Uithuillen en opnieuw beginnen……..


Maar zoals Mammalien zegt: Eens wordt het ook bij ons lente!

23 Reacties op “Uithuillen en opnieuw beginnen……..

  1. ooit komt het goed….dat zeg ik met alles…..het is de beste remedie om het vol te houden……vind ik!
    Een ding erger kan het volgend seizoen niet worden, want dit is weer zo’n extreme winter moet je denken.

    liefs, lydia

  2. Hej Janneke, en wat vonden we de rönnbär mooi weet je nog? Let maar op straks word je ook laaiend enthousiast als de vitsippor bloeit, ik snap nu waarom. Ta hand om dig, groetnis anna

    • Ja, hoe was het versje ook al weer? Als de lijsterbes overvloedig vruchten geeft, kriijgen we een lange, koude winter met veel sneeuw….. of zoiets.

  3. Ik kan me je gevoel goed voorstellen. Dat had ik hier in nederland en bij jullie valt helemaal een hoop sneeuw. Maar goed voor je het weet is het ook bij jullie lente !! En je serredak is weer even sneeuwvrij !!

  4. Ik vraag me dus af hoelang het duurt voordat al die meters sneeuw weg zijn gesmolten als het eenmaal warmer wordt bij jullie. Ik hoop voor je dat het snel gaat! Maar dat je serre sneeuwvrij is, is al een grote zorg minder!

    • Als er zo veel sneeuw ligt, duurt het wel tot eind mei voor alles weg is. Het moet dan ook niet te snel gaan, anders krijgen we overstromingen. Het ijs wat nog niet gesmolten is, houdt dan de afvoer van het water tegen. Voorlopig sneeuwt en vriest het weer.

  5. Nee, het waren ook geen kleine vlokjes, zoals we hoopten, dacht ik vanmorgen toen ik de gordijnen opendeed. Maar gelukkig zit ik de hele dag binnen op mijn werk. Hahahahaha.
    Zin om vanavond naar een ljusparty in Ljungsbro te gaan? Bij mensen uit de kerk. Hanaa komt ook. Om 19 u begint het. Stuur maar ff een smsje.
    Kram Jezz

  6. amai, weer een boel logjes bijgelezen en onder de indruk van wat je daar toch allemaal meemaakt met die sneeuw… en je houtverhaal, net als vroeger lijkt het wel hé!
    het lijkt allemaal wel idyllisch, daar wonen in Zweden (het land van Pippi!!!), maar het heeft ook zijn mindere kantjes natuurlijk (zoals alles!)…
    maar je bent nu in elk geval serre-sneeuw-vrij én nu kan het echt niet lang meer duren of de lente komt er aan, toch?!

    • Ja, en na de lente komt een zomer met 20 uur licht per dag en temperaturen van 26-30 graden (boven nul) en dan kan ik alle ramen en deuren van mijn serre openschuiven en dan hebben we een overdekt terras van 7×4 m.! Dan kunnen we om acht uur nog in de volle zon eten en natafelen tot 11 uur in de schemer. Maar lente zal het niet zo snel nog zijn. Het kan hier in april nog rustig -10 zijn met hevige sneeuw.

  7. oh , regen, daar heb ik best een hekel aan regen….nou ja dan komt de zon ook vast weer snel, als in het gezegde 😉

  8. Tsssssss, wat een verschil met hier! Zon, bolletjes….
    Maar ’t komt goed! 😀

  9. Janneke, ik heb jouw weblog in mijn blogje gelinkt. Als je er bezwaar tegen hebt haal ik het uiteraard weer weg. Groetnis, anna

  10. Haha, dank voor de link. Wijze woorden waren dat he (-;

  11. Ha Janneke…na een enerverend weekend dus weer in de sneeuw?.. ik hoor je nog zeggen: “Ik snap niet dat de meeste mensen het niet leuk vinden. Ik vind het geweldig”of iets van die strekking… maar te is altijd teveel hè… genoeg is genoeg.. en dat geldt gelukkig voor alles…
    Maar net als iedereen verzucht…ooit komt die lente echt! Ook bij jullie..
    grts

  12. Het komt misschien wel nooit meer goed. Dat de wereld overal 4 graden warmer wordt, behalve in Zwden. Daar wordt het 8 graden kouder.

    Het is allemaal de schuld van Maarten Biesheuvel. die heeft ooit aan de stand van de aardas getornd.

  13. Christlssprookjeswereld

    Wat leuk dat jullie in Zweden wonen, wij ook, wij wonen al nu 13 jaar hier in Gästrikland aan de ooskust, vlak bij Gävle, en wat hebben we dit jaar ontzettend veel sneeuw. Nou de sneeuwklokjes moeten wel 2 meter hoog zijn willen ze erdoor komen…. hahahah… maar komt wel goed…
    lieve groeten uit Gästrikland
    Christl

Geef een reactie

