Link blog Maart: Ronduit lomp


Per vandaag is een nieuw spelletje gestart bij hem.
Als je een logje hebt gelezen bij iemand,dat je deed denken aan iets dat je zelf hebt meegemaakt, kun je het officieel melden bij hem dus als je daar dan weer een logje over maakt. Volgens mij is mijn zin een beetje krom, maar ik maak dus nu een logje n.a.v. een verhaal wat ik hier las.

Het zal zo’n beetje in de zomer van 1992 geweest zijn, dat ik voor een weekje man en kinderen achterliet en met een vriendin op vakantie ging met de auto naar Frankrijk. Op de terugweg gingnen wij tanken op de franse tolweg. Het was een enorm groot benzinestation met wel 35 pompen naast elkaar. Op ieder pomp stond een bordje waarop in het frans, engels duits en nederlands stond dat je moest tanken bij de pomp RECHTS van je.
Wij komen aanrijden en rechts van ons staat een grote motor met nederlands nummerbord aan onze kant te tanken. Er stond een vrouw bij van ongeveer 45-50 jaar met een leren motorbroek, een hemdje erboven en geblondeerd haar. Ik zeg: “Je hebt aan onze kant getankt, je moet aan de andere kant tanken”, terwijl ik op het bordje wijs. In plat amsterdams antwoordde ze: “O ja, verrek, dat had ik nie gesjien, sorry hoor” Ik wil net zeggen dat het niet geeft, komt er een REUS van een vent aan (Type Hells Angels) ook met een hempie en compleet volgetatoueerd. Later heb ik hem herkend als Big Willem die eruit gegooid werd. Hij komt op me af en zegt: “Wat is dat?” dus ik begin uit te leggen dat zij bij onze pomp hadden gepompt, maar hij viel me meteen in de rede en zei: “Jullie pomp, er is hier niks van jullie bij” Gewend als ik ben met Aspergermensen om te gaan, probeer ik mezelf te verbeteren door te zeggen dat het de pomp is waar wij aan hadden moeten tanken, maar hij liet me weer in de rede en zei/schreeuwde:Vuil, vies dik, vet kolerewijf, er is hier niks van jou bij, ga jij even de hoer lopen spelen!” Hoe ik reageerde? Ik begon keihard te lachen!! Het was zo onverwacht, er was eigenlijk niks aan de hand. Ik zei nog: “Nou ja, zeg Ik ZEG het alleen maar!” Toen herhaalde hij precies dezelfde zin nog een keer en nog een keer en steeds dreigender. Ik wilde nog zeggen dat ik op zondag nooit werk, maar ik werd door mijn vriendin in de auto geduwd en snel reed ze weg. Ik denk dat ze een verstandige beslissing nam op dat moment, maar het kwam in mijn hoofd niet op dat hij me ook werkelijk had kunnen slaan. Ik begrijp nog steeds niet waar die plotselinge agressie vandaan kwam. Verdrietig dat sommige mensen zo in het leven staan dat alle kleine dingetjes een aanleiding tot ruzie en boosheid zijn en dat je dan dingen zegt waarmee je denkt een ander te kunnen raken.
Nou ja: ik hou er een mooi verhaal aan over.

11 Reacties op “Link blog Maart: Ronduit lomp

  1. *Gewend als ik ben met Aspergermensen om te gaan* Whahahaha, die zin ertussen! En was dus Woeste Willem? Is die niet jaren later voor 10 jaar opgesloten? Nee? Nou, dat hadden ze echt moeten doen dan. Je snapt het niet hè dat mensen zo reageren en dan snap ik weer niet dat de Hells Angels weer niet snappen dat ze een agressief aura om zich heen hebben hangen.. Snap je het nog? 😉

  2. hem? ik kom niet bij hem ….

  3. Whahaha: ik werk op zondag nooit! Ik scheur.
    Leuk verhaal!

  4. Hoi Janneke,

    Ik wist helemaal niet dat je mijn blog leest. Leuk!
    Grappig ook dat mijn blogje van toen aanleiding was voor jou om dit verhaal op te rakelen. Wel eng joh, je close encounter met Big Willem.

    Groetjes,
    Irène

  5. Zo, had die even een belabberd humeur! 😉

  6. Oef…. jij bent niet bang van Big Willems!

  7. He jesses lekker tipeje dan! mooi verhaal ; dat dan weer wel. 🙂

  8. Fenomenaal verhaal. Goed dat je een vriendin hebt. Want verdrietig of niet, deze mensen hebben geen moraal. Daar moet je heel ver van wegblijven.

  9. jeetje, en je was niet bang van Willem?? (Zijn ‘hoer’ was dan toch wel aardiger tegen jou…. 😉 Hahaha)

  10. Mooi verhaal, maar ook een leuk initiatief van PlatoOnline. Ga daar vaker een kijkje nemen

Geef een reactie

