Ik heb aan ene gil genoeg



Dit quiltje heb ik gemaakt voor de geboorte van een zoon van mijn zoon. Toen werd bij mijn dochter een kleinkind geboren en daar heb ik de wiegbekleding voor gequilt. Daar heb ik geen foto van.
Toen haar tweede kind werd geboren heb ik dit quiltje gamaakt :de levensboom
Heerste quiltje is langwerpig, maar dat vond ik toch monder mooi, dus heb ik voor deze tweede kleinzoon een vierkant kleed gemaakt en iets groter. Nu ik het zo achteraf op de foto zie, moet ik zeggen dat het eerste quiltje mooier gequilt is. Daar heb ik patronen gebruikt als de levensknoop (in de hoeken) en hartjes (in het midden). Bij het tweede quiltje heb ik sterren gequilt van verschoolende grootte en ook over de blokken heen. Het quilten vind ik het minst leuke van alles, maar het patroon komt wel beter uit als je goed quilt, dus i kdoe het braaf

Ik wil hie in Zweden een cursus gaan volgen waar ik leer naaien op de naaimachine, want dat kan ik niet. Ik doe alles met de hand……..

23 Reacties op “Ik heb aan ene gil genoeg

  1. Doe je dat allemaal met de hand, geweldig knap zeg ik ben veel te slordig met dat soort zaken, dan gooi ik de boel gelijk in een hoek.
    Ik kan wel met mijn naaimachine uit de voeten gelukkig, toen mijn dochter klein was heb ik vaak kleding gemaakt en veel poppen (de meeste poppen doe ik wel met de hand maar de kleertjes naai ik dan wel weer op de machine.
    Ik vind allebei de quilts prachtig gemaakt. petje af voor jou

  2. op de hand Janneke? .. allemachtig……dat is een heel werk.. ja ik weet er alles van.. ik heb wat af geborduurd, gequilt en genaaid zonder machine… maar ik was reuze blij toen ik een machine kon betalen….
    maar voor dit handwerk: een diepe buiging!
    grts

  3. Ik ben zelf niet van het handwerken, maar ik vind het verschrikkelijk knap als iemand zulke mooie dingen kan maken.

  4. Nee…alles zonder machine? Niet te geloven! Wat knap!!!

  5. Geweldig ….. om dat allemaal zonder machine te doen. Wat een monnikenwerk!
    Ik mag graag handwerken, quilten heb ik nog nooit gedaan. Ik zou het graag leren, maar ben er nog steeds niet aan begonnen.
    Je dochter heeft toch wel een foto van de wiegbekleding? Het lijkt me heel erg apart, een gequilte wiegbekleding.

  6. O wat knap. Heel leuk dat je dat kunt!

  7. Wat ben jij productief, zeg! Volgens mij gá jij ergens echt voor. Die quilts spreken boekdelen, maar ook de hoeveelheid blogjes die jij produceert, mán!

  8. @allen: Het LIJKT knapper dan het is. Ik kan namelijk eigenlijk niet naaien. Toen ik vijftig werd, kon ik nog steeds niet naaien. Het aanzetten van een knoop kostte me 30 minuten en een heleboel gram. Als kleuter vond ik mozaïken zo leuk en toen dacht ik: “ik wil mozaïken met stof”, en toen ben ik een cursus gaan volgen en nog een en teon kon ik het gewoon, ongelofelijk! Maar op een naaimachine kan ik nog steeds niet naaien, dus ik MOET het wel met de hand doen. EN ik moet er televisie bij kunnen kijken of een film op DVD, anders vind ik het echt heel saai.

  9. WELTERUSTEN, nog even je blogje bekeken. Wat mooi zeg en op de hand? Niet te geloven. Wat een prachtige kunstwerkjes. Slaap lekker!

  10. Vrouwe Janneke,
    Ik stel vast dat er mensen zijn die ervan houden zichzelf te kwellen met allerlei godsgruwelijk vervelende klusjes ;-).
    En Vrouwe Lydia moet ik gelijk geven: u blogt er behoorlijk driftig op los.
    Met vriendelijke groeten,
    De Drs.

    • @ Lydia, Drs: Bedankt jullie! Nou durf ik niet vaker meer te bloggen dan een keer per dag en nu stapelen de onderwerpen zich op en krijg ik een hele trafficjam van niet geschreven logjes…..Hoe moet dat nou?

  11. Hop, gewoon beginnen jij. Dat kun je best! Koop een hele goede naaimachine, lees de gebruiksaanwijzing en dan kun je het zo, geloof mij!

    Wat een ontzettend mooie quilts trouwens.

    • Cisca!!!! Ik ben bang, Paniek, Peeuw!! Ik wil een leraar die precies zegt wat ik moet doen, waar ik iedere keer na een steekje of naadje een schouderklopje van krijg, dat ik dan verder durf te gaan. /en ik dacht zo: Goed voor mijn zweeds!

  12. Heel bijzonder. Ik heb een goede vriendin in Amerika die quilts maakt. Ontzettend mooi!

  13. Met de hand? Jeu ik ben echt onder de indruk !!!

  14. Oh ja met de hand, het is dan net als borduren, het duurt misschien even maar… de energie zit er dan dieper in dan dat je het met een machine zou doen, echter als je een hele grote wilt maken, ik vind ze beiden prachtig!

    XXX

  15. Hallo Janneke,

    Ik wist niets van quilt af en sta met verbazing te kijken naar zoveel creativiteit.

    Van harte welkom bij de WE – 300. Zodra je het verhaal klaar hebt, plaats ik een link ONDERIN het verhaal wat ik zelf heb geschreven. Dan hoeven mensen niet zo te zoeken en krijg je geinteresseerde lezers. 🙂

  16. Mooi gedaan! Ik kan ook niet met een naaimachine overweg. Maar ik kan het ook niet met de hand. Ik heb een moeder:-)

  17. he wat mooi! ik ben ook dol op patchwork, ik heb er alleen nu de tijd niet voor. Mijn meerjaren project ligt weer tijdelijk weggestopt. maar ik doe het ook met de hand: ik zou niet weten hoe ik met een naaimachine moet omgaan. ik zal wel een keer een fotootje sturen van wat ik wil maken!

    • Nou, ik vind patchwork niet echt te verenigen met een gezin met kinderen onder de veertien of zo. Je moet er echt hele avonden achter elkaar aan kunnen zitten, anders is het niks. Ik heb nu hier ook helemaal nog niet gequilt. Ik kan er de rust nog niet voor vinden, mijn tv doet het nog niet enz. enz. Ik heb alles gekocht om een grote(allerlei kleuren) roze met bordauxrode quilt te maken voor mijn kleindochter, zo een die ze mee kan nemen als ze op kamers gaat (ze is nu vier). Ik ben benieuwd naar jouw ontwerp!

  18. Ook altijd leuk, blog(je)s van creatieve mensen ;). En dan denken: zal ik ook een poging wagen? ;).

  19. Franca Oostveen

    Hoi Janneke,

    Wat een mooie quilts. Ik ben sprakeloos. Dat heb je prachtig gemaakt.

    Groetjes, Franca

Geef een reactie

