pedicure


Het had eigenlijk in mijn zeven interessante feiten moeten komen van mijn blogaward, maar ik was nog nooit van mijn leven naar een pedicure geweest! Bij mijn dochter in Overschie woont er een om de hoek en jaren heb ik het telefoonnummer bewaard van een pedicure in Puttershoek (ergens in een la en dat kwam ik dan van tijd tot tijd tegen), maar nog nooit had ik een afspraak gemaakt. Nodig is het wel. 25 jaar geleden of zo, heb ik een keer mijn ringteentje gebroken toen ik zwikte in een gat in de weg. Dat is natuurlijk al lang genezen, maar sindsdien is het verband een beetje uit mijn linkervoet. Die voet is breder (nog breder) dan die andere voet en al snel heb ik daar een likdoorn ontwikkeld en die is nooit helemaal weggegaan. Dat is erg lastig met het kopen van schoenen. Eigenlijk heb ik in de winter altijd pijn aan dat ding en in de zomer koop ik sandalen die dat kleine teentje vrij laten. Dan loop ik ook vaak op mijn blote voeten, dus het geneest dan weer. Hier hebben ze bij het hotel een pedicure en ik ben er gewoon heen geweest! Ik heb ’s morgens een afspraak gemaakt en ik ben ’s middags gegaan. Er is een wereld voor me opengegaaan, een wereld van schoonheidssalonnen en massages enz. Eerst word je op een soort bankje, een sofa-achtig ding geplaatst en dan mag je je voeten in een warm badje doen met allemaal olien en zouten en mineralen enzo.

Terwijl die weken, mag je een kleur en soort nagellak uitkiezen. NAGELLAK???? Ik wil alleen mijn eksteroogje gerepareerd hebben! Maar vooruit dan maar, ik zoek een neutrale kleur, een beetje crêmige polish uit. Daarna mag je een voet uit het water halen en wordt er vaardig aan de gang gegaan. Er wordt een borduurlamp op gezet (Precies dezelfde als ik heb voor mijn quiltwerkstukjes!)Eerst je nagels en nagelriemen, dan mag hij weer weken, terwijl de andere voet gedaan wordt. Dan worden alle velletejs, eeltjes, likdoorns en eksterogen helemaal gevijld, er af getrokken, genipt enz. enz. Tenslotte worden beide voeten met een soort gel/creme/badzoutachtig spul ingesmeerd en vakkundig gemasseerd. Als laatste worden dan ook nog de nagels drie keer (3x!!!) gelakt en er wordt nog een laag overheen aangebracht om de lak hard te houden. Ik wist niet dat het bestond! Nu heb ik poezelige voetjes met gelakte nagels (niet op de zandkorrels letten op mijn grote teen!).

“Maar!, zei ze streng, “u moet wel binnen 20 dagen een vervolgbehandeling hebben!” En nu moet ik in Zweden ook naar de pedicure. Want morgen gaan we weg. Morgen hebben we vier dagen reizen voor de boeg met nog twee hotels om in te slapen. We vonden het heerlijk hier, dat wel, maar we zouden nooit langer dan een week zo’n leven willen leiden. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje leeg. Je ziet hier amerikanen, die hier een huis hebben en een boot. Niks voor ons. Ik wil weer reizen, ik wil ook wel weer eens koken en boodschappen doen en een vuurtje aanleggen en wat te doen hebben(behalve sneeuwruimen; dat kan me gestolen worden). Ik wil seizoenen die iets voorstellen. punt uit!

Ik was helemaal los na die behandeling. Ik heb meteen mijn haar ook nog laten knippen, maar dat kan je op onderstaande foto niet goed zien:

23 Reacties op “pedicure

  1. Pedicure…heerlijk is dat he. Ik heb een vriendin die komt dus af en toe bij mij thuis met haar hele installatie, ik geniet ervan! Ja..regelmatig doen, een beetje verwennen!

  2. Helaas dat wat te doen hebben behalve sneeuwruimen
    dat gaat niet lukken er wordt veel sneeuw verwacht in linköping komenende zaterdag
    goede reis naar huis

  3. In Mexico naar de pedicure. Ik zal dit Maria eens laten lezen want zij laat o zo graag haar voetjes doen, o.a. door ongediplomeerde MIJ 🙂

    Ik geloof dat ik dat gevoel van leeg ook wel zou hebben. Alleen maar zonvakantie is niets voor mij. Maar in Mexico is toch veel aan Maya en Azteekse cultuur te zien? Ik bedoel: voor wie de tijd heeft? Dat zou ik wel graag doen.

    Jammer dat het er al weer op zit. ik bereid me voor op Zweedse sneeuwhopen.

