-18 graden….


was het vannacht! De lucht is helemaal blauw en het is prachtig! Ik wilde wel dat ik jullie allemaal even kon laten zien hoe prachtig de maan op de sneeuw is ’s nachts en hoe veel licht hij dan geeft, maar op de foto krijg ik het ook niet.
Dan moet je ook nog weten dat het de zon nu al 20 minuten langer schijnt dan een maand geleden. Het scheelt nu nog zo’n drie minuten per dag, maar dat wordt weldra 7-8 minuten per dag, totdat het op 21 juni pas om elf uur donker wordt en om 2 uur weer licht.
Dan ga ik nu maar eens boodschappen doen voor een koud buffet voor 80 man! Ik ben nog wat onzeker over de recepten voor gevulde eieren, in ieder geval met kerrie en met tomaat en met garnalen en met kaviaar. Dat zijn al vier soorten, misschien dat ik er ook een paar met kaas doe en ik vind kruiden (dille, peterselie, uitje, bacilicum en herbamare) ook lekker. Dan zou ik vijf soorten hebben, wordt misschien een beetje onoverzichtelijk. Het is wel heerlijk dat je tegenwoordig alle recepten zo van Internet kan halen! Ik heb dat vooral nodig voor de hoeveelheden. Als ik het gewoon voor ons maak, doe ik maar wat. Maar als je 200 gevulde eieren moet maken, is het wel belangrijk om de hoeveelheden goed te hebben. Inge, de vriendin van Jessica is met de auto hierheen gekomen voor de bruiloft. Ik ga straks naar haar toe en dan gaan we samen boodschappen doen dus. Ik beloof dat ik van het buffet foto’s zal nemen als ik het niet vergeet.

10 Reacties op “-18 graden….

  1. Jeetje, wat koud. Een koud buffet past daar dus mooi bij! Veel succes met je eieren. Klinkt goed!

  2. -18….tjoh zeg, en dan kun je nog gewoon functioneren? Je zou me echt weg kunnen dragen denk ik.
    Succes met je koud buffet en ál die eieren! Ik ben benieuwd hoe het wordt en zou stiekum wel even willen proeven hoor!

  3. Je hebt in ieder geval genoeg energie met die kou overgehouden! Super dat je een buffet voor 80 man kan maken. Ik zou het overzicht snel kwijt raken

  4. @ Toaske: Ja, je hebt gelijk. Zo had ik het nog niet bekeken.
    @Madelief: Het lijkt echt veel minder koud, want er staat geen wind. Trouwens vanmiddag was het -23 gr. eventjes.
    @Aafje: Ik heb het vaker gedaan en het is een kwestie van alle ingrediënten per slalade en zo bij elkaar zetten en dan beginnen met wat je vast kan doen, vlees braden, aardappels en eieren koken enz.

  5. Het lijkt me leuk om je te helpen, dus eigenlijk om van je te leren , hoe je zo een buffet klaar maakt. Maar ja het is nogal ver!
    Ik vind koude buffetten voor een groot aantal personen er altijd zo mooi uitzien, veel grote schalen enzo!
    Succes en sterkte, en ik hoop dat we via de foto’s mee mogen genieten.
    Mariam

  6. Nou, heel veel succes met het buffet! Ik ben benieuwd naar de foto’s.

  7. Wat leuk om uw verhaal hier te lezen, zo levendig ook. Ik kan me er een heel beeld bij vormen. Ik kwam op uw blok via het draagmoeder verhaal. Ook ik heb een draag doek gebruikt bij ons zoontje, late loper en een lekker hangbabytje/peuter….Ik heb er zelfs wel eens de borst in gegeven. Haha, ik volde me net een inlander! Mijn dochter is een ander typje en wil niet graag gedragen worden, ze voelt zich dan te veel beklemd heb ik het idee. Geeft niets we zijn niet allemaal ‘eender’.Nog heel veel plezier in Zweden en geniet rustig verder , dan genieten wij met u mee!!En die foto’s van die oliebollen en flappen deden mij watertanden…..Renate

    • @Mariam: Wat ik wel kan doen is een aantal logjes maken over hoe je dat in het groot aanpakt, waar je op let en zo. ik weet niet of ik het helemaal uitputtend kan uitleggen, maar ik kan in ieder geval foto’s maken van het proces. Ik begin met de huzarensalade morgen op een blogje, OK?
      @Renate: Welkom op mijn blog en bedankt voor je complimenten. Ik probeer gewoon te schrijven wat me bezighoudt en dat zijn nogal veel verschillende dingen. Ook ga ik vaak in op vragen (zie het commentaar van mij aan Mariam hierboven) of opmerkingen. Als je iets te vragen hebt, kun je dat dus gewoon kwijt.

  8. Vanochtend lag ik me te bedenken dat me dat we bijzonder lijkt om mee te maken, die korste nacht. :). Bizar dat het dan al zo snel weer licht wordt!!

  9. Jij liever dan ik, hahahaha ik vind voor 6 tot 8 personen al een geharrewar op mijn te kleine aanrecht, 1 oven en maar 4 kookplaten pfffffffff

    Succes!

    XXX

Geef een reactie

