Heel Zweden ligt in onze voor- en achtertuin!


Over de installatie ga ik nog genoeg vertellen en over de verhuizing ook, maar eerst wil ik wat foto’s laten zien van de omgeving, gewoon als we de deur uitlopen. Onze jongste dochter Lieke is deze week nog bij ons en volgende week maandag ga ik met haar en haar kinderen mee terug naar Nederland. Simeon van bijna twee is DOL op wandelen, dus dat doen we iedere dag. We hebben nu vijf dagen zo’n anderhalf uur gewandeld en vijf dagen hebben we een verschillende weg genomen. Omdat Simeon het grootste gedeelte zelf loopt, kunnen we natuurlijk niet ver, maar iedere keer vonden we het jammer dat we terug moesten. Er valt dus nog heel wat te ontdekken! Hieronder wat foto’s:

Dat gele huis is ons huis en aan de overkant van de weg grazen schapen met van die gebogen hoorns. Ik zal kijken of ik van hen ook nog een foto er op krijg. Omdat de mobiele verbinding niet zo best is, heeft het plaatsen van deze foto al 13 minuten gekost.

Nu zijn we 20 minuten verder.


Stukkie in de buggy en de kleinste heeft het ook naar zijn zin in de draagdoek:
Ik ben nu zo’n beetje anderhalf uur bezig geweest met het downloaden van bovenstaande foto’s. Er volgt ongetwijfeld meer, maar voor vanavond heb ik er schoon genoeg van. Ik ga nu bij jullie lezen hoe het bij haar was

18 Reacties op “Heel Zweden ligt in onze voor- en achtertuin!

  1. Hee Janneke, wat ziet dat er mooi uit en wat woon je mooi! Die schaapjes zo voor je deur en mooie bossen.
    Ook leuk dat je weer even naar Nederland gaat, het is hier heerlijk weer, het lijkt wel LENTE!

    Veel succes en we zien je foto’s graag tegemoet!

    Fijn weekend en groet Roelien

  2. Oeps, kwam hier uit nieuwsgierigheid terug omdat ik je in Nld op de blog tegenkwam!

    groetjes

  3. o wat sprookjesachtig .. maarre.. niet alleen hel Zweden aan je voeten.. zo te zien ook je kleinzoon:)….
    Je huis ziet er heel gezellig uit zo van buiten.. ik ben nieuwsgierig naar binnen…

    grts

    ps ik zal vor je duimen dat je snel gewoon internetten kunt…dit is echt afzien lijkt me..

  4. @Bellavien: Je hoeft je niet verontschuldigen om op mijn blog te komen, hoor! Ik vind het leuk. Waar in Zweden woon jij? Ik kreeg het op je blog niet uitgezocht.
    @clair: ja, er komen ook n og foto’s van binnen, van de verhuizing, van de gezellige bende teon alle kinderen er waren en van de installatie van Leo. Maar met dit tempo van internetten, zal het wel even duren.
    @Roelien: hier lijkt het ook wel lente, vandaag tenminste. Eindelijk scheen de zon weer eens en het was 9 gr. Ik heb van mijn vriendin een heleboel bollen gekregen. Die moeten nog in de grond voor de vorst. Misschien een leuk karweitje voor morgen. Ik moet met mijn dochter meereizen naar Nederland, want je mag niet alleen reizen met twee kinderen onder de twee jaar. Ik blijf maar vier dagen…..

  5. Meid oh meid oh meid: wat woon jij mooi! Ik weet dat ik Manlief niet zal kunnen losweken van deze regio: hier is hij geboren, getogen en hier zal hij sterven en daar heb ik “JA” tegen gezegd…maar anders!

    Ondertussen neem ik genoegen met foto’d….hoe lang het uploaden jou ook moge kosten 😉

    Geintje….i ben blij fat je weer online bent en ik zie de verhalen over De Grote Verhalen ook graag tegemoed.

  6. Dat anderhalf wachten met downloaden was dan ook de moeite waard!! Leuke foto’s en wat een slapend schatje!! Enne…. dat huis van jullie…. ge-wel-dig!!!! Ik ben gewoon een beetje jaloers….

  7. Wat een prachtige omgeving om te wonen!

  8. Ha die Janneke,
    Wat leuk om weer van je te lezen/horen.

    Je upload de foto’s nu in hun originele volle formaat. Da’s wel leuk, maar voor nu iig niet nodig. Hier is een heel eenvoudig hulpmiddel om foto’s snel wat kleiner te maken. Uploaden zal dan minder dan een minuut kosten. Voor iedereen met Windows XP:

    http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe

    Als je dit geïnstalleerd hebt hoef je enkel met rechts op de foto te klikken alwaar dan een optie staat tot direct verkleinen.

    Fijne tijd in Zweden!

    Sjoerd (Uppsala)

    ps. Over een paar uur ben ik weer beschikbaar voor vragen, wij gaan door ons bos ‘Lunsen’ struinen. Zon!

  9. Ik kan niet anders zeggen… wat een rust en ruimte. Heerlijk! En je familie ziet er ook prima uit (-:

    Als redelijk nieuwkomer hier ben ik ook wel een beetje benieuwd naar de achtergrond: waarom Zweden, was je er al wat bekend, waarom nu? (Misschien ben ik veel te nieuwsgierig of staat het allemaal al ergens op je blog… dat heb ikniet zo snel gevonden)

  10. Wat een prachtige omgeving om zo dicht bij huis te hebben. Lekker veel in de natuur rondwandelen. Heerlijk lijkt me dat, hoewel ik ook heel mooi woon in Ndl, daar zullen ook wel mensen jaloers op zijn, vlak bij strand en zee ( 1km fietsen) iets verder weg ( zo’n 4 km) een prachtig bos met hertjes en al. Dus ik mag echt niet klagen en dat doe ik ook niet.
    Nu ben ik net als manlief van Repel een tamelijk honkvast mens. Ik kijk graag in andere landen maar dan weer thuiskomen is ook heerlijk. Ik ben niet gesneden uit het hout waar ze emigranten van maken , laat mijn maar in Nederland.

  11. Hoi janneke

    Wat lijkt mij dat super heerlijk rondom je eigen huis kunnen wandelen. Het ziet er erg mooi bij jullie uit. gelukkig schijnt in nederland nu ook het zonnetje en ben ik met elise heerlijk gaan fietsen.

    groetjes van Lisette

  12. wowwie, woooooos,…..ik kan niet wachten tot het zomer is!
    Lydia

  13. Moooooi! En dank je wel dat je al die tijd genomen hebt om deze foto`s met ons te delen!

  14. engelengeduld!! (maar ja, beter dan nix, he!) Kom maar gauw weer terug, ik mis je nu al!! 🙂 Inge komt ook naar de bruiloft. Leuk he?

  15. O sorry, ik zie dat ik nog steeds ingelogd was als jou van toen ik bij jou was!!!! De vorige inlägg is dus van mij!! Ik heb me maar gauw uitgelogd! Liefs Jezz

  16. Dat is puur genieten. Hoop dat de verhuizing snel achter de rug is en dat jullie lang mogen genieten van deze prachtige omgeving

Geef een reactie

