Door het oog van de naald…


Hier vertelde ik al over ons stroomprobleem, maar er zit nog een staartje aan. De lamp in de huiskamer met de dimmer was daarna kapot, nou ja, hij bleef branden en je kon hem niet uitzetten of dimmen. Na vijf minuten werd dan de schakelaar helemaal warm. Omdat we nog geen electriciën hebben die er naar kan kijken, hebben we zo lang de stop die de woonkamer bedient, uitgezet. Ik had het er vanmorgen over op Skype met Sjoerd (mijn steun en toeverlaat bij technische zaken) en hij adviseerde me om in ieder geval het zekeringetje er uit te halen, dan had ik weer stroom in de rest van de kamer. Op zijn aanwijzingen heb ik dus het plaatje open gewrikt en toen zag ik dit:

Helemaal weggesmolten! We hebben echt geluk gehad dat we geen brand hebben gehad. Ik vond nog een plafondplaatje en dat heb ik er (alweer met hulp van Sjoerd) opgeschroefd nadat ik keurig de draden had weggewerkt. Ik kreeg het plaatje helaas er niet opgeschroefd, want het was te donker. Nu hangt het zo’n beetje uit de muur, maar het is volledig veilig.

Maar we zijn (hoop ik!) in meerdere opzichten door het oog van de naald gegaan. Er ligt 1 m. sneeuw op het dak van onze serre en de balken zijn helemaal doorgebogen. We kunnen daar niet komen om de sneeuw van het dak af te halen. Maar…….HET DOOIT!!!! en ……HET REGENT!!!! voor het eerst sinds 5 december met twee onderbrekingen van twee uurtjes. Ik had nooit gedacht dat ik nog eens blij met regen zou zijn. Nu heb ik de deur van de serre opengezet.


Hij kan niet helemaal open want de balk buigt door, maar toch… en ik heb de terrasverwarming aangezet in de serre en een groot vuur in de allrum en nu hoop ik dat alle sneeuw als sneeuw voor de zon van het dak afsmelt.

Ik schreef het al: Het leven van een landvrouw (landlady) gaat niet over rozen!!

17 Reacties op “Door het oog van de naald…

  1. woooooooooooooooooow, het is wat!
    Het lijkt ons eerste jaar wel in ons laatste huis, wij hadden lekkage in de badkamer die inde stoppenkast liep, geen stroom meer dus, en een kostenplaatje waar we niet op gerekend hadden.
    Drie keer verstopping in de afvoer naar buiten, bleek net voordat het het riool in zou gaan te zitten, maar daar hoorden dan ook weer drie rekeningen bij. Tot overmaat van ramp vielen op eerste kerstdag de keukenkastjes van de muur naar beneden en wat was ik dankbaar dat al mijn kinderen aan tafel zaten en Arjan aan de andere kant van de keuken stond, want het hele glasservies stond erin, en helaas stonden er oude antieke potten op. Maar niemand had iets.

    Ik zing elke dag voor Sara, je bent nooit alleen, er zijn engelen om je heen….nou dat is echt zo!
    Bij jou ook!!!! 🙂

    groetjes, Lydia
    ps. je hebt mail!

  2. Wow, dat is inderdaad spannend (geweest)..
    En die sneeuw, wat een gewicht heeft dat spul he, het lijkt zo vederlicht.
    Gelukkig dat het begint te smelten.
    Het leven van een landvrouw gaat niet over rozen, maar het levert wel stof tot schrijven op!

  3. Oef, dat klinkt eng!

    Nouja, je hebt geen saai leven, moet je maar denken (-;

  4. Ik ben bang dat het gevaar nog niet helemaal geweken is. Regen op smeltende sneeuw is nog zwaarder en is niet zomaar van het dak af..Maar ja je kunt alleen maar afwachten en hopen…. Ik duim voor jullie

  5. is er dit jaar dan extra veel sneeuw gevallen of was het eigenlijk de bedoeling geweest dat jullie de sneeuw tussentijds van het dak haalden?

  6. Jij beleeft nog eens wat daar in het noorden! Wel eng om te beseffen dat het maar net goed is gegaan.
    En wat de sneeuw betreft: dat zijn nog eens winters! Als het hier sneeuwt is het al snel een enorme bende en idereen is er overstuur van. Toch ben ik blij dat de lente er aan komt.

  7. Jeetje, engerd!! Dit had inderdaad wel brand kunnen worden! Pfff… een enorm beschermengeltje hebben jullie!! Je hebt haar toch wel bedankt hè?? 😉

  8. fieuw, jij dappere dodo! Goed gedaan. En succes met alles!

  9. Dus voor het volgende winterseizoen heb je nog een aantal dingen te veranderen. Wel mooie plaatjes van jullie huis. Maar toch…als er geen internet was, zit je daar toch aardig geisoleerd, lijkt me. Of valt dat mee?

  10. dat is ook niet echt handig.. die rozen… je zou maar eens in een flinke doorn trappen…. dus wees blij…nu heb je weer een draak verslagen…en met zijn adem versla je de volgende…
    kun je het nog volgen…
    komt door je rozen hoor..
    grts

  11. Tjonge, jonge, wat een belevenissen, maar dat met de elektriciteit is toch wel serieus! Ik vind het zelfs eng. Ik zou de boel maar flink na laten kijken. Wie weet wat er nog meer kapot is.

    Ja en die sneeuw op het dak is wel vervelend, maar hopelijk smelt dat gewoon.

    Ik hoop voor jullie dat er nu een eind is gekomen aan alle narigheid.

    Groetjes en sterkte Mariam

  12. Hoi Janneke,

    Met heel veel plezier naar je Blog gekeken en veel gelezen. Ik geloof zowat alles.
    Leuk om te zien hoe je je door alle “uitdagingen” heen worstelt.

    Met groet Ger

  13. tjonge dat was op het nippertje had wel brand kunnen geven.Die balken zijn krom zeg.
    fijn weekend

  14. Het valt niet mee op het platte land in een ander land ook nog, ik wens jullie sterkte, en het oog is jullie bespaard gebleven, gelukkig maar!

    XXX

  15. Brrr, electriciteit is iets waar ik me verre van houd, ik vind het echt doodeng!
    Pfft, en ik dacht dat hier veel sneeuw gevallen was.:-))

  16. Pfffff, echt door het oog van de naald dus. D’r zat een engeltje op je schouder…

  17. Janneke, ik durf je blog bijna niet meer te lezen! 😉 pffffffffffff

    Nou ja, ik heb bij Lieke in huis ook iets niet helemaal goed gedaan….al gehoord van het rolgordijn? 😦

Geef een reactie

