De kat en de koolmeesjes


De enige overeenkomst is dat ze allebei dichtbij komen. Eergisteren was Sjoerd bezig een lampje in mijn auto te zetten, toen hij gespot werd door de kat. Eerst draaide hij rondjes om zijn benen, maar Sjoerd gaf geen sjoege. Hij bleef standvastig kijken naar de plaats waar hij een lampje in zou kunnen draaien.Vervolgens sprong de poes op het motorblok en ging Sjoerd kopjes geven tegen zijn gezicht.


Sjoerd is toch al niet zo gecharmeerd van poezen en dit was duidelijk te veel. Vervolgens heeft hij hem opgesloten in het houthok, zodat hij zijn klusje af kon maken.
Ik ben benieuwd wat zij< er van zeggen!
Toen we bij de winkels kwamen, heeft Sjoerd (de onvolprezen Sjoerd) een paar vetbolletjes gekocht en aan het keukenraam opgehangen. Vandaag kwam het eerste koolmeesje voorzichtig wat eten. We dufden bijna niet te bewegen in de keuken:

Maar zo bang hadden we niet hoeven zijn. Een paar uur later waren er zeker 20 op de vetbolletjes en wachtend in de struiken of gevallen zaadjes aan het oppikken van de eters.

By the way: Zien jullie onze prachtige blauwe lampjes voor het keukenraam? Binnenkort kom ik met een logje over lampen. Ze hangen nu allemaal!

24 Reacties op “De kat en de koolmeesjes

  1. gezellig die vogeltjes, en die lampjes.
    en wat een verandering weer…je blog…lekker winters….
    lydia

  2. Ik zie de lampjes….maar ik zie ook de mooie witte bomen op de achtergrond….wat is het mooi bij jullie!

    Ben blij dat zoveel mensen zich kwaad maakten….maar het dubbele is wel dat Oudste huiswerk doen leuk vindt, ik zie bij hem (nu) geen negatieve gevolgen. Maar ik blijf het belachelijk vinden, ook al vindt hij het leuk. Wij hebben gewoon mazzel met onze jongens. maar misschien ook hoe we ermee omgaan.

    • Als hij het LEUK vindt, zou ik daar nu geen stennis over maken. Dat kan je altijd nog doen… Hoogstens kan je andere klagende ouders steunen. Maar ik zou wel wat van dat haar zeggen. Is ze gek geworden? Soms hebben juffen niet door hoeveel impact ze op een kind hebben, hoeveel macht en autoriteit. Dat mag je niet misbruiken, hoe dan ook.

  3. Nou jij zit ook niet stil…is verhuizen en emigreren niet genoeg verandering? Je blog ieder dagdeel veranderen…hoezo verslaafd aan de knopjes en het beeldscherm! Eng hoor…..kijk maar uit voor vierkante ogen….hahaha.
    Nee alle gekheid op een stokje….leuk hoor, dat je vanalles uitprobeer.
    Lydia

    • @Lydia: ja, ik heb een foto gedownload die als kopfoto moet komen, maar het is nog niet gelukt! Dit thema paste beter bij die foto, dus vandaar.
      Ondertussen is het gelukt!, dus nu is het weer anders. Nu blijft het voorlopig zo, tot de winter voorbij is.

  4. Oooh! Je blog wás al mooi, maar deze is ook mooi hoor!
    En wat een leuk idee, die vetbolletjes voor het raam! Ik ben echt stapel gek op vogeltjes die op vetbollen komen zitten!

  5. Mooie layout Janneke!

    Heb je m’n mailtjes gezien?

    Liefs Marieke

  6. O en trouwens… gaaf die vetbolletjes voor het raam…. echt idyllisch plaatje zo!
    En leuke lampjes!

  7. Haha, leuk hoor, die kat. Mijn auto klinkt trouwens op het moment alsof er een kat IN zit, onder de motorkap. Maar alleen als ik een bocht neem ?!

    Mooi ook die foto’s van de sneeuw buiten het raam!

