cocoonen


Geen zin om een logje te schrijven. Hier in Zweden gebeurt niks, ja het sneewt, maar dat is toch niets bijzonders? Het vuurtje brandt, er zitten nu 8 meesjes op de vetbolletjes, soms wel 14, ik heb eten en drinken, mijn computer en telefoon en skype. Bovendien heb ik boeken, en DVD’s. Ik heb nog enkele dozen uit te pakken, maar dan moet ik naar de garage (vijf stappen!) en daar heb ik geen zin in. Ik zit hier aan de keukentafel, kijk naar buiten, kijk naar de computer en geniet. O ja, en ik ben een boodschappenlijstje aan het maken. Niet dat we vandaag boodschappen gaan doen, maar je kan het maar beter hebben. Ik heb ook al een hele lange les zweeds gedaan, dus…… ik ben echt wel goed bezig….Morgen, morgen ga ik iets groots doen, maar nu: cocoonen.

11 Reacties op “cocoonen

  1. Hier ongeveer dezelfde situatie. Wel een beetje werken, maar verder lekker tutten, zoals je wilt cocoonen. Dank je voor je felicitatie. Wat een bijzondere familie-lijn.

  2. Gelijk heb je, binnen lekker warm een beetje nadenken over kerst en mooie dagen van het leven, geen zorgen opzoeken, die kom je vanzelf wel weer eens tegen Fijne feestdagen gewenst.

  3. Herkenbare situatie…ik moet eigenlijk…..maar de rek is er even uit:)..morgen weer een dag…ik cocoon mee…….

    OT Hij heeft nog steeds een baard, wat korter en helemaal grijs…ook zijn haren zijn korter en grijs..en die lieve ogen van hem zijn alleen maar liever geworden….

    grts

  4. Iets groots, ach, alles op zijn tijd. Geniet ze van het cocoonen!

  5. Vrouwe Janneke,
    Nou, zo’n expeditie naar de garage (vijf stappen!), dat zou ik ook niet echt zien zitten. 🙂 En dan al zeker niet in zo’n land dat zo dicht bij de poolcirkel ligt. Ik mag er niet aan denken. Bovendien zou ik dan eerst op zoek moeten naar mijn moonboots en die liggen op zolder (zes stappen!).
    Nee, net zo lief hou ik via de computer contact met Zweden. Hoef ik mijn stoel niet uit.
    Met vriendelijke groeten,
    De Drs.
    P.S. Hier komt er altijd 1 (EEN) roodborstje snoepen uit het vogelhuisje. Ik denk dat het een weduwtje of een weduwnaar is.

  6. @ Clair, @ haba: We gaan gewoon met z’n allen lekker cocoonen.
    @ Mammalien : maar het ligt echt in mijn natuur om grootse en meeslepende dingen te doen! Echt!
    @Drs: het drama ligt in uw eigen achtertuin, een single roodborstje! Waarom moeilijk doen op youTube als je eigen achtertuin a.h.w. nog ontgonnen moet worden v.w.b. drama en suspense?

  7. Heerlijk!

    Ben benieuwd naar de grootse en meeslepende dingen, maar het geluk zit echt in het kleine, hoor!

  8. Cocoonen heb ik na mijn ochtendwandeling ook gedaan de rest van de dag 😉

    HEERLIJK!

    XXX

  9. Hmmmm….wat is er heerlijker dan cocoonen als er sneeuw ligt….

    Wij doen het nu ook: ook bij ons ligt sneeuw (vast niet zoveel als bij jullie, maar het sneeuwt wel!)

    Geniet ze, in jullie mooie witte Zweden…

Geef een reactie

