Mexico


Koffers gepakt, taxi besteld, morgen ga ik nog een nieuwe zweedse mobiel kopen(de oude laat ik bij mijn dochter achter in Nederland) en dan gaan we vrijdag om 05.15 op weg naar het vliegveld. Eerst een dagje Nederland voor de verjaardag van onze kleinzoon. We logeren in het Hilton hotel in Rotterdam! Dat blijkt erg goedkoop te zijn in het weekend. Dan – zaterdagmiddag – vliegen we naar Phoenix Arizona naar een ander hotel (met zwembad, maar waarschijnlijk geen tijd om het te gebruiken) en de volgende morgen worden we dan gehaald voor de reis naar Hermosillo (5 uur rijden). Leo gaat daar een aantal colleges geven en als promotor bij een promotie aanwezig zijn. Waarschijnlijk ga ik ook wat doen. De vorige keer dat we daar waren (het is nu voor de derde keer dat we daarheen gaan), ben ik bij een autistisch jongetje op bezoek gegaan en heb wat adviezen gegeven aan de ouders. Die moeder wil nu dat ik een lezing geef voor een aantal ouders over zintuiglijke afweer bij autistische kinderen. Als we klaar zijn met werken (waarschijnlijk donderdag) gaan we nog een ruime week op vakantie. We willen naar de Baja California, die ligt aan die kant. Daarna gaan we weer via Phoenix terug. Vroeger vlogen we altijd over Mexico city, maar dit scheelt gewoon $400,– of zo. Bovendien vind ik het leuk om door het land te rijden, dan zie je veel meer. In vroegere gelegenheden gingen we wel met een bus. Dat is heel leuk, die komt door alle dorpjes, dan zie je het echte Mexico. We hebben dan alletwee een rolkofertje mee met wat kleren en ’s avonds was ik mijn ondergoed uit, volgende ochtend droog(ik heb voor de zekerheid wel altijd een extra stel bij me hoor!). De grote koffer met meer kleren, laten we dan achter in ons hotel in Hermosillo en halen dat voor we naar huis gaan weer op. Soms gaat dat fout; dan maakt je koffer een wereldreis. Dat is een ander verhaal, vertel ik nog wel een keer. Ik vind het alleen een nadeel om over de USA te vliegen, omdat je dan als potentiële terrorist drie uur van te voren aanwezig moet zijn.
Omdat we dachten dat we ooit nog wel een half jaartje of een jaartje daar in Hermosillo zouden gaan wonen na Leo’s pensioen, zijn we op spaanse les gegaan bij ons in Puttershoek. Verkeerde taal geleerd, want na een jaar ploeteren, bleek dat we naar Zweden zouden gaan.. Toen ik hier net woonde, kwamen er allemaal spaanse woorden als ik zweeds probeerde te praten. Ik ben heel bang dat er nu alleen maar zweedse woorden tevoorschijn komen als ik weer spaans probeer te praten.
Mijn laptoppie gaat mee, evenals het snoertje van mijn camera, dus jullie kunnen wel wat logjes en foto’s verwachten. Speciaal voor dit doel heb ik het volgende gekocht :

Een super adaptor-stekker die je op alle stopcontacten ter wereld kunt gebruiken! In juni gaan we naar Hong-Kong en dan kunnen we hem weer gebruiken. Alleen moet je dan die bovenste schijf in het modden draaien zodat hij recht tegenover de Hong-Kong-stekker zit. Begrijpen jullie het nog? Zo zit het dus. Ik heb net van Sjoerd gehoord, die hier al een jaar lange zit, dat het nog gewoon winter is als we hier terug komen. Misschien dat ik er dan genoeg van heb.

18 Reacties op “Mexico

  1. Wat een geweldige reis, het reizen door een land met een auto of bus is altijd leuk, je komt dan in het ‘echte’ land (dorpen, stadjes en gehuchten) je maakt dan echt kennis met de bevolking.
    Een geweldig fijne reis, pas goed op jullie zelf!
    Ik kijk uit naar je foto’s en logjes.
    Veel plezier ook bij het werk!
    Groetjes Mariam

  2. Nou Janneke…wanneer kom je nu eens naar Zwitserland? De stekker heb je al- die zes-hoekige met die geisoleerde pinnetjes dus:)
    Goede reis…..ik ben erg benieuwd, Mexico is voor mij een land waar ik écht niet veel over weet!

