Een echte zonvakantie, maar niet in de Baja


Het laatste wat jullie gehoord hebben, is dat we naar de Baja California zouden gaan…….. De ferry ging niet die donderdag. Hij zou vrijdag gaan.al met al hebben we besloten maar helemaal niet te gaan. Als hij heen zomaar een dag niet gaat, kan hij terug ook zomaar een dag niet gaan. We hebben al een keer een koffer achter moeten laten omdat we niet op tijd terug waren, dat willen we liever niet nog een keer meemaken. Het was wel een interessant verhaal om een andere keer te vertellen. Het zou betekenen dat we vrijdagavond met de ferry zouden kunnen en zaterdagochtend aangekomen waren. Dan met de bus naar La Paz, waarschijnlijk zondagochtend in La Paz. We zouden dan maandagavond de bus terug moeten hebben om dinsdag de ferry terug te nemen. Dan hadden we een dag speling gehad, maar we wisten niet of we dan woensdagavond nog een bus naar Hermosillo hadden gehad om donderdagochtend om 7 uur het shuttlebusje naar Phoenix te hebben. Zoals ik hiervoor aantoonde: dan waren we alleen maar aan het reizen geweest.
Dan volgen nu de foto’s
Eerst even iets rechtzetten: Hier zie je de commissie van de afgestudeerden met hen. Helemaal links staat Leo met daarnaast Laura, de nederlandse studente. Aan de rechterkant met die groene blouse staat Prof Luis Velazquez, het neeftje van Consueleo Velasquez, die Besa me Mucho schreef (wat weet je toch veel, Plato!) en onderaan ongeveer in het midden staat prof RAFAËL MAURO, waarvan ik het zingende portret in mijn vorige logje heb gezet. Die volle zangkop was dus NIET Leo! Het is toch best een aardig verschil, vind je niet?

We zijn nu naar San Carlos gegaan, dat iets verder van Guaymas afligt dan Scheveningen van Den Haag. We hebben de bus genomen en vervolgens zeker 1 1/2 km. gelopen

naar het Best Westernhotel dat hier aan het strand ligt, maar dat was helaas vol. We hebben nu plaats gevonden in een ander hotel, het Marinaterra Hotel, heel chic(eigenlijk veel beter dan Best Western).

Omdat we tot woensdag blijven, hebben we kunnen afdingen en nu zitten we heel luxe voor omgerekend E.70,– per nacht inclusief uitgebreid ontbijtbuffet. We zitten 10 minuten lopen van het strand en er is een reusachtig zwembad hier met een warme whirlpool. We wilden gistermiddag nog de bus nemen naar Guaymas om naar de optocht te kijken, maar we hadden eigenlijk geen zin. Donderdagavond was er al een soort ‘voor’optocht geweest, een soort nagespeelde kruistocht of zo.

Vrijdagavond hebben we de kermis helemaal rondgelopen


en dat was het dan weer.
Misschien hebben we iets unieks gemist met die optocht, maar eigenlijk houden we niet zo van carnaval. We komen hier heerlijk tot rust, we wandelen wat, lezen wat en eten heerlijk. Ik heb Het Diner van Herman Koch gelezen (ben misschien wel de laatste in Nederland) B.I.Z.A.R.!!!! Ik ben er nog niet helemaal uit, moet ik zeggen. Zoals in één boek het verval van moraal binnensluipt en je aan het eind een soort van begrip voor hun denkwijze kan gaan opbrengen om dan meteen daarna jezelf tot de orde te moeten roepen! Nu ben ik bezig in De Engel van Amsterdam van Geert Mak, heel leuk om te lezen, maar niet zo lang achter elkaar. In het volgende logje foto’s van de zee en San Carlos. Zij die gaan eten, groeten hen die al slapen. Het is op het ogenblik 02.06 uur in Nederland.

13 Reacties op “Een echte zonvakantie, maar niet in de Baja

  1. Oh, die dulces de Mexico! Ik krijg spontaan trek.
    Geniet nog even daar!

  2. Wat een uitgebreid verslag weer. Leuk!

    (had je mijn bericht over de droger nou nog gekregen? Ik kan het niet meer terugvinden!!)

  3. Hey Janneke & Leo

    Hoe ik hier ben verzeild, dat weet ik niet, maar ik ben wel blij hier te zijn geraakt. Best interessant om te lezen over jullie wedervare in Zweden 🙂

    Tot later!

    Groetjes

    Rudi

  4. Tjonge wat een verslag weer. Zo te lezen genieten jullie .. en dat was toch ook de bedoeling…. het Diner heb ik ook gelezen…maar ik weet niet meer waar het over ging….dat doet mijn geheugen hè…

    veel plezier nog

    grts

  5. Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Ik heb Het Diner ook gelezen en weet ook nog steeds niet heel goed wat ik er van moet vinden.

  6. Een andere plaats dan gepland, maar toch genieten en daar gaat het om. Leuk om het verslag te lezen.
    Veel plezier en groetjes, Mariam

  7. Lekker genieten, zo te lezen.

  8. ik vind het hartstikke leuk o up to date te blijven bij je…jij kan druk-werken-moeten zo verenigen met ‘genieten’ . waar kan ik dat leren?

  9. Hallo Janneke,
    Ik twijfelde in het begin wel even maar ik wist geen andere oplossing. Er is een grijze baard in beeld, Leo heeft een grijze baard, dus… dit is Leo. Gelukkig brengt deze foto plus jouw uitleg ons op het goede spoor.

    Op het moment dat ik dit schrijf, luister ik naar El Jarabe Tapatio, in de uitvoering van Mariachik Vargas de tecalitlán, een Mexicaanse dubbel CD met 35 vrolijke Mexicaanse nummers ondersteund door vrolijk klinkende trompetten.

    Waarom? Omdat Paco, de broer van Maria (ze stammen uit Andalusia) een Mexicaanse vriendin heeft en die kwam gisteren over voor een korte vakantie. Zij kreeg van ons een serviesje van Janneke Brinkman en ze gaf ons zelfgebreide shawls; mutsen en die CD.

    Is dit alles niet een mooi voorbeeld van synchroniciteit?

    • Heerlijk die Mexicaanse muziek, hè? Het schalt hier overal in het rond, in de bus, in het winkelcentrum, als er een deur opengaat van een hotelkamer en in bijna ieder restaurant is levende muziek! Ik heb ook mutsen in mijn koffer zitten, van die Indianenmutsen met een oorstuk. Ik vond dat wel een mooie sythese van Mexico en Zweden.

  10. Mexico is een fantastisch land om vakantie te vieren. Ikzelf ben 3 jaren geleden met mijn vriendin naar Cancun geweest en we hebben ons zeer vermaakt. De mensen zijn vriendelijk en jolig en er is van alles te doen. Die Mexicaanse optochten zijn toch wel anders dan anders hoor! Echt traditioneel en apart, niet zo uitbundig zoals in Brazilië. Echt een topland met een mooie cultuur!

    • Ja, het is fantastisch. Ik ben zelf nooit in Cancun geweest, alleen maar aan de kant van de Pacific. Ik vond zelf Oaxaca erg mooi en origineel Mexicaans….

Geef een reactie

