Ik KAN het niet laten!!


Eigenlijk was ik van plan om deze foto’s er pas op te zetten als in Nederland de sneeuw is weggedooid, maar….. we zijn vandaag boodschappen gaan doen en voor het eerst ging ik met de auto weg in de sneeuw. Leo was al gepokt en gemazeld in dit weer. Hier strooien ze geen zout op de wegen maar steentjes, zodat je meer grip hebt met je winterbanden. Het is zo MOOI hier, dat ik wel 100 foto’s kan nemen en nog niet genoeg foto’s heb.
Omdat het zo mooi is, zijn we niet in Linköping boodschapen gaan doen, maar in Sturefors een ‘buur’dorp 9 km. verder. In Kolbyttemon zelf is geen winkel. Wij wonen in een buitenwijk van Kolbyttemon, Stora Visätter genaamd. Ons onverharde weggetje ziet er nu zo uit:
En als je in de auto zit, zie je dus dit:
Ik had mijn handschoenen uitgedaan om te fotograferen: KOUD. Het was vanmorgen -20gr. Dat is in de loop van de dag opgelopen tot -12. Windstil, dus je merkt het niet zo snel dat het echt heeeel koud is.
De volgende foto is in het centrum van Kolbyttemon genomen. Je kan goed zien hoe prachtig die rode huizen in de winter zijn:
Dan nog een van ons huis
en tenslotte nog een van de overbuuurman die zich nog steeds niet schaamt:

Woonden we eerst in een vakantieland en nu in een wintersportland!
Ik ben erwtensoep aan het koken ZONDER selderie, want dat kennen ze hier niet, wel knolselderie, maar geen bladselderie. Nu gebruik ik i.p. daarvan maar groentebouillontabletten(Scrabble-woord). Morgen horen jullie of het lekker is geworden.

12 Reacties op “Ik KAN het niet laten!!

  1. Ik heb genoten van je foto’s….ik ben in ieder geval blij dat je niet hebt gewacht met plaatsen!

  2. Mooie foto’s heb je weer gemaakt! Maar hier is het intussen nu ook echt helemaal wit geworden hoor en het sneeuwt nu. En die overbuurman van je: dat is een mooi typje! Prachtig hoe ie erbij staat! Ik zou ‘m meteen adopteren en het een beetje mijn ram(?) maken!

  3. Staat dat rode huis in Kolbyttemon te koop? Ik neem een dekbed of 24 en een paar jassen mee en kom eraan…. mooi!! Die van jullie ook hoor, maar je hebt gelijk, rood is wel dé kleur voor dit witte winterplaatje (-:

  4. Prachtige foto’s. Ondanks dat hier ook veel sneeuw ligt, hoor.

  5. Prachtig en dat is heel anders dan hier natuurlijk die sneeuw, al stormt het hier nu wel lichtelijk, maar dat waait ook wel weer over 😀

    En die snert, die gaat vast en zeker smaken!

    XXX

  6. Heel mooi Janneke, en inderdaad: ook hier ligt het helemaal wit.
    Ik vind het prachtig om naar te kijken van achter mijn raam, lekker warm bij een haardvuur of zo… Maar ik ben écht geen wintermens, stuur me niet die sneeuw in 😀 Maar zo vanop afstand kan ik er wel van genieten.

  7. En gelukkig maar dat je het niet KAN laten. Want hoe mooi de sneeuw in Nederland ook is, de foto’s uit Zweden zou ik niet willen missen. Geniet er iedere keer weer van.

  8. Mooi woon jij daar! Ziet er daar prachtig uit.

  9. Toevallig heb ik gisteren ook erwtensoep gemaakt, waarvan we net het laatste bakkie hebben opgepeuzeld voor de open haard, mmm. De bedoeling was dat ik het naar mijn vader zou brengen, maar die kon ik niet bereiken vanwege de sneeuw.
    Jouw woonomgeving is echt prachtig!. Heb je ook zin om te gaan langlaufen, nordic walking of skiën?

    Groet en eet smakelijk! Roelien

  10. Ik kwam heel toevallig op dit blog terecht maar zal zeker terug komen om wat meer te bekijken en te lezen.
    De fotos doen me denken aan Canada, en de -20 graden heb ik ook dikwijls meegemaakt.
    Nu woon ik in Mexico en geloof me, hoewel ik Canada een prachtig land vind met of zonder sneeuw, hou ik het toch liever wat zuidelijker.

  11. Wow, wat een sprookje, Janneke!

  12. Janneke :d ziet er mooi uit daar, maar hier niet minder momenteel. Er ligt heeeel veel sneeuw voor Nederlandse begrippen en straks gaat er nog meer vallen…. waarschijnlijk wordt het een witte kerst 😀

    Nog bedankt voor je kaartje 😀 ik kreeg hem vorige week!

    Liefs Marieke

Geef een reactie

