Buikspieroefeningen


Zij en zij lachen me altijd uit om mijn enthousiasme voor het licht hier. Nou, vandaag krjgen ze gelijk! het is al de hele dag grauw en somber en niks bijzonder licht. Straks ga ik mijn daglichtlamp pakken en lekker de dag met een uur of twee verlengen. De zon gaat vandaag om 16.08 uur onder en het wordt nog erger.
Zij dus heeft 5 en 1/2 maand geleden een baby gekregen en nu wil ze helemaal helemaal geen buikspieroefeningen doen om weer wat in vorm te komen. Om het wat minder saai te maken heb ik er een SI-draai aan gegeven. De kamer met speelgoed moest gestofzuigd worden en al het speelgoed lag op een grote hoop door de kamer verspreid. We hebben de bakken waar het in moest schuin achter haar gezet (en eentje recht achter haar) en toen heeft ze al het speelgoed er overdwars gekruist één voor één in gegooid:

Nederland.oct.09 (24)

Nederland.oct.09 (22)

En daarna kon er fanatiek gestofzuigd worden:
Nederland.oct.09 (28)

16 Reacties op “Buikspieroefeningen

  1. Misschien een domme vraag, maar wat is SI, ondertussen na manuele therapie, gewone fysio therapie en zelfs shi hatsjoe therapie en een cranio sacraal dacht ik nu toch al veel gevoeld en gehoord te hebben, maar SI?

    Wel slim om zo de buikspieren te laten trainen, dat doe ik wel gewoon thuis op mijn bench met de dumbels en zonder, en tijdens het aqua joggen, vooral de dinsdag zit vol met crunches, dat werkt als een tierelier 😀

    XXX

    • @Morgaine: SI staat voor Sensorische Integratie. Dat wil zeggen dat je alle zintuigen betrekt bij wat je waarneemt, maar ook bij wat je doet. Ik kan er een hele verhandeling over houden, maar het komt er in dit geval op neer dat als je iets bewust doet, het veel meer weerstand oplevert dan dezelfde beweging als onderdeel van iets anders(speelgoed opruimen). Google maar eens op Sensorische Integratie. En verder: het is helemaal geen domme vraag.

  2. @Janneke, ik snap het nu al, al ga ik zeker als ik even zin heb even googelen en lezen, dit klinkt als wat ik altijd al doe eigenlijk, zeer bewust bezig zijn wat ik ook doe, dus ook met mijn sport, voelen wat het doet in mijn lichaam. Het klinkt misschien raar, maar dat is de basis van de Wicca, bewust zijn wat je ook doet in het leven en elke dag 😉

    XXX

  3. Heerlijke oefening. Ik heb bijna spijt dat ik geen last heb van rondslingerend speelgoed. Zo zie je maar dat zelfs rommel op een nuttige manier gebruikt kan worden. Geen last van de buikspieren gehad de volgende dag:-P

  4. Ik heb gisteravond nog even gegoogeld (is dit nu ook een werkwoord?), en ik las en dacht ohhhhh dat, ja dat ken ik wel! Maar dan als Borsteltherapie.

    XXX

    • @Morgaine:Ja, je zit wel in de goede richting, maar de borsteltechniek is alleen maar een onderdeel van de Sensorische Integratietherapie. Het is dus geen therapie op zich. Je past hem toe bij mensen die zintuiglijke afweer(Sensory defensiveness) vertonen omdat de zintuigelijke informatie in 1 of meerdere van de zintuigen te sterk binnenkomt of soms zelfs als het te zwak binnenkomt of RELATIEF te sterk binnenkomt. Maar SI-therapie houdt dus veel meer in dan alleen borstelen. Een bekend probleem waarbij borstelen wonderen kan doen is de zgn. HSP (High Sensitive Personality). Je geeft het zenuwstelsel dan een verhoogde verwerkingscapaciteit zodat de vele informatie die binnenkomt beter geordend en verwerkt kan worden. Ik heb in het verleden veel hoogbegaafde, hoogsensitieve kinderen behandeld. Maar nogmaals: SI houdt veeeel meer in dan alleen het borstelen. Het borstelen is wel het meest spectaculaire onderdeel van de therapie.
      @Beaatje: Ik kijk niet chagrijnig, maar PLECHTIG(en ik hou uit alle macht mijn buik in). Dat je dat niet gezien hebt………. De enige die een hoop gewicht verloren heeft bij deze operatie is nl. mijn portemonnee.

  5. Ik wilde ook net vragen wat SI betekent maar ik ben dus niet de enige die zich dat afvraagt. Ik ga ook maar eens op google kijken voor de verdere uitleg.
    Fijn weekend gewenst. O ja morgen zet ik deel twee van het vervolgverhaal op mijn puntblog, dus als je nieuwsgierig bent kun je weer een stukje lezen. 🙂

  6. volgens mij als jij honderd wordt blijft de Si in je bloed zitten…
    en zal je met krakende stem nog vele malen uitleg geven aan een ieder die het weten wil.
    Wie weet geef je dan nog wel eens lezing, met een permanentje in je haar…
    Je kan het toch niet laten…..
    liefs, lydia

  7. Wat een leuke manier om buikspieroefeningen te doen! Gelukkig heb ik eerst even de reacties gelezen, naders zou ik ook hebben gevraagd wat SI was, lol.

    De stofzuigfoto is super, superlief trouwens.

    Fijn weekend meid, geniet van je lamp…

  8. @ Lydia, ik persoonlijk ben wel blij met de hier gegeven lezing., Baasbraal refereerde op mijn blog naar deze reacties en ik leer hier iets van,

    dus

    @ Baasbraal, alweer bedankt, ik ga deze middag eens onderzoek doen op Google hierover en kijken hoe ik dit kan toepassen, uiterst handig deze handreikingen! En ik leer nog iets: toeval bestaat niet, als ik niet weer was gaan bloggen, had ik jou niet ‘leren kennen’ en had ik, naast de wetenschap van hasj-pannenkoeken 😉 en zweeds licht, deze handreikingen ook niet gekregen. Zo zie je maar……..

    • @JC….Ik heb al zoveel van Janneke geleerd…..en het is alleen al leuk om te zien wat ze losmaakt bij mensen….haar adviezen aan mij zijn niet meer op twee handen te tellen….

  9. Hihihi, nou, ziet er goed uit, Lieke!! 😉

  10. Dank je wel voor je tip over SI, ik zal het eens nalezen op internet als ik wat meer tijd heb!

  11. haha dat heb je met zo’n blog……
    en je krijgt alleen maar positieve reacties….
    dus niet mopperen hoor! 🙂
    Lydia

Geef een reactie

