Huzarensalade


Naar verhouding vrij goedkoop en erg lekker is zelfgemaakte huzarensalade: 500 gr. gebraden rundvlees(sucadelap), 6 gekookte aardappels, 8 gekookte eieren,10 zoute(goed uitgelekte, anders wordt je salade nat!) augurken, 4 appels(ik kan hier geen goudreinetten krijgen, dus ik heb gala genomen) 1 grote ui, mayonaise. Op de foto staan veel te weinig eieren, maar die moet ik morgen nog even halen, dus deze liggen er voor de show.

Alles moet in blokjes gesneden worden (de eieren geprakt)en met elkaar vermengd worden(1 of 2 eieren achterhouden en een augurk voor de garnering, en de doperwten gebruik ik ook vnl. als garnering. Dat staat heel mooi als rand van zo’n grote schaal. Ik heb 2 1/2 x de hoeveelheid genomen van een maaltijdsalade voor vier personen. Je moet bij een koud buffet natuurlijk nooit de hoeveelheden voor 80 personen nemen, want je hebt verschillende dingen, dus ze eten van alles minder. Jullie krijgen later te zien hoe hij er uit ziet als hij opgemaakt is. Ik vermeng alles pas vrijdagochtend, anders smaakt alles hetzelfde. Het eerste wat ik vermeng is de appel met de augurk en de mayonaise, zodat de appels niet verkleuren. Je kunt er ook citroensap over sprenkelen. Ik heb deze geschreven 5 jauari/6 januari om 00.00 t/m 00.17.uur
Morgen komt de kipsalade (dus eigenlijk vandaag….).

12 Reacties op “Huzarensalade

  1. Ik maakte dat vroeger als kind samen met mijn moeder. Mocht ik alles snijden. Wij deden het met ham erdoor.

  2. lekker kokkerellen 🙂 heerlijk vind ik dat altijd. En salades en hapjes ( mooi) en lekker maken helemaal:-)Ik begrijp je dilemma’s van zal ik dit en/of zal ik dta helemaal! het is gewoon leuk om te varieeeren en er zijn zo veel lekkere recepten!! Moeilijk moeilijk moeilijk 🙂
    succes!!
    gr sillie

  3. ik eet eigenlijk nooit iets kouds in de winter heb echt warm voer nodig..

  4. Zoute augurken? Nog nooit gezien! 😀

  5. Vroeger maakte mijn moeder ook zelf de huzarensalade en die was altijd heerlijk. Tja, die goede oude tijd!

  6. Mijn moeder heeft een heerlijke aardappelsalade recept, is een tijd geleden dat ik dat gegeten heb, maar dat is voor in de zomer als het heel warm is, ook erg lekker.

    Van huzarensalade ben ik niet zo gek, dan liever de rundvlees, die is iets minder zuur naar mijn idee.

    Het zal zeker smaken, ziet er nu al goed uit.

    XXX

  7. Huzarensalade kan niemand, ik zeg niemand zo lekker maken als mijn moeder. Zij gebruikt Granny Smith. Wij hebben een traditie wanneer we de eerste dag avondeten buiten kunnen nuttigen we huzarensalade eten.

  8. Ik ontvang volgende weekend de halve Nederlandse club bij mij thuis. Dan maak ik ook altijd een grote huzarensalade en een grote zalmsalade. Altijd een succes!

  9. Een mooie en duidelijke fotoreportage. Hoeveel schotels ga jij en anderen maken?
    Mariam

  10. Zalig! Mijn moeder maakte het ook wel eens met boterhamworst (zonder appel)!

  11. oh, wat loop ik weer achter! het is ook hartstikke druk de laatste tijd; ik kan nauwelijks mijn eigen log bijhouden…

    ik vind het leuk dat je recepten plaatst: deze wil ik een keer uitproberen, ik ben dol op huzarensalade maar heb het nog nooit zelf gemaakt.

    ik las dat het zo koud bij jullie is, -18, kan je daar nog tegen? kan je je daar nog op kleden?

    ik ga vanavond kijken of ik tijd heb voor je 300-woorden verhaal…ik ga eerst mijn blogrondje even maken…

Geef een reactie

