Bengt bij volle maan…..


Vandaag had ik een uiterst productief dagje. Ik kan me tegenwoordig heel goed alleen vermaken (vroeger vond ik het verschrikkelijk om alleen te zijn), behalve dan dat ik niet goed voor mezelf zorg. Zo heb ik vandaag b.v. helemaal niets gegeten tot half zes. Ik heb gewoon geen honger, mijn maag ontwaakt niet. Wel heb ik de hele keuken schoongemaakt en…….mijn oprijlaan sneeuwvrij gemaakt! Dat was hoognodig, want ik kon er niet uit met de auto en ik moet boodschappen hebben. Gisteren had ik al een stukje gedaan, maar het is echt heel zwaar werk. Ik zou hier zeker nog 1 maand kunnen bivakkeren – eten genoeg – , maar ik heb b.v. nog maar twee eieren en geen aardappels(wel puree). Ook met de boter is het wat dunnetjes gesteld, maar ik heb wel nog twee flessen olijfolie en een fles zonnebloemolie. Ik heb genoeg meel en graan om brood te bakken, maar bijna geen melk meer. Wel heb ik melkpoeder, maar dat is eigenljk alleen voor nood. Rijst en pasta zijn er ook nog volop. Maar ik vind het toch wel lekker om genoeg in huis te hebben. bovendien moet ik zondagmiddag Leo van het vliegveld afhalen, want hij zit in Nederland.
Dus ik was daar zo bezig en ik zag het niet zitten. Gisteren had ik al een stukje gedaan, maar daar was weer sneeuw op gevalllen. Na verloop van tijd begon ik het leuk te vinden. De zon ging bijna onder en da sneeuw leek wel oranje licht af te geven. Ik wilde niet naar binnen om mijn fototoestel te halen, anders kwam mijn straatje niet af. Ik denk dat het een meter of twintig is tot de weg. Toen ik bijna klaar was met 1 garagepad, kwam Bengt langs met zijn tractor en sneeuwschuiver. Ik hield hem aan en vroeg of hij niet even mijn oprijlaan wou vegen. Maar dat ging zomaar niet. Hij moest eerst naar huis om een kleinere sneeuwschuiver op de tractor te zetten, anders kon hij het alleen meer verder naar mijn garage toe schuiven. Hij zou over een uurtje terugkomen. Toen ben ik maar doorgegaan. Toen het af was, ben ik eerst wat foto’s gaan maken van de volle maan die net in het oosten opkwam.


Ik heb voor het eerst geëxpirimenteerd met een langere sluitertijd. Sommige foto’s zijn daardoor een beetje wazig geworden. Daarna ben ik met een voldane zucht gaan zitten en heb popcorn gemaakt met een groot glas rozebottelsiroop (mijn ontbijt!) en heb mijn blog geopend.
En daar kwam Bengt. Het was ondertussen helemaal donker geworden, maar daar zit Bengt niet mee. Hij heeft een enorme schijnwerper op zijn tractor. Hij heeft een paar manshoge bergen gemaakt in mijn tuin, maar hij kon niet dicht bij de garage komen inderdaad, anders werd mijn garage ingesneeuwd.


Toen hij klaar was, toverde hij ook nog een kind uit de tractor:

Dat laatste stukje van de tweede garage moet ik dus morgen nog ‘even’ zelf doen. Ondertussen voel ik al mijn dweil, schep- en veegspieren. Ik denk dat ik maar eens in een heet bad ga.
Morgen wordt er in het ‘dorp’ een langlaufwedstrijd georganiseerd. Met allerlei dingen te drinken en te eten geloof ik. Ze hebben een loipe om de huizen heen gemaakt in het land; ik zal het allemaal wel zien.

8 Reacties op “Bengt bij volle maan…..

  1. ik vind het indrukwekkend om dit te lezen. niet alleen inhoudelijk dit logje zelf ik heb nog NOOIT een oprijlaan sneeuwvrij gemaakt, laat staa van Zweedse sneeuw…wij hebben sneeuw voor watjes!), maar ook het verloop in de tijd. je verandert…

    Het is best zwaar en ik lees alle haken en ogen, maar ergens: doet Zweden je goed? Zo komt het me over. Of ben jij iemand die er in alle situaties het beste van kan maken? Zweden is mooi, maar in de winter kan het tanden laten zien….

    Hier op afsand geniet ik van de indrukwekkende plaatjes…..

  2. hier en daar een punt weggevallen: limo over het toetsenborg….gelukkig laat een iMac zich makkelijk schoonnmaken

  3. Wat een werk. En het blijft steeds terugkomen daar rond jouw huis. pffff. Wat zul je spierpijn hebben van dat zware werk.
    Morgen foto’s van de wedstrijd??

  4. vrouwke…wat heb jij t druk….en ik af en toe maar klagen….zal vanaf nu echt stil zijn…ik doe echt nog niet de helft van wat jij doet dus heb veel bewondering….

  5. @Repel: ik heb over je vraag nagedacht. Waar ik van hou en wat mij sterk maakt, is dat ik als ik op de proef gesteld word, veel meer kan dan ik altjd heb gedacht. Daar word ik sterk van! Waar ik ook sterk van word, is dat ik met Leo samen een echt team vorm nu. Hij is er nu even niet, maar normaal haalt hij hout en ruimt erg goed op. Dat vond ik van onze kampeervakanties ook altijd zo leuk : met vier kinderen een beetje zwerven en dan een gepokt en gemazeld team vormen. Ik dacht echt dat ik het niet zou kunnen, maar uiteindelijk had ik Bengt niet eens nodig gehad, maar ik had het al gevraagd. Kortom:Zweden doet me (ons) goed èn ik heb het vermogen overal iets leuks in te zien, dat ook. Ik ben een onverbeterlijke optimist en daar ergeren mensen zich wel eens aan.
    @Astrid: Ja, het komt steeds terug, maar ik kan het ook steeds beter en sneller,(hoop ik). Dat het hier zo betoverend mooi is en dat ik daarna met de hele wereld kan loggen, maakt veel uit. Morgenochtend publiceer ik eerst mijn WE-300 verhaal en als het goed is volgen zaterdagavond of zondag de foto’s van de langlaufwedstrijd.

  6. Dat is mooi.
    fijn weekend!

  7. Wij hadden gisteren hier ok een volle maan zag ik.. heel helder. en vanochtend een pak sneeuw..nee, ik heb geen foto’s meer gemaakt….ik geniet wel van de jouwe.
    Wat fijn dat je je draai hebt gevonden …en dat je zoveel burenhulp krijgt…zelfs 2 man sterk:)…
    veilige rit om Leo te halen..
    grts

  8. Kijk wat zeuren we hier nou dat er afgelopen nacht weer sneeuw is gevallen hoe mooi het bos was en hoe blij Lycos was toen ik ging lopen en wat prachtig maar nog steeds her en der grond te zien en zulke bergen maken in een tuin zit er nog niet in, lol

    XXX

Geef een reactie

