Zoals beloofd: mijn blogaward!


Drie keer maar liefst werd ik genomineerd!
Bedankt Repel, Wondelgijn en Jamilla (ja, ik kreeg zelfs een blogaward van een kat!) Ik voel me zeer vereerd
Omdat ik op vakantie was, maak ik nu pas het stukje er over. Waarschijnlijk ben ik de laatste van heel blogland nu.
Eigenlijk moet ik nu dus 21 interessante feiten over mijzelf vertellen, maar zelfs ik, die toch uitermate interessant ben, weet geen 21 dingen op te noemen, te meer daar ik niet zo lang geleden ook al 10 Honest Scrap dingen over mezelf moest vertellen en ik hou niet van herhaling. Daar gaat ie dan. Ik weet niet eens of ik de 7 haal:

1. Ik heb een erg goed geheugen. Mijn oudste herinnering is dat ik op het potje zat en mijn Oma op mij paste en dat er een rat het huis binnenkwam die onder de canapé verdween. Mijn Oma vreselijk in paniek(ik zie haar nog zwaaien met haar armen) en toen kwam de MELKBOER binnen met een stok en hij heeft hem er onderuit gejaagd. Later (veel later) vertelde mijn oma dat hij uit de vuilnisbak gesprongen kwam toen ze hem opendeed. Ik moet een jaar of anderhalf geweest zijn (in ieder geval nog geen twee). Toen ik volwassen was, had ik een steeds terugkerende droom en toen ik hem aan mijn moeder beschreef, herkende ze daar mijn eigen geboorte in. Dat heb ik hier beschreven.
2. Omdat ik nogal ontevreden was met het leven dat ik leidde als ouder kind en tiener, verzon ik vaak dingen om het interessanter te maken. Mijn grootste angst is jaren geweest dat mensen die ik ieder een ander verhaal had verteld, elkaar tegen zouden komen en dat mijn leugens zouden uitkomen. Op een gegeven moment hab ik besloten om nooit meer te liegen en zo te leven dat ik ook nooit meer zou hoeven liegen en ik kan wel zeggen dat ik dat gedaan heb sindsdien. Wel voel ik me nog steeds erg naar als ik niet geloofd word of als mensen denken dat ik oneerlijke bedoelingen heb met iets.
3. Ik ben uitgesproken extravert. Dat wil niet zeggen dat ik alles vertel, maar alleen dat ik weinig redenen zie om dingen geheim te houden. De reden dat ik bepaalde dingen niet hier op dit blog zet is uit respect voor anderen die bij mijn leven betrokken zijn en waarvan ik weet dat ze bepaalde dingen niet openbaar willen hebben.
4. Omdat ik de jongste in ons gezin was, heb ik mijn hele leven al er een hekel aan als ik niet serieus genomen word of als er niet naar me geluisterd wordt. Ik herken datzelfde bij mijn jongste dochter.
5. Op de een of andere manier ben ik nooit bang in gevaarlijke situaties. Ik liep net zo rustig door de binnenstad van Rotterdam, terwijl de Antilliaanse gangs langs de kant stonden te kijken. Ik kom gewoon niet op het idee meestal. Ik weet nog dat ik een keer door Amsterdam fietste met een schoudertasje aan mijn schouder (daar zijn schoudertasjes nl. voor) en dat er een groep (er als verslaafd uitziende) jongens langsliep. Ik weet nog dat ik dacht: “misschien moet ik wel bang zijn”, maar ik was het niet.
Er is me wat dat betreft ook nooit wat overkomen. Ik ben nooit aangerand, verkracht of beroofd.
6. Voor een vrouw ben ik lichamelijk erg sterk. Natuurlijk ben ik niet zo sterk als een sterke man en nu niet meer zo als vroeger omdat ik ouder ben geworden, maar nog steeds kan ik goed dingen optillen en veel sneeuw wegschuiven.
7. Het beroep wat ik heb gekozen (logopedie met Sensorische Integratie) heb ik heel mijn leven met zeer veel plezier uitgeoefend. Als ik op Middelbare School niet zo had ondergepresteerd, had ik misschien wel revalidatie-arts kunnen worden. Ik vind het heerlijk om problemen met kinderen te analyseren en oplossingen te verzinnen samen met ouders en leerkrachten. Nu ik zelf eigenlijk niet meer behandel, vind ik het heerlijk om mijn kennis over te dragen, al ben ik soms wel een beetje bang dat mensen genoeg van me krijgen. “Daar komt dat ouwe wijf weer” ,denken ze dan. “Ze denkt zeker dat ze het beter weet” Nou is dat wel waar, maar dat weten zij dan weer niet.

