KWIJT!!!!!


Vergeleken bij de ellende in Haïti, haar zorgen en waar zij en zij en zij en zij en zij doorheen gaan, zijn mijn zorgen niets natuurlijk, maar ineens wil ik dat de sneeuw acuut weg is. Zeer waarschijnlijk heb ik mijn autosleutels in de sneeuw laten vallen gisteren en nu kan ik niet met de auto weg tot we ze terug hebben. Ik had ze niet meegenomen naar Nederland, juist omdat we nog maar 1 set hadden. Toen ik mijn ribben gekneusd had, heb ik die andere verloren bij het uit de auto stappen. Ik heb in Nederland een reservesleuteltje gekocht, maar dat is nog niet geactiveerd. Je moet (waarschijnlijk) met je auto naar de garage om het te laten activeren. Ziehier mijn dilemma. Ik zal ze straks eens even bellen als het me lukt in het Zweeds. Misschien kan ik beter even de nederlandse garage bellen. Die weten het natuurlijk ook.
Af en toe kan ik mezelf niet UITSTAAN!!! Ik weet nog dat ik ze pakte, ik weet nog dat ik mijn jas, sjaal, muts, schoenen en wanten aandeed en toen ben ik naar buiten gelopen. Daar heb ik nog wat sneeuw geschoven op de oprit, want ik was bang dat ik er niet door kon met de auto. Toen ik naar binnen ging om mijn tas te pakken, zaten mijn sleutels niet in mijn zak en niet in mijn tas. Vervolgens heb ik het hele huis afgezocht, maar daar zijn ze niet. Wat er waarschijnlijk gebeurd is, is het volgende: Omdat ik handschoenen aanhad, voelde ik mijn autosleuteltje niet in mijn handen zitten en heb ik het laten vallen toen ik iets anders (het sneeuwschuivertje?) pakte. Ik heb nog geprobeerd mijn nieuwe sleutel te gebruiken, maar hij wil niet starten. Daarna heb ik een uur sneeuw van hot naar her geschoven om te kijken of ik hem kon vinden onder de sneeuw.
Ooit (ik denk in 1952) ik zat nog op de kleuterschool, kreeg ik van een kennis van mijn ouders een dubbeltje! Ik loop trots met dat dubbeltje naar buiten en ik laat het in de sneeuw vallen! Wat ik ook deed – ik wist precies waar het was gevallen – ik kreeg het niet meer te pakken. Na enkele dagen begon de sneeuw te smelten en inderdaad, het dubbeltje lag er nog! Daar hou ik me nu maar aan vast. De komende 14 dagen wordt nog stevige vorst en sneeuw verwacht. En deze hoop sneeuw is niet in 1 dag verdwenen:

Misschien moet ik wel tot april wachten. Ik heb al gedacht om met een sterke magneet te gaan zoeken, maar ik weet zo snel niet waar ik die vandaan moet halen. Leo is in alle staten natuurlijk! Die ziet al leeuwen en beren als er niets aan de hand is, laat staan nu. Is er onder jullie nog iemand met een helder idee?

11 Reacties op “KWIJT!!!!!

  1. Dat er overal leed is maakt jouw leed niet minder. Dit is een practisch drama, ik zou me zonder auto ook geen raad weten.

    Ik zou oppassen met een magneet: dan kan je wellicht wel de sleutel mee deactiveren/verstoren, dan doet hij het niet meer…

    Ik zou gokken op het bellen van de garage; in de sneeuw zoeken lijkt me een naald in een hooiberg.
    Jemig meid, ik zou ook in alle staten zijn, ik lijk meer op Leo dan op jou denk ik!

    Sterkte!!!!!

  2. Gieteren met warm water;-) groetnis, anna

  3. O wat haat ik dat, sleutels kwijt! Gelukkig heb ik een flinke bos, met alles eraan en een flinke hanger, dus die valt niet zomaar ergens tussen. En, je bent gelijk alles kwijt, dus je kunt nooit zonder huissleutel met de auto weg oid..

    Tips? Ik zou denk ik ook de garage bellen.

    Succes!

  4. Ik vind de tips van Anna en Sjoerd (wow! die ga ik onthouden voor ‘fun’, kan ‘m wel een keer gaan bloggen :D) super!

    Verder vind ik het heel erg vervelend voor je. En ik vraag me af waarom sommige mensen dit altijd lijkt te overkomen…..

    Succes!!

  5. hé, wat lief dat je hier een link plaatst naar mijn stekje, maar zoals Repel al zegt, jouw leed wordt er niet minder om hé!
    en autosleutels die zoek zijn, da’s ni niks hé!

    ik zou zeggen, hopen op een vriendelijke man die de hond uitlaat en die je sleutels terugvindt en heel braaf thuisbezorgt… hihi, dat overkwam mij 2 weken geleden, vandaar…

    nee, heb geen (goeie) tip, alleen ‘kalmte kan je redden’, of zoiets!

  6. De sleutel is nog niet terecht, maar waarschijnlijk kan de nieuwe gewoon ‘ingelezen’ worden als ik iemand zo ver krijg om hierheen te rijden. Het feit dat ik gebrekkig zweeds spreek, heeft daar zeker mee te maken. Ik ben met emmers water en een gieter aan de slag geweest zoals Anna aanraadde, maar dat duurt echt te lang. Jammer genoeg heb ik geen draagbare radio om een metaaldetector te maken zoals Shoerd voorstelde. Toch moet de sleutel gevonden worden voor de dooi inzet, anders wordt de electronica binnenin beschadigd. Ik denk dat ik maar een zeef ga maken van kippengaas en alle sneeuw daarop zeef, zoiets. Ik heb tijd, dat wel.

  7. ooo ik zeg niets
    wat een gedoe
    heeeeel veeel sterkte (en check voor de zekerheid nog eens je zakken/tas/broek van de dag ervoor/etc) je weet maar nooit

  8. Ik dacht ook meteen aan een metaaldetector. 😉 of heel veel kokend water? 😉

  9. Ook ik dacht direct, een metaaldetector, maar waar haal je die zo een, twee drie vandaan?
    Veel sterkte en ik hoop voor je dat je de sleutels toch ergens vindt.
    Groetjes, Mariam

  10. En gewoon zout strooien op het pad, zou dat niet een beetje helpen. Of dat warme water voorzien van een flinke scheut zout?

Geef een reactie

