond zijn gegaan bij het aantrekken ervan en dat nèt als ik mijn handdoek op de natte grond heb gelegd, ik nog een plekje ontdek dat afgedroogd moet worden en dat kan dan niet meer. Nou, zo een beetje. Maar ik heb me er op ingesteld, dus we gaan zwemmen. Daarna gaan we nog een beetje rijden en ergens wat eten tussen de middag, echt vakantie! Het is prachtig weer. De zon heeft al aardig kracht. ’s morgens is het -11, maar op het heetst van de dag is het -3! Wij hebben wintervakantie, maar jullie hebben VOORJAAR en dat ik ook wat waard!

16 Reacties op “Zwemmen bij -11

  1. Gezellig, een zussenweek. Ik houd helemaal niet van zwembaden, geef mij maar de zee om in te zwemmen. Veel plezier en beterschap voor je zus!

  2. Gezellig dat je zus er is !! En dat zwemmen ja..vreselijk 😉 Eerst sta je te kleumen in een krap hokje, en daarna te puffen in je winterkleding en alles nog klam…En dan stap je rozig en oververhit de winterkou weer in..

  3. lol, dat zwemmen, misschien een paar tips om dat vallen van droge spullen te voorkomen, ik hoop volgende week weer twee keer per week te kunnen gaan, misschien zelfs tijdelijk 3 keer…

    Voordeel is wel, dat wij hier een aantal ‘grote’ ruimten hebben wel privé dus, daar kun je met twee mensen in zeg maar, die neem ik als ze vrij zijn, meestal wel.

    De tips, vooral met afdrogen maar ook voor je erheen gaat, trek je badpak thuis al aan, neem zeker 3 handdoeken mee, waaronder 1 ‘afgekeurde’ om als badmat te gebruiken vooraf en achteraf, zo ie zo goed om voetschimmel tegen te houden, badslippers ook erg handig!

    Zorg dat je een grote plastic tas bij je hebt, waar je apart je schoenen en de ‘badmathanddoek’ in kunt doen, hou deze los van je andere tas, zodat je bij weer aankleden, direct je schoenen neer kunt zetten en het badmatje neer kunt leggen. Dan droog je je af, en de derde handdoek is als reserve, is bij mij een kleine, voor het geval de grote droog handdoek te nat wordt. Dan aankleden en je kunt telkens op de badmat je voeten kwijt en meestal blijft dan ook de onderkant van je handdoek droog…

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en ik neem aan, dat je kledinghaken in je hokje hebt? Hier wel, en ik pak altijd eerst uit voor ik ga afdrogen, eerst mijn handdoeken neerleggen op het bankje, dan hang ik al mijn kleding op…

    Maar goed, als de kledinghaken ontbreken dan heb je een probleem idd :O

    XXX

  4. Heerlijk zo´n weekje!

    ik neem altijd een extra handdoek mee en die leg ik als badmat op de vloer.

    Sterkte met de rug van je zus!

  5. Goed nieuws: in Zweden hebben ze helemaal geen krappe hokjes! (Ik heb ze althans nog nooit gezien.) In plaats daarvan zijn er grote gezamenlijke ruimtes, met veel haakjes om je kleren op te hangen. Meestal zitten er ook sauna’s bij in. Tip: neem een klein hangslot mee, om op je kluisje te doen. Anders kun je die kopen of huren bij de receptie.
    Veel plezier!

    • En nu weet ik ook weer waarom je in Zweden nauwelijks natte broekspijpen krijgt bij het aankleden… (Bijna) iedereen droogt zich in de doucheruimte af en loopt daarna pas naar de kleedruimte. 🙂

  6. Ik heb een klein badmatje dat veel vocht opneemt (speciaal voor bij het zwemmen en voor op de camping). Dat ik gebruik bij het omkleden en bij het afdrogen, inderdaad je broekspijpen blijven droog, het gaat voetschimmel tegen en als je handdoek valt blijft die toch droog. En een kleine extra handdoek is gemakkelijk, die heb ik alleen nodig al ik hem vergeten ben!
    Fijne week met je zus!
    Groetjes

  7. Leuk, zusje op bezoek! Ik vind zwemmen geweldig, zomer en winter! Hier hebben we trouwens in de zwembaden (hallenbad) van die grote föhns waar je helemaal onder kunt staan. Na het douchen dus even onder de lijf-föhn en je bent zoo droog

  8. Zwemmen bij min elf ga ik niet doen hoor. Brrrr.

    En ik ben altijd te snel met afdrogen klaar zodat ik mijn hemd inderdaad niet meer… etc.

    Veel plezier met zusje.

  9. Zelden zwem ik nog in een binnenbad,maar zomers gewoon in de rivier.Met die wervels mag je zus zeker alleen rugzwemmen?

  10. geniet van het bezoek van je zus… en zwemmen in de winter, ja, bij mij is het ook moeilijk om die stap te zetten, maar eenmaal in het water vind ik het wel heerlijk!
    en ja, ik herken helemaal wat je schrijft over dat ‘gevecht in het pashokje’… brrr…

  11. Nu ben ik al geen fan van zwemmen in zwembaden…. maar als ik dan lees over de natte broekspijpen weet ik het weer zeker: ik vind zwemmen leuk, maar dan met het wel in de open lucht zijn en niet bij -11….. 😉

  12. Haha, moet erg lachen om je beschrijving van dat fijne gehannes in zo’n hokje. Heel herkenbaar. Wie verzint daar nou gewoon eens iets handigs op?

    En ja, bij mij valt het ook allemaal naar beneden hoor!

  13. Gezellig dat je zus er is! Geniet van elkanders aanwezigheid.
    En dat met dat zwemmen, dat herken ik niet. Ik zwem namelijk nooit.

  14. O ja, herkenbaar! En dan ook nog drie kinderen afdrogen….. Of eerst de kinderen en daarna jezelf. Maar omdat het al zo krap is, laat je de oudste twee even loslopen ;). En die hebben nog zoveel energie over dat ze rondjes gaan rennen of tikkertje spelen. Of je vindt de middelste later buiten terug….

    Zucht 😉

    Ik vind het ook altijd een gedoe. Geef mij dan maar een waterspeeltuin of een natuurspeeltuin (in de zomer/lente)!! 😀

Geef een reactie