    Kram…

    • @Plato: Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Dit is mijn vijfde keer en Leo’s achtste keer dat we in Mexico zijn… We hebben al tempels gezien bij Mexico-city, we zijn een keer naar Oaxaca gegaan(ik weet niet of ik het goed schrijf) en daar hebben ze een hele berg met een paar tampelcomplexen en we zijn een keer naar de Baranca del Cobre geweest. Dan ga je met een trein vanaf Los Moches op zeeniveau in 6 uur tijd naar 2200m. prachtig!! Er is daar een hotel op de top van die ‘koperberg’ en de indianen (cree) leven daar gewoon op die kale rotsen. De volgende dag zijn we nog verder geaan tot 2500 m. en daar hadden we ook een hotel in zo’n Indianendorp. De kamer had een houtkachel die je gewoon zlef kon stoken, geweldig. Ik schrijf daar, denk ik, nog wel een keer een logje over…….Als de ferry gewoon was gegaan, hadden we wel verder gereisd en zo, maar nu durfden we dat niet aan. Ik moet zeggen: zo’n paar dagen uitrusten, zwemmen, lekker eten en een pedicure is wel heerlijk, vooral omdat je weet dat het thuis -12 gr. is.. Maar het was lang genoeg!
      @Tricky: Aan die kant van Mexico zijn we nog helemaal niet geweest. Leo wordt altijd gevraagd in Hermosillo en dat ligt helemaal aan de andere kant. Een volgende keer misschien. De vorige keer dat we in Mexico waren, hebben we onze Lonely Planet aan een Deens gezin gegeven dat heg nog steg wist. Daar dachten we natuurlijk nu pas aan. De eerstvolgende keer dat we in Nederland zijn, kopen we een nieuwe en dan gaan we eens op ons gemak een volgende bestemming uitzoeken als we weer gaan. We zullen nog wel regelmatig terugkomen, want Leo heeft ook een onderzoek lopen naar Megacities en Mexico-city is er daar een van.
      @Repel: Het is beslist niet kietelig, met kietelig gaat mijn eelt er niet af.
      @Gisella: Waarom woon je nou toch niet in Zweden? Dan hoefde ik mijn hoofd niet te breken over waar ik nou eens zal gaan…..
      @Wil: VOETBALVROUWEN???? Ja, nu je het zegt: die vervelen zich natuurlijk te pletter, terwijl hun man training na training heeft….
      @Bert: Ja, ik had het ook al gelezen. Ik heb Väderradar hier op mijn laptopje zitten… Nou ja, dan gaat mijn bloed goed stromen met al dat harde werk in de frisse buitenlucht!
      @allen: Ik ben inderdaad benieuwd hoe we de kou en de sneeuw nu gaan ervaren, maar …we hebben het wel gehad! Even een ‘licht/warmte’ break in een lange, koude winter. Tot april/mei kunnen we er weer tegen.

  4. Blote voeten, zonnehoed: heerlijk!!
    Lekkere voetmassage ook. Jij kan er straks weer tegen als je weer door de sneeuw moet ploeteren..
    Groet Roelien

  5. o wat lekker….zo’n hele behandeling… doen ze hier toch wel even anders.. ja je kunt dat wel willen maar daar betaal je dan extra voor…maar ik ben ontzettend blij met een pedicure en ik ga er dan ook elke 6-7 weken heen…
    lekker die zon trouwens…stuur die even richting hier?
    grts

  6. amai, wel een sjieke pedicure daar hoor… maar ja, eigenlijk weet ik helemaal niet hoe het er hier uitziet, want ben er ook nog nooit geweest!
    heb even je blogje bijgelezen, had het hele mexico-verhaal nog niet gelezen… fijn dat je er heen mag op zo’n manier, en echt bij de mensen thuis kon komen… maar inderdaad, die week zon en alleen maar dat is ook niet mijn idee van de ideale vakantie (al zou ze nu wel welkom zijn!)… ik was zelf ooit in mexico, maar dan aan de andere kant, waar we veel over de azteken en maya’s bezocht hebben, heeeeel boeiende cultuur, en heel fijne mensen vond ik… in mexico-city logeerden we toen ook bij de mensen zelf, ongelooflijk gastvrij!
    je kan er in elk geval weer even tegen nu denk ik, met zo’n opkikker hé!

  7. je bent een ware globetrotter, pedicure en kapper in mexico. (zo stel ik me “voetbalvrouwen” voor)

    strak ga je nog voor een extreme make-over.

    wat maak je leuke en spannende dingen mee (dan bedoel ik dus al het andere).
    goede thuisreis en straks lekker met je blote voetjes in de sneeuw!!

    grtjs wil

  8. Heerlijk he zo’n behandeling 🙂 maar wel gaan in zweden hoor!. zal ik je een geheimpje verklappen ik ben met de opleiding pedicure bezig hihi.

