Het heeft hier niet gesneeuwd, maar…….


het heeft wel GEVROREN!!! Toen we vanmorgen wakker werden was het -7 gr. met een helemaal open lucht en een hele grote volle maan aan de westelijke horizon. De zon zou pas om half negen opgaan, maar om vijf over acht was het al flink licht. Dus zijn we op stap gegaan (Sjoerd en ik) met een fototoestel gewapend. Leo was om half acht al vertrokken naar de Uni. Ik heb geloof ik wel 40 foto’s gemaakt, maar ik zet de mooiste alleen maar op het blog natuurlijk,

Aan de horizon begint het al te kleuren

langzaam wordt het lichter

De zon is nog niet op en de volle maan achter ons huis is nog niet onder. Hieer kan je goed zien dat de maan rechtegenover de zon staat als hij vol is (logisch natuurlijk). Letten jullie ook even op de prachtige witte rook uit onze schoorsteen van het vuurtje dat ik heb gemaakt om half acht?

Bijna, bijna, bijna……..

JAAA, de toppen van de bomen worden beschenen !!

Het lijkt wel of er een plas gele verf gemorst is…..

tegenlichtopname
Daarom worden deze nu sneeuwbessen genoemd! Jullie begrijpen dat ik de kerstversiering hier zo uit het bos kan halen, net als de kerstboom trouwens……

Onze overburen hebben het koud. Die ene daar is het zwarte schaap van de familie. Hij schaamt zich er niks voor.

En zo zagen de berken in onze achtertuin er uit toen de zon op zijn ‘hoogste’ punt was. In deze tijd van het jaar hebben we geen zon in onze tuin. Hij komt niet boven de bomen uit. Maar toch was het vandaag licht en vrolijk. Gedurende de dag is de temperatuur gestegen naar -4, maar toen Leo om half negen thuis kwam, stond de thermometer in zijn nieuwe donkergroene Misubishe Space Star alweer op -7 gr.

11 Reacties op “Het heeft hier niet gesneeuwd, maar…….

  1. Janneke, wat is dit mooi allemaal. En wat kun jij intens genieten!

  2. Oh wat prachtig, en wat leven jullie daar op de tijd van het licht zeg.. :S

    het zal gerust normaal zijn, maar ook hier is het minder lang licht en ik let er niet eens op eerlijk gezegd…

    XXX

  3. Moooooi!!!
    Prachtige plaatjes en je hebt het ook heel mooi opgeschreven, ik zat op het puntje van m’n stoel haha, je woont op een heel mooi plekje, denk ik.
    Geniet ervan, groet Roelien

  4. Wat een geweldige plaatjes!!

  5. echt zo mooi dat je er bijna jaloers op wordt… ik tenminste wel…dat wil ik ook wel in mijn achtertuin.. maar helaas 2 jaar terug moesten de koeien wijken voor huizen…. dus ik mag het doen met plaatjes zoals die van jou.. en daar geniet ik dan weer van…
    grts

  6. Mooie foto’s, die met de witte rook uit je schoorsteen is zo warm en huiselijk met de zon als een mooie bal net boven de bomen uit. Het zou zo het begin van een wintersprookje kunnen zijn.

    • @Haba: die bal boven de bomen uit, is de volle maan, niet de zon!
      @Allen: ik ben blij dat jullie het mooi vinden. Ik doe hard mijn best om jullie zo veel mogelijk mee te laten genieten!
      @ Morgaine: Als het verschil niet zo heel groot is, hoef je er ook niet op te letten, maar hier is het wel belangrijk.

  7. Wat een mooie foto´s het lijkt mij heerlijk om zo dicht bij jullie eigen huis zo heerlijk te wandelen en zoveels moois te kunnen zien. ben beniuewd wat voor mooie foto´s je ons laat zien als het heeft gesneeuwd !!!!!!!!!!

  8. prachtige foto’s!!!!
    Lydia

  9. OOOOOOOh, wat ontzettend mooi.
    Maar ook wat ontzettend koud! Geniet ervan! En ik ben erg blij dat je ons allemaal ervan laat meegenieten! Ga zo door…

  10. Wow, wat een mooie foto’s!

Geef een reactie

