Een verschil van 45 graden Celcius……


We zijn weer thuis! Alles zag er prima uit thuis, Jessica heeft overal goed voor gezorgd. Er ligt wel HEEL VEEL SNEEUW!!! En het sneeuwt nog steeds. Ik denk dat er 1,20 m.ligt en waar ze hebben geschoven, zijn wel bergen van een meter of 5 ontstaan.Het blijft er ook erg koud bij. We kwamen gisteren op het vliegveld aan met -14, dat is dus 45 gr. verschil met Mexico. Vandaag moeten we sneeuwruimen van onze oprit, anders kan Leo morgen niet naar zijn werk. Hoe vinden we het? Ik had beloofd eerlijk te zijn. Ik moet zeggen dat ik het in de eerste plaats een belevenis vind. De Zweden hebben er, geloof ik, langzamerhand wel genoeg van. Ik vind het wel heerlijk dat het al zo lang licht is (zon op:7.19 uur; zon onder:17.03 uur) en dat de sneeuw ook licht is. Ik schort het oordeel of ik er ook genoeg van heb even op tot ik hier een week of zo zit. Ik kan vanmorgen niet naar de kerk en daar baal ik van, dat wel. Eeerst sneeuwruimen. We werden gisteravond opgebeld door de buurman die had gezien dat we weer thuis waren en hij vertelde meteen dat we vanochtend om 10 uur een vergadering hebben met de bewoners. Er schijnt iets met de riolering aan de hand te zijn geweest toen we weg waren en we moeten praten over andere winterongemakken of zo. We zien wel. Leo ligt nog te slapen (08.45 uur): de reis was vermoeiend. Er komen nog allerlei foto’s de komende week, van de reis en van de thuiskomst, maar nu schrijf ik alleen een klein stukkie.

18 Reacties op “Een verschil van 45 graden Celcius……

  1. even een snelle reactie om jullie welkom thuis te wensen
    grts

  2. oh my god, wat moet jij het koud hebben nu!!

  3. ohhh ik krijg het al koud als ik het lees

  4. 45 graden…trekt je lijf dat wel? Ik zou denk ik, helemaal ontregeld zijn van binnen.
    Nu maar hopen dat de ellende met het riool meevalt en er niets opengegooid moet worden deze week, want dan ben je nog wel even aan het graven.

  5. Welkom thuis, maar zo’n temperatuursverschil brrr ik zou eerst twee dagen in bed blijven om te wennen maar dat zal niet gaan vrees ik.

  6. Welkom thuis, wat een temperatuurverschil! Maar fijn dat het alweer zo lang licht is.

    Het is te hopen dat de buurtvergadering geen al te grote ‘verrassingen’ met zich meebrengt.

    Ik kijk uit naar het vervolg van je verhalen.
    groetjes Mariam

  7. Fijn dat jullie welbehouden naar huis terug gekomen zijn. Dat is balen met de kerk zeg….kun je niet online kijken of luisteren? (Hier kan dat, podcast van de preek enz)
    Ik ben benieuwd naar de verhalen en foto`s! Maar kom eerst maar weer eens lekker thuis aan……

  8. 45 graden verschil!!! Jeminee, da’s genoeg om hartstikke verkouden te worden.

  9. @allen: bedankt voor jullie welkom! Ik ben in korte tijd erg gehecht geraakt aan dit plekje en dit heerlijke huis!
    @Tricky, @ilse, @Madelief, @Haba, @Toaske: Waarschijnlijk waren we te kort weg om echt last van de kou weer te krijgen. Je kleedt je natuurlijk ook heel anders als je in de kou bent. Ik heb in Mexico zo’n mooie muts gekocht van de Indianen in de bergen daar en die bevalt prima. We hebben vandaag vier uur sneeuw geruimd, maar Leo had meer last van de kou dan ik.
    @Mariam, @Madelief: de buurtvergadering en het riool wordt een logje!
    @Ellen: bij mijn kerk kan je niet thuis luisterren. Ik zie het maar als een uitvloeisel van de vakantie. Normaal gesproken had ik zaterdag al sneeuw geruimd, normaal gesproken had ik op zondag niet zo iets gedaan, een beetje tegen mijn pricipe.

  10. mwoah dat is een verschil van niets toch? 45 graden, oeeeeeh lalalalalaaaa hahahaha

    Welkom thuis in elk geval en ooit verdwijnt die sneeuw ook in Zweden ook hier is het her en der nog sneeuw.

    XXX

  11. Leuke blog heb je! Zweden lijkt me heel bijzonder om te wonen. vooral erg mooi! Ik heb hier met plezier mee gelezen 🙂

  12. brrr zeg 45 graden verschil,wat zal je het koud hebben zeg. Las net in de krant dat het leven bij jullie in Zweden nu stil ligt zelf voor jullie begrippen ligt er heel veel sneeuw Kon Leo wel naar zijn werk toe?

  13. Hej Janneke, fijn dat jullie goed thuis zijn gekomen. Nou ja goed, det räcker med snön nu, eller hur? Als ik naar buiten kijk is het net zo’n sneeuw-schud-bolletje aar ik hoef er niet eens voor te schudden. Ta hand om dig, groetnis anna

  14. @Ruthy: Dank je wel. Het is ier inderdaad erg mooi!
    @Gisella:Ik heb niet het idee dat het leven stilligt hoor! We hebben gisteren vier uur sneeuw geruimd en Leo kon dus naar zijn werk. Vandaag ben ik ook al twee uur bezig geweest, maar mijn auto kan er nog niet uit en ik moet boodschappen hebben. Dat wordt straks nog even flink doorpoten(zit nu even op te warmen).

  15. En ik zit al te rillen hier, met een verschil van 18-20 graden.
    Welkom thuis!

  16. Ik moest van deze log erg rillen. Terwijl ik gewoon in Nederland en Belgie woon/verblijf.

    45 graden. Brrrrrr.

Geef een reactie

