O, land van al mijn droo-oomen!


Dit is het zwembad waar ik NIET kon zwemmen:

En dat groeide er aan de rand:

Om half elf kwamen ze ons halen. Het busje zat bijna vol en we reden eerst naar Tucson. Dat was alleen al 2 1/2 uur rijden! Daarna moesten we overstappen op een ander busje, dat ook al bijna helemaal vol zat. Leo en ik konden niet naast elkaar zitten. Leo zat helemaal achterin min of meer vastgeklemd tussen het raam en een hele dikke vrouw met haar baby van een week of 8. Ik zat naast de deur en moest iedere keer opstaan als er iemand uit moest. Zo’n reis is een hele belevenis. Je verveelt je geen minuut. Ten eerste was daar de grens. Eerst komen de amerikanen in je busje en controleren minitieus alle paspoorten en voelen in alle handbagage of er kogels in zitten. Vervolgens kom je aan de Mexicaanse grens. Daar moeten alle koffers er uit en opengemaakt en gecontroleerd(zit er zo’n mexicaanse douane in je ondergoed te graaien!). Daarna denk je alles gehad te hebben, maar na een half uur rijden, kom je dan op een plek waar wij een visum moesten aanvragen. De chauffeur ging met ons mee. Eerst een formulier invullen, paspoorten weer laten zien, dan naar een ander loket om te betalen voor het visum, maar eerst moesten we nog dollars omwisselen voor pesos. Toen wachten, wachten, wachten, en eindelijk konden we betalen. Daarna terug om een stempel op ons formulier te laten zetten. Al met al duurde het een half uur. Eindelijk waren we Mexico binnen. Ik moet er ter verdediging wel bijzeggen dat we bij Nogales overgingen . Dat is een van de gevaarlijkste plaatsen van Nooird-Amerika. Alleen al vorig jaar zijn er 1600 mensen vermoord, vnl. maffia-afrekeningen. Ondertussen was het met al die geintjes bij elkaar half vier geworden. Dan is er ook nog altijd de onverwachte stop. Ineens stopt het busje bij een wegrestaurantje annex supermakrt en ierdereen gaat er uit om eten te kopen. Of de chauffeur gaat even tanken. Om een lang verhaal kort te maken: om kwart over zes reden we Hermossillo binnen, maar toen moest hij nog iedereen thuis afzetten. Om zeven uur waren we bij het hotel. Hier hebben we ook een zwembad, maar ik kan alweer niet zwemmen, want het zwembad is in zijn winteronderhoud:

Maar dat is maar goed ook, want: Vakantie? Vergeet het maar! Ik werk me een slag in de rondte.
Daarover een volgende keer.

16 Reacties op “O, land van al mijn droo-oomen!

  1. Hem er is iets misgegaan, want mijn vorige rwactie op de log hiervoor staat er niet. Msar ok.

    blij dat jullie zijn gearriveerd ondanks sneeuwstormen en dergelijke.

    er ligt een award voor je klaar op mijn log….

    • Ik had hem wel gehad hoor! En ik voel me zeer vereerd. Nu heb ik er ook twee gehad. Ik weeet noet of ik aan de 14 feiten kom, ik heb ook al Honest Scrap Award ingevuld……. Ik lig hier in Mexico al ’s nachts te denken wat ik ga schrijven. Heet moeet interessant zijn, hoeft geen geheim te zijn, eens even kijken…… nu heb ik geen tijd, want ik moet werken…. misschien vanavond, nee dan moet ik dineren, we zullen wel zien!

  2. Oooo, die foto’s zien er goed uit. Ik kom spontaan in de stemming. En ik hoef ook nog eens niet te werken op mijn vakantie… 😉

  3. Foto’s? Bij mij komen ze niet door! ;-(

  4. Ja Madelief even geduld dan gaat het. Duurt allemaal een beetje langer tot die foto`s vanuit mexico helemaal door al die kabels in Nederland zijn beland natuurlijk. En je weet nooit of de één of andere gek soms met zijn nagelschaartje te dicht bij zo een kabel kwam….haha
    Janneke, mooie foto`s! En werk?? Vertel eens..geef je soms een Zweeds-cursus daar ?

  5. Jeetje, wat een spannend reisverslag! Je schrijft alsof we er bij zijn, zo levendig. En jammer van die zwembaden…
    Ben benieuwd waarmee je aan het werk bent.

    Groet Roelien

  6. Ik ben benieuwd naar je volgende log. heerlijk internationaal jullie.

  7. Het zal wel een domme vraag zijn, maar waarom zijn jullie niet naar een vliegveld in Mexico gevlogen?

    • Toaske: De reis werd voor ons betaald en dit was vele malen goedkoper. Bovendien zie je in een vliegtuig alleen vliegtuig en wolken en nu zie je het hele Mexicaanse leven. Het kost wel veel tijd, dat wel.

  8. Weet je wat: laat de Award lekker liggen tot je weer thuis bent….geniet van je vakantie en van je werk, je hebt het druk genoeg! Zometeen, terug in de sneeuw, heb je tijd om domme Awardjes uit te typen….ik lees eigenlijk ook liever wat je daar meemaakt, ik wilde alleen laten weten dat je ‘m kreeg.

  9. Spannend!! Leuk om je reisverslag te lezen. En ben ook benieuwd naar je werk. Fijn dat je niet alleen thuis blogt!

  10. Jammer dat je niet kunt zwemmen maar verder lijkt het me wel een leuke reis al heb je het erg druk

  11. Het is leuk om je reisverslag te lezen. Ik kijk al uit naar het volgende verslag. Dat zal vast over je werkzaamheden gaan, denk ik.
    Deze manier van reizen vraagt wel veel van je geduld en van je uithoudingsvermogen, maar je komt wel met de gewone Mexicaanse bevolking in aanraking. Ook zie je inderdaad veel meer van het land. En zo een grens overgaan is een belevenis.

    Groet Mariam

  12. oohhhh ik ben stikjaloers, ik wil ook naar zo’n hotel zelfs met winteronderhoud aan het zwembad, en ik wil citroenen gewoon zien groeien aan de boom en zon , ja zon….

  13. En daar gaan jullie dus gewoon de grens over. Op zo’n gevaarlijke plek. Waar zoveel mensen worden vermoord. Mijn god, wat een moed. Maar je wordt natuurlijk wel beloond met een prachtige ervaring. En straks zwem je in een schoon zwembad.

    Is Leo inmiddels ontdeukt vanwege die dikke vrouw. Hij heeft het de laatste dagen niet makkelijk.

  14. Mooie ervaring, zo door het land rijden. Ik hou daarvan. En wat heerlijk, die zonnige plaatjes. Geniet en succes met werk!

Geef een reactie

