Carnaval in La Paz


Vanmiddag om 1 uur worden we opgehaald en naar het busstation gebracht. Dan gaan we met de bus naar Guaymas. Dat ligt aan zee, aan de noord-westkust ongeveer twee uur zuidwestelijk van hier. Vanavond om 8 uur gaat de ferry naar Santa Rosalia op de Baja California, het een na grootste schiereiland ter wereld. Daar nemen we òf een hotel, òf de bus naar La Paz, (8 uur rijden). Morgen begint het carnaval en de optochten in La Paz, behoren bij de mooste ter wereld. Boffen wij even dat we nu net hier zijn! We hadden er echt niet aan gedacht….. Ik verheug me nu al op de foto’s die ik kan maken. We hebben er echt zin in, een beetje zwerven door Mexico met al die levendige kleuren en levendige mensen. Je komt met zo’n bus door de kleinste, schijnbaar chaotische dorpjes. Het schijnt dat er veel dolfijnen en walvissen zijn in deze tijd van het jaar, maar wij hopen nergens meer op! Altijd als wij een walvissentocht willen maken, zijn ze er niet!
Gisteravond hebben we geluisterd naar de presentatie van de internationale studenten ecologie. Leo zat in de commissie. Er was ook een nederlands meisje bij, Laura, dat Leo heeft begeleid. Ze had het erg moeilijk gehad hier, dus ze was dolblij dat het eindelijk achter de rug was!

Daarna hadden we een onvervalst mexicaans feestje bij de professor thuis, gewoon in zijn overdekte voortuin (een soort brede carport, maar dan ook ommuurd aan drie kanten)! Er worden stoelen en eten aangerukt en dan wordt het echt heel gezellig!! Ineens komt ergens een gitaar vandaan en dan wordt er uitgebreid gezongen, eerst melancholieke mexicaanse liederen, (onder andere Coocooroouccoo Paloma en Besa me Mucho dat nog geschreven is door een tante van de professor)

en daarna alle 60-er jaren liederen die we maar kunnen verzinnen van de Beatles tot There is a house in New Orleans en I did it my way tot Gloria. Iedereen die gitaar kan spelen, heeft om de beurt de gitaar en iedereen zingt mee, voor zover ze het kennen.
Het rare is, dat het toen ineens was afgelopen. Net alsof iemand een bel luidde, wisten we dat we naar huis gingen! Het was nog kwart voor twaalf toen we thuiskwamen, hoor! Het was alleen raar. Naast het betegelde gedeelte stonden allemaal cactussen en vetplanten. Ik heb er een foto van gemaakt. De hoogste cactus is wel 12 meter denk ik. Ik heb hem van onderaf genomen. Daarboven schenen natuurlijk de sterren, maar die zijn helaas op de foto niet te zien:

11 Reacties op “Carnaval in La Paz

  1. Wat maken jullie een bijzondere reis zeg. Leuk al die contacten met de mensen.

  2. Wat bijzonder dat je net ter plaatse bent! Ik ken het Caribische Carnaval en dat is al heel bruisend, volgens mij is het in Mexico net zoiets. Veel plezier!!

  3. Wat een fantastische belevenissen en lekker avontuurlijk. Geeft ook een goed gevoel voor je dat je professioneel bezig kan zijn met die kindjes en begeleiders.
    Leuk die verhalen.. hou vol en geniet van je spannende vakantie… in de zon.. heerlijk. Gr Anke

  4. Dus Consuelo Velazquez was een tante van de professor. En daar zijn de Beatles in hun beginperiode o.a. mee groot geworden. Leuk om te weten.

    Mooi verhaal. Met name van dat zingen onder de sterrenhemel kan ik me een voorstelling maken. Heerlijk. Kan Leo goed zingen? Het ziet er wel zo uit.

  5. Superduper!
    (eindelijk weer eens een beetje tijd om te lezen – al dan niet op mijn werk. Ik zit lekker dossiers te schrijven)
    Zometeen naar je huis om de post op te halen. Er had een beest in de prullenbak zitten snuffelen. Er lag vanalles voor je deur! 😉 Ik heb het er maar weer in gestopt met de deksel erop, maar ik weet niet of ze er weer een zooitje van gemaakt hebben. Wat had je het mooi opgeruimd allemaal! Jammer dat we geen tijd hebben om er te wonen. Druk drukdruk… VEEEEEEL plezier daar. Spannend, die autistische kinderen!! Ik wil wel met je mee hoor in november! Liefs Jezz

  6. Wat een bijzondere vakantie. Niet alleen vakantie maar ook op een leuke manier met je werk (bij jou ook je hobby zo te lezen) bezig zijn!

    Zo te zien houdt Leo van zingen.

    Groetjes en geniet weer maar verder, wij genieten van jouw verhalen, Mariam

  7. Wow, wat een ongelooflijke reis maken jullie en wat een fantastische ervaringen…

    GROET ROELIEN

  8. Wat een schitterende kop heeft die man! Wat een mooie foto…

    Jullie leiden een heel bijzonder leven vind ik, fijn dat ik mee mag lezen!

  9. Gaaf om Mexico ook op die manier te leren kennen! Jullie hebben toch wel een cover van ‘Mexico, Mexihiiiiiiiiiiiicoooooo’ van de ZZN ten beste gegeven?

  10. fijne Valentijnsdag Janneke

  11. Dat is helemaal te gek dat jullie nu net daar zijn met het carnaval, en bijzonder het mini feestje bij de prof thuis, en ja raar dat het dan ineens over is, hahahaha culturen kunnen zo boeiend zijn 😀

    Genietse nog daar!

    XXX

Geef een reactie

