Bijltjesdag!


Als je midden in de bossen woont, hout stookt en een kerstboom uit het bos wilt halen, heb je een bijl nodig. Ik ben een beetje ongelukkig met zwaar materieel(toen ik een keer de heg zou knippen bij mijn dochter, had ik binnen vijf minuten het snoer ook afgeknipt), dus ik heb nooit een bijl gehad. Sjoerd heeft me overgehaald een leuk, klein bijltje te kopen. Als je er twee bestelde, zat je precies boven de 600 kroon (60 E.) en dan was de bezorging gratis. Daarvoor heb ik een afspraak in het Zweeds gemaakt (mijn eerste echte Zweedse telefonische afspraak: dat staat hier) . Gisteren zou hij bezorgd worden, want vrijdagmorgen was ik er niet. Ik ben gisteren de hele dag thuis gebleven, zelfs niet even een wandeling gemaakt door de sneeuw, maar niemand, niemand kwam. Vanmorgen heb ik gebeld en ze zou het uitzoeken. Weer de hele dag niks gehoord. Weer een hele dag niet in de sneeuw gespeeld (wel hout gehaald in de schuur, maar dat telt niet mee). Nu kijk ik vanavond nog eens even uit het keukenraam zo naar de voordeur en ik zie ineens een doos staan met een briefje er bij. BIJLTJESDAG!!
Zijn ze niet prachtig?
Een is er voor Sjoerd en die andere is voor mij…..

Morgen ga ik in de sneeuw spelen met mijn fototoestel!

12 Reacties op “Bijltjesdag!

  1. Beste Janneke,

    Via Google Alerts krijg ik af en toe een melding van jouw blog omdat er dan iets over SI in staat. Verrassende stap naar Zweden toe, maar ziet er wel mooi uit (zeker nu!). We zien je dus niet meer bij het Adelbert College tijdens Anders Kijken naar Kinderen? Heb je SiSigma goed over kunnen dragen?

    Groet,

    Marten Bosch
    Senso-Care

    • Wat leuk dat je me gevonden hebt! Ja hoor, SIGMA is goed overgedragen, kijk maar op http://www.sisigma.nl! Je zult haar wel zien met haar spulletjes de volgende keer . Het ziet er mooi uit hier, maar Leo is net vertrokken met de auto en hij had even geen oog voor het mooie landschap. Het heeft de hele nacht gesneeuwd en het sneeuwt nog. Ik denk dat er tot nu toe zeker 15 cm. is gevallen. Om 10 voor negen gaat de zon op en even voor drieën gaat hij weer onder. Ik vind heet geweldig maar misscien volgend jaar ook niet meer. Nou, misschien hoor ik nog wel eens wat van je, liefs

  2. Zo dat ziet er stoer uit! Je hoort er nu helemaal bij..
    Ik ben benieuwd naar de volgende foto’s, doe je wel een beetje voorzichtig!
    Groet Roelien

  3. leuk.. in het Zweeds bestellen, wachten en dan een pakje vinden met een Nederlands briefje.. spooky hoor… pas maar op…..hahahaha

    Ze zien er stoer uit, maak er maar een veilig warm gebruik van)
    grts

  4. Clair@: Nee, haha, er stond geen bijltjesdag op het briefje, dat was gewoon een pakbon met ons adres. Ik vond dat het gisteren bijltjesdag was. Ik zit er al anderhalve week op te wachten, vandaar!

  5. Oei, ze zien er heel solide én vooral scherp uit! En nu dus niet vanuit het hout in je been hakken hè? Dat wordt zo’n toestand met de kerst… 😉

  6. hahahaha geweldig, nu word je heel erg gevaarlijk, ik zag gisteren de sneeuw in Zweden voorbij schieten op het nieuws, wowwwwwwwwww wat een pak! En ja ik moest meteen aan jou denken 😉

    Ga jij morgen heerlijk spelen met die bijl, blijf ik wel veilig even binnen 😛 hahahaha

    XXX

  7. Je gaat spelen met je bijl, bedoel je?

  8. Zo, dat ziet er best stoer uit! 😉

  9. Je logje lijkt wel een thriller als je alleen naar de foto’s kijkt!

  10. leuk dat je op mijn logje bent geweest
    ik vind die bijltjes doodeng eruit zien
    zoiets vind ik nou typisch mannenspeelgoed 🙂

  11. Wat een mooie bijltjes inderdaad! Ik ben het even kwijt, wil het al een tijdje vragen, maar wie is Sjoerd ook al weer?

Geef een reactie

