Henk


40 1/2 jaar (en twee dagen) geleden zag ik hem voor het laatst. Op mijn trouwdag:

Later is hij getrouwd met Maja uit Zaandam. Haar kende ik ook. Volgens mij heb ik ze zelfs aan elkaar voorgesteld. Henk was een goede vriend van mij. In een tijd dat je als meisje eigenlijk geen platonische mannelijke vrienden had, kwam hij ’s middags bij mij thuis vaak theeleuten en over van alles praten, heel relaxed. Via zijn zus die ik weleens sprak in het winkelcentrum van Sterrenburg, Dordrecht, bleef ik een beetje op de hoogte. Onderwijzer geworden, nooit kinderen gekregen, dat is alles.

Enkele weken gelden kreeg ik op mijn blog dit berichtje:

Beste Janneke,
Een berichtje uit het grijze verleden.
Tsjonge tsjonge wat een eind weg.
Groetjes aan Leo.
Veel succes in zijn nieuwe functie.
hartelijke groeten
Henk & Maja

Ik antwoordde op mijn blog en een week later kreeg ik dit berichtje:

Beste Janneke,
Niet schrikken.
Via je blog heb ik verleden week een mailtje gestuurd.
Ik weet niet of dat gelukit is.
Tsjonge Tsjonge wat een eind weg.
Feleciteer Leo met zijn nieuwe baan.
met vriendelijke groeten
Henk

Nog een keer geantwoord en ook gemaild.

Toen Leo gisteren even naar ons oude huis ging, kwam hij met deze kaart terug:

van Henk. Er stond op dat hij twee keer op mijn blog had gereageerd en dat dat waarschijnlijk niet over was gekomen, dus dat hij nu maar een kaartje stuurde. Ik heb teruggemaild en nu er een blog aana gewijd. Ik hoop dat mijn antwoord zo duidelijk is overgekomen.
Nu zoeken we Herbert (Herrebert) nog. Gisteren was hij jarig (net als zij) en is 62 jaar geworden. We hebben hem een keer gemaild (Hij is vrij beroemd en we konden dus zijn e-mailadres op Google vinden), maar nooit antwoord gekregen. Waar een blog al niet goed voor is!.

9 Reacties op “Henk

  1. Dat is zo leuk hè, uit het oog verloren vrienden weer terugvinden! Ik heb dat vooral met m’n hyve, en op die manier het laatste jaar veel neven en nichten leren kennen na het overlijden van een familielid. Dat is dan weer het voordeel van een begrafenis, dat je je familie weer eens terugziet.

  2. Leuk om oude vrienden zo weer te ontmoeten.

  3. Gompie, dan bezoek ik een blog over Nederlanders in Zweden en dan krijg ik een kaart te zien van mijn oude woonplaats, da’s ook nostalgie!
    Het is een kleine wereld!

  4. leuk hoor om mensen zo weer terug te viinden

  5. Leuk is dat he, om zo weer mensen terug te vinden! Wat leuk dat je die oude foto ng had. Ik ben via het internet ook alweer veel oude bekenden tegengekomen. En oude verwaterde vriendschappen kon ik weer leven inblazen. Ik vind dat fijn.

  6. Wat leuk zeg dat je zo weer iemand van vroeger hebt teruggevonden!

  7. hahaha, oh Janneke, wat lief, ik zweef nog wat na, en ik moest even twee keer lezen… ik ben maar 38 geworden, lol.. maar ik snap het al, ik zit nog in andere sferen 😉

    Leuk om zo mensen terug te vinden, raar dat het daadwerkelijke contact leggen zo moeizaam gaat!

    XXX

  8. ’t Lijkt ‘Memories’ wel…
    al was het wel platonisch…
    natuurlijk

Geef een reactie

