Sinterklaas……..


We hebben er niks aan gedaan dit jaar. Best een raar gevoel. Sinds mijn derde jaar heb ik misschien 2 keer Sinterklaas overgeslagen en dan is dit de derde keer. Ik ben een absolute fan van Sinterklaas. Vooral het maken van lange gedichten en echt leuke, originele surprises vind ik een van de onvervangbare zaken die bij Sinterklaas horen. In 10 minuten cadeautjes uitpakken kan iedereen. Om een beetje sfeer te proeven heb ik bij jullie allemaal gelezen hoe jullie Sinterklaas was en ik heb genoten! Bedankt allemaal.
Wij hadden ook een leuk feestje vandaag. Onze buren kwamen officieel kennis maken. Ik was vast van plan hopen foto’s te maken, maar op het moment supreme (met dakje, accent sirconflex) kwam het er niet van, net als bij al onze bevallingen. Ik heb alleen een foto van de tafel voordat iedereen binnenkwam, maar ik heb hem nog niet op de computer. Die houden jullie dus nog te goed. De hele avond kon ik niet op de computer, omdat Sjoerd hem aan het installeren was. Hij heeft een fantastisch zweeds taal- en spraakprogramma er op gezet, zodat ik mijn uitspraak en grammatica kan verfijnen (die is nl. nog erg grof). Ik ga slapen, ik ben moe enz.

O ja…. We zijn vandaag precies 40 1/2 jaar getrouwd. Hebben we ook niet gevierd.

10 Reacties op “Sinterklaas……..

  1. Dan toch 2 dikke zoenen voor die 40 1/2 jaar! 🙂
    Ach, wij hebben dus ook (voor het eerst!) geen sinterklaas gevierd. Eigenlijk zonder reden. Het is er gewoon niet van gekomen… gek hè?

  2. Gefeliciteerd met jullie 40 1/2 jaar! Het is het waard om toch nog, als ik het in het klein te vieren! Wij hebben Sinterklaas ook niet gevierd, maar dit jaar heb ik meer dan ooit teruggedacht aan de jaren dat we het vierden toen onze kinderen nog klein waren en mijn schoonouders er nog bij waren. Mooie herinneringen!

  3. wat een kijk zeg.. 40 en 1/2… gefeliciteerd!
    ik herken het wel hoor.. anders gingen we altijd een vervroegd kerstdiner houden bij mijn moeder.. maar daar is ook niets van terecht gekomen…met kleinkinderen komt de sint wel weer wat terug…alleen anders…
    fijne dag.. wij gaan naar Valkenburg.. naar de kerstmarkt:)
    grts

  4. Gefeliciteerd nog met je 40 1/2 jarige huwelijk, wij hebben gisteravond volop ‘Snieklaas ‘ gevierd, heerlijk met veel kleine cadeautjes en gedichten die er soms ook niet om logen. Ik ben echt een Sint-fan. Het gaat om de gezelligheid en de plaagstootjes in de gedichten niet om vreselijk grote cadeaux.
    Kerst ervaar ik altijd meer als een christelijk feest , ingetogen met veel kaarslicht en goede wensen maar geen cadeautjes onder de boom, dat is bij ons ook geen gewoonte. Zelf heb ik nooit aan die bolle kerstkerel kunnen wennen. Onze vaderlijke heilge met een vermanend woord en een liefhebbende gift, is destijds via de angelsaksische gemeenschap in Amerika terecht gekomen, ingepikt door de cocacola producenten, daar omgevormd tot een mij wezensvreemde ‘Santa’ waar niets heiligs meer aan te bekennen is. Daarna wordt hij ons via de commercie als kerstman door de strot gestampt. Nee bij mij staat hij voor een gesloten deur.

    Ik zie dat je blog al helemaal in wintersfeer is gebracht, met mooi koele tinten en een winterse kop erboven. Ik wens je een fijne zondag toe

  5. Gefeliciteerd! Dat je de halve jaren nog viert na zoveel jaar (-:

    Mooie foto bovenaan deze blog trouwens.

    En wbt Sinterklaas, volgend jaar gewoon weer suprises en cadeaus. Het is idd een van de mooiste feesten, vind ik ook.

  6. Gefeliciteerd!
    En volgend jaar weer Sinterklaas?

  7. hoi nog gefeliciteerd
    ik zal je binnenkort wat foto’s mailen van de sint viering….

  8. 40 1/2, stoer zeg, dat is wel een vermelding waard. En ik heb pepernoten kauwend TV gekeken, en een boek gelezen, dus ook niets gevierd, ik heb meer met de komende kerstdagen.

  9. 40 1/2 jaar getrouwd! gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!
    1 april volgend jaar zijn wij 30 jaar getrouwd. is ook heel wat.

    het lijkt me zo raar om geen sint te vieren.
    gisteren met kinderen, aanhangsels en fam surprises en gedichten gedaan. het blijft leuk.

    wouters vriendin vroeg in oktober al wanneer gaan we lootjes trekken?

    misschien ga je volgend jaar een zweeds sintfeestje vieren. als je nu aan je surprise begint ben je zeker op tijd klaar.

  10. Gefeliciteerd met jullie 40½ jarige huwelijk. Ik ben groot fan van sinterklaas dus kan me er niets bij voorstellen om het ooit niet te vieren.

Geef een reactie

