cross-country voor de deur!


Maar eerst nog even dit:
en dit was de achterkant:

Heel mijn garagepad geveegd en dan rij ik SCHUIN achteruit!! Ik was nu wel geconcentreerd, maar ik was zo bang dat mijn spiegeltje de post van de garage zou raken en ik zag dus niet dat ik schuin zat. En ja hoor, alweer vast. Ik wilde dus nog even boodchappen doen voor de wedstrijd begon. Eerst ben ik jankend naar Bengt gelopen(die kerel krijgt de zenuwen van me), maar hij was niet thuis. En toen moest ik denken aan wat Repel op mijn blog geschreven had gisteren en dat ik haar geantwoord had dat ik zo sterk werd van het met tegenslag omgaan. Toen ben ik de auto gaan uitgraven voor zover ik er bij kon dan. Na een poosje zag het er zo uit:
Ik probeerde hem er uit te trekken, maar het ging niet, want onder de auto zat ook nog een heleboel sneeuw en ik kon daar niet bij. Van achter heb ik nog het een en ander er uit geschept, maar ik kreeg hem niet losgetrokken. Toen ben ik maar naar een andere buurman gegaan. Die heeft er karton onder gelegd, nog twee andere buren geroepen en gezamenlijk gebben ze geduwd, terwijl ik gas gaf. En ja, hij kwam los met een beetje een brandlucht en de uitlaat had een gat in de sneeuw gebrand. Ondertussen was het half twaalf en ik ging voor tienen weg. Bovendien was het -24. Ik. Ik heb dus anderhalf uur bij -24 sneeuw geschept en op steeds hogere bergen gegooid. Om 1 uur was ik thuis en de wedstrijd begon ook. Ik had even geen zin, ik moest boodschappen uitpakken, een vuurtje maken en even bijkomen van de kou. Leo belde nog en ik vertelde het hem. Hij zei: “Zo, en dan heb je nu zeker wel genoeg van de sneeuw?” Ik zei: “Nee hoor, ik heb meer genoeg van mij!” Iedere keer dat stomme gedoe! Om een uur of drie ben ik naar het langlaufen gegaan. Daarvoor had ik al enkele kinderen uit de velden zien komen bij mij voor de deur. Ik maak er even een apart logje van.

5 Reacties op “cross-country voor de deur!

  1. Dapper hoor, dat je je niet op je kop laat zitten door die stomme sneeuw! En volgend jaar, ach, dan ben je een echte expert en dan gebeurt het je niet meer.

  2. Arme jij! Je zit maar opgescheept met jezelf… Maar kun je er inmiddels alweer hard om lachen? Ik wel! Dus dank je wel voor weer zo’n smeuiig typisch Baasbraalverhaal…
    En wow, wat moet je een sterke persoonlijkheid hebben na een jaar of wat Zweden, als het zo doorgaat. En sterke armspieren ook. En een conditie om U tegen te zeggen.
    ‘Tel uw zegeningen’, zou mijn moeder met licht cynische ondertoon zingen!

  3. Knap van jou! Echt heel knap vind ik dat! En als ik nu denk dat mijn moeder en jij ongeveer op dezelfde leeftijd zitten, vind ik het NOG knapper! Want mijn moeder zou noooooooit van haar leven sneeuw gaan scheppen- misschien toch maar eens over een moederdagcadeautje-reisje-naar-zweden nadenken:)))))

  4. Goed gedaan!! 😀 (niet dat schuin rijden, maar je schouders eronder zetten)

  5. Ik heb meer dan genoeg van mij…. dat vind ik een mooie vondst. Maar goed deze reactie wordt geschreven door iemand die niet kan autorijden. Plato stelt zich dus hier bescheiden op.

Geef een reactie