  8. mooie foto’s hoor!

    is dit weekend nu het moment om de buren weer uit te nodigen?

    veel plezier

  9. Het is wit bij jullie…. het is echt wit bij jullie…. *zucht*…. Wat een leuk gezicht zo vlak voor het keukenraam overigens!

  10. Kijk verlichting is altijd goed in deze tijd van het jaar, en kan ook zo heerlijk gezellig zijn 😀

    De poes, ahhhhhhhhhhhhhh zo lief! grinnnnn

    OT< is helemaal goed hoor, dat hoef je voor mij niet te vragen of te melden, zo hoort het loggen te zijn, je volgt en lees wie jij dat wil toch? 😀

    Doe ik ook, anders moet men maar niet gaan loggen PUNT 😉

    XXX

  11. Dat klopt helemaal. Ik had het er nog met mijn moeder over. Zij brengt hem ook wel eens naar school en zij heeft ook geen goed woord over voor dat mens. Ze had nooit juf moeten worden. Gelukkig heeft hij de andere heft van de week een ander.

  12. Ach, met Sjoerd en zijn liefde voor katten komt het vast nog wel eens goed 😉 Wat heerlijk als die koolmeesjes voor je raam en wat woon je prachtig! ’t Is dat ik slecht tegen kou kan anders zou ik er nog over denken. Zweden is prachtig, ben er 1x geweest… (even 2 dagen in Stockholm)

  13. Even wennen aan je lay out en widgets.. vieren jullie nu ook sinterklaas of alleen kerstman?
    Leuk die kat en die koolmeesjes.. het lijkt wel een Agatha Christie verhaaltitel….

    ach… hier regent het al 2 dagen nu.. woon ik nog wel in het zonnige zuiden… nou ja.. er is wel meer niet helemaal waar…

    in ieder geval een fijn sint weekend
    grts

  14. sorry voor de spam, maar ik heb gereageerd op jouw reactie over emoties e.d….ben benieuwd hoe jij erover denkt…

    • @ Repel:Spam? Jij? Al reageer je 10x, geen spam. Ik was misschien een beetje bits omdat ik nog in de vechthouding stond vanwege de juf van oudste. Ik maak me tegenwoordig niet zo vaak meer kwaad, maar dan duurt het even voordat ik weer gelijkmatig (En WIJS)word. Ik heb al bij je gereageerd.

  15. even OT… ik had het dus goed met de Janneke. het was wel even puzzelen want onze Janneke leest ook Mulish en engelse versies van boeken.. is ook en fan van de Blechtrommel…maar bij navraag al wetend.. zij heeft tegenwoordig Sookie als nicker…zij is degene die nu bezig is met IUI…
    thanks for the heads up..

    grts

  16. het ziet er geweldig uit bij je … ah zweden ik wil ook naar zweden , niet om te wonen hoor maar een weekje zweden verkennen lijkt me zalig !

  17. Gezellig dat je belde 😀

    En thanks voor je tips!!! Echt fijn 🙂

    Liefs en succes met de voorbereiding!

  18. O, wat geweldig, al die vogeltjes voor je ramen!

  19. Milla en ik hebben het met dikke pret gelezen, enne Milla zegt dat ze wel van een eigenzinnige vent houdt. of hij nog eens naar Nederland komt……ze spint al bij de gedachte….(slet! 😉 )

  20. Hoi Janneke,

    Wat enig om eindelijk je blog te lezen. Jullie wonen daar werkelijk schitterend! Kun je het een beetje wennen zo ver van huis? Nog van harte gefeliciteerd met Leo.

    Wens je een fijne dag,
    Met lieve groetjes van ons 4-tjes,

    Franca en Jan, en de kinderen

  21. echt fantastisch die vogeltjes zo voor het raam! ik begin er ook maar eens mee misschien… maar er lopen wel erg veel katten in de buurt, dus misschien durven ze dan alsnog niet.

Geef een reactie