    Geniet nog even ondanks dat je zin heb om te reizen, het zal in zweden nog wel koud en wit zijn.

  9. O, dat klinkt goed! Heb het ook nog nooit gedaan. Zo heb ik hier al (;)) twee maanden de website van de plaatselijke chiropractor in m’n favorieten staan, maar heb ik daar ook nog niks mee gedaan en dat moet toch echt!

    En wat heerlijk, even zo warm! Zal wel weer een hele omschakeling zijn, zometeen!

    Geniet ervan! 😀

  10. Voortaan naar de pedicure dus. Wat een leuke foto met die enorme cactus. Het fijne van reizen is het thuiskomen:-)

  11. Haha, die foto van je haar is wel goed gelukt!

    Ik zelf vind het niet fijn bij de pedicure, maar misschien komt dat omdat ik probleemloze voetjes heb?! De kapper vind ik wel fijn, maar die knipt mijn nagels dan ook niet te kort naar mijn zin…

  12. Hahaha, dat kan je op de foto inderdaad niet zien, van je nieuwe kapsel. Lekker hoor zo aan je voeten laten frommelen. Ik ging een tijd naar voetreflex, dat was ook bijna altijd zalig.

  13. Wow! Die cactus? Wow…

    Ik ben ook nog nooit bij de pedicure geweest….ik kan heel slecht tegen kietelen en ik ben bang dat ik dan de hele tijd mijn voet ga wegtrekken of zo!

    Maar is het echt zo fijn? En niet kietelig?

    Weer 4 dagen reizen…ik heb respect voor je!

  14. Heerlijk he zo’n pedicure behandeling, ik vind de voetreflex en gewone massage het meest lekker maar ook altijd fijn als de nagels en riemen weer heerlijk mooi glanzen, maar de nagellak laat ik meestal 😉

    XXX

  15. Veel mensen onderschatten het wellness gevoel van een pedicure, echt zalig.
    En het geven van een pedicure is ook niet te onderschatten, het geeft ook een rustgevend gevoel, geloof me!

  16. Ik vind het heerlijk om naar een pedicure te gaan. Alleen Mexico is mij te ver weg 😉 . Ik kom niet verder dan de pedicure in Bergschenhoek. haha

  17. Beste Mensen,

    Hoe is het eigenlijk gesteld met de Medisch Pedicures en podologen
    (steunzolen) in Zweden?
    Ben zeer benieuwd!Mogen zij dezelfde behandelingen qua
    snijden van eelt en orthonoxie etc. toepassen?

    Gr. Stephanie Rijkee

    • Ik weet het niet Stephanie! Leuk trouwens dat je op mijn blog kwam. Bij mij werd geen eelt weggesneden, maar gevijld. Ik zal eens informeren bij een vrienin van mij (Jessica), zij weet eer misschien iets meer van.

  18. Nog even over pedicurewerkzaamheden.
    Zijn pedicures daar zelfstandigen of alleen in samenwerkingsverband, Oh en vraag meteen of er dus duidelijk verschil is in “cosmetische pedicures”of “medische pedicures”.
    Eigenlijk wil ik alles ervan weten…

    Gr. Stephanie

  19. Ik heb het nog niet geïnformeerd! Ik was druk met mijn dochter en schoonzoon die met twee kinderen hier waren, nu is het zaterdag en kan ik weer niet informeren! Ik zal proberen er maandag an te denken, maar ik krijg morgen weer gasten en ben woensdag ook nog zelf een dag weg. Daarna komt Leo uit China terug en heb ik weer geen tijd. Blijf me er vooral aan herinneren, dan ga ik er achteraan, maar op het moment is het even een onhandig tijdstip.

  20. Goedemorgen, leuk dat je weer reageren wil. Natuurlijk moet
    je al je aandacht aan je bezoek geven, zou ik hetzelfde doen.
    Hoop dat het met al die gasten ook nog een goed weer want
    dan kan Zweden echt niet meer stuk…
    Van mijn kant is het gewoon een heeeele grote belangstelling
    in dat land en met name op mijn werkgebied daar. Dus als
    ik wijzer kan worden hierin. laat ik dat niet aan mijn neus voorbij gaan.

    Fijne dagen toegewenst met als je gasten en graag tot horens (..lezen dan!)

    Gr. Stephanie

    • Het weer is hier fantastisch!! het is 26-28 gr., hoewel voor vandaag 29 gr. wordt voorspeld. Ik heb een ‘zwembadje’ in mijn tuin gezet van 3×1 1/2 m. en daar ga ik zelf ook af en toe in liggen. Je hoort van me

Geef een reactie