  3. Een super reis toegewenst Janneke.Ene de Familie Zuidema waar jij het over had, die kennen we niet.Mijn man komt uit Groningen waar ook heel zijn familie die er nog is woont.
    We hebben bij Nick zintuiglijke afweer geprobeerd toen hij nog veel jonger was, helaas was het voor hem niet de juiste therapie,maar wel bedankt voor het meedenken.
    Nou een geweldige reis en we wachten op de foto’s :):)

  4. Wow wat gaaf zeg, naar Mexico. Heel veel plezier en leuk dat de laptop meegaat!

  5. Wow dat is nog eens een reis om te maken, pffffffff ik moet er nu even niet aan denken, zolang in het vliegtuig en de auto rit van 5 uren, maar ik weet ook, als je eenmaal onderweg bent, hoeveel mooie dingen je al mee kunt maken of mag zien 😀

    Ik wens jullie een zeer veilige reis toe, even werken en dan vakantie! Geniet ervan!

    XXX

  6. Wat lekker zeg! Even de Zweedse sneeuw ontvluchten en weer een hele andere wereld in. Heel veel plezier, klinkt alsof jullie leuke dingen te doen hebben daar.

    En dat stekkerding is super! Geen idee of ik hem zou begrijpen, maar hij zit er wel goed uit!

  7. Ik wens je een hele goede reis……..en ik wacht de logjes en foto’s met spanning af.

  8. Ik wens jullie allebei veel succes met de colleges en de lezing. En natuurlijk een prettige vakantie. Leuk dat je de laptop meeneemt. Die stekker lijkt me een vondst. Heb ik hier nog nooit gezien.

    Heel veel plezier gewenst. Plato blijft alert op interessante stukken.

  9. Nou jij hebt een leuk vooruitzicht zeg zo’n mooie vakantie Ik wens je veel plezier en kom weer veilig terug thuis.

  10. Wow, wat een wereldreizigers zijn jullie! Wat leuk! En morgen nog naar Simeon! Hoe vaak ben je daar al niet geweest sinds wij (nog maar ruim twee maanden!!) daar niet meer zijn?! 😀

    Heel veel plezier!!

    En die stopcontacten….pfffff, die mogen ze wat mij betreft wel universeel maken! Ik sleep wat af met die Nederlandse opzetstukken als ik wil stofzuigen! 😉

  11. Super! Goede en hele fijne reis gewenst en fijn dat je camera en pc meeneemt!

    Veel plezier, groet Roelien

  12. oh wat fijn! Ik verheug me nu al op je reislogjes!

    Wat ben jij toch een bijzonder mens, op bezoek gaan bij die mensen, mij goede adviezen geven, …..je hebt volgens mij in al die jaren heel veel betekent voor heel veel bijzondere kinderen van uiteeenlopende aard. Wat fijn dat er mensen zijn als jij! Word dat wel genoeg tegen je gezegd?

    Geniet van je wereldreis, ik de huismus geniet van jouw leven dat zooooo anders is dan het mijne!

  13. Anke van der Bijl Nederlof

    Wat een geweldige reis gaan jullie maken. Geniet ervan en vooral van het zonnetje of je velletje……
    fijn dat je dat stekker apparaatje meeneemt.
    Ook succes voor Leo daar. gr Anke

  14. ik ben te laat om je een goede reis te wensen… dus dan maar een fijne tijd:)… nee hoor die had ik je anders ook wel gewenst…kom gezond weer terug hè..
    grts

  15. Zooooo, dat wordt een behoorlijke wereldreis! Veel plezier en zeker ook een goede reis!!!!

  16. Wat een bijzondere reis zal het worden. Heel veel plezier en succes gewenst met alles. Ik kijk uit naar je verhalen.

  17. oh ik ben jaloers ik wil ook ……ik wens jullie veel plezier een goede reis en ik kan niet wachten op je verhalen….

  18. Wil je de lezing over autisten eens op papier zetten en aan me mailen, wie weet kan ik er nog wat van leren.

Geef een reactie