OK, meer krijgen julllie er niet. Dat ik nog nooit naar een pedicure geweest ben b.v. (want ik ben in Mexico voor het eerst geweest), dat ik al mijn hele leven dol op water ben b.v. (omdat ik er pas aan dacht om te vertelllen toen Repel bekende dat ze bang is met water), dat ik dol op dieren ben , want dat hebben veel mensen geschreven, dus is niet meer interessant.
Ik ben waarschijnlijk de laatste die nu een award heeft geschreven en ik verklaar dit award officieel voor gesloten. (Of wil jij nog Mirjam?)

11 Reacties op “Zoals beloofd: mijn blogaward!

  1. Ik ben blij dat je hem sluit. Er is nu wel genoeg over geschreven.

  2. Spannend…..en een paar van jouw feiten zijn wel heel herkenbaar.

  3. Leuke feiten. Over liegen: als je nooit liegt, hoe je ook niets te onthouden. Wel zo handig!

  4. Wat leuk om dit over je te lezen, die vroege herinneringen, je (niet)angsten, je kracht, je dromen. Mooi stukje, fijne avond groet Roelien

  5. Dank!

    Ik ben ook de jongste, en denk juist vaak “ach, laat maar, ik zeg het niet, ze nemen me toch niet serieus”… zo kan het ook aflopen!!

    Verder ben ik niet zielig hoor (-;, maar vond het grappig om te melden omdat jij juist schrijft hoe dat bij jou en je dochter ging..

  6. janneke ik heb je een mailtje gestuurd op je gmail.com. Wil je hem evben lezen en mij antwoorden op mijn gewone e-mailadres. ik ga lezen over mexico! liefs van je zuster

    • @Noortje: ik heb nog geen email gekregen. Als ik hem morgenochtend nog niet heb, bel ik je, maar mijn telefoon doet het waarschijnlijk niet. We zien wel…..
      liefs

  7. Herkenbaar over dat ‘jongste’ zijn, alhoewel ik de een-na jongste ben (zus is 10 min. jonger) voelt het voor mij vaak wel zo bij mijn oudere broer en zus.

    En zou je dat verhaal over je geboorte hier een keer kunnen vertellen? Ik moet nl inloggen als ik het wil lezen en ik wil niet op wordpress een acount aanmaken.

  8. Leuk om te lezen Janneke! Ik vind het leuker om dit bij anderen te lezen dan ‘interessante’ weetjes over mezelf te bedenken. Ik laat het overgaan :D.

  9. Ik ben heel blij dat ik dit heb gelezen….ik lijk meer op jou dan ik dacht….ik ben denk ik iets meer onzeker, maar ik geoof dat wij elkaar goed snappen!

    Ik heb ook wel eens uitgesproken op de log dat ik selectef open ben….en omdat de log zo’n uitlaadklep is, vind ik het jammer dat je soms bepaalde dingen niet kan loggen…ik snap je helemaal.

    • @REpel: Maar ik ben ouder, dan verdwijnt (als het goed is) de onzekerheid langzaam. Ik heb bij jou ook een hele duidelijke ontwikkeling gezien, denk maar aan de foto vandaag op je blog! Een half jaar geleden was dat nog ondenkbaar.

Geef een reactie

