Laatste cigaret


Genietend inhaleert hij zo diep hij kan. Hierna is het definitief gedaan met roken. Hij kijkt op de klok.
Nog vijf minuten. Altijd al wilde hij stoppen met roken. Nu zal het er dan toch eindelijk van komen. Hij weet het zeker: nooit meer een sigaret voor hem.
Hoewel hij nooit zo van het korte stuk van een sigaret houdt, rookt hij hem deze keer op tot het laatste puntje van de peuk bijna zijn handen verbrandt.
Dan komt de pastoor binnen en meteen daarna zijn bewakers met een zwarte blinddoek. Er is nog net tijd voor een gebed…..

Dit is mijn bijdrage voor 101 woorden, zie hier

13 Reacties op “Laatste cigaret

  1. Oef,net op het moment dat ik dacht, hoe spannend kan het nog worden? KWAM dus de verrassing. Zo had ik het niet verwacht.

    Hartstikke leuke 101 Janneke.

  2. Ach, hij is dus noodgedwongen gestopt met roken… Gossie, doet ie het nog niet op eigen kracht.

  3. Meê die pastoor dàch ik nog effe dàttie tèrminaôl wàs ….
    Eên hèle mooje one-o-one!
    Annie zeg gedagies.

  4. Ik dacht even, bij het lezen van de titel, die Janneke, dat is toch geen roker?! Maar toen snapte ik het weer.

    Mooi verhaal zeg. En dat in 101 woorden..

  5. ach hij laat nog een keer de schoorsteen branden. En dan is het echt afgelopen! Mooi verhaal, Janneke. Met een onverwacht einde.
    grts

  6. Wanneer begin je aan de 101 pagina’s?????
    Als je nu zondag niets te doen hebt, vanaf twee uur zijn wij jarig!!!!
    groetjes, Sara en Lydia

  7. Wow, onverwachte wending. Leuk!!

  8. wat knap! in zo weinig woorden een verhaal neerzetten dat intrigeert en uitnodigt tot lezen! en het was af van begin tot eind,,,ik kan dat echt niet, ik zou het niet kunnen…

    chapeau!!!!

  9. Leuk!!! Ik vind het zo leuk dat je ook met de 101 meedoet. Je eerste is super!

  10. Heel veel succes dan maar!!!
    Uit ervaring weet ik hoe moeilijk het is!! En zelfs, nu ik al 5 jaar gestopt ben, droom ik in woelige tijden nog steeds van een wit staafje ‘troost’… Bizar!! Ik word ’s nachts zelfs wakker met de smaak van een sigaret in mijn mond…

  11. Ha ha, leuk!
    Zoiets schreef ik ook eens op scheherazade.punt.nl
    Verrassend.

  12. Ik las ergens in de reacties dat dit je eerste 101er was.
    Nou meid dan heb je schrijverstalent hoor, ik vind deze ijzersterk.
    Schrijf je we300 wat mij betreft maar!

Geef een reactie

