een heuse award…..


Van haar kreeg ik een heuse bloggersaward en nu zit ik er aan vast. Ik moet tien dingen over mijzelf onthullen die ik nog niet had onthuld en/of die typisch bij mij horen. Dat is best moeilijk, want ik leid geen stiekem geheim leven. Ik zal mijn best doen, maar ik kan niks beloven. Ik heb ze niet in volgorde van belangrijkheid gezet:

1. Ik hou van mensen en van kinderen. Ik vind bijna nooit iemand saai of ‘niet de moeite waard’. Ik ben altijd benieuwd naar wat iemand beweegt, waarom iemand denkt zoals hij/zij denkt. Ik vind het heerlijk om huis-, tuin- en keukenverhalen te horen. Ik heb wel moeite met bepaald gedrag, maar zelden tot nooit met de mensen die het gedrag vertonen. Het enige waar ik slecht tegen kan is mensen die een ander volkomen niet in hun waarde laten, die anderen in het openbaar vernederen, overal doorheen denderen en geen enkel respect willen en kunnen opbrengen voor andere denkbeelden. Wilders b.v.

2. Ik ben diep gelovig, diep religieus. Hoewel opgegroeid in een gezin waar een anti-godsdienstige sfeer heerste, wist ik al vanaf heel jong dat er wel een God moest zijn. Pas na de geboorte van mijn eerste kind ben ik wat gaan doen met dat gevoel.

3.Na mijn bevallingen had ik altijd een lichte postnatale depressie. Dat ging pas over als ik mijn kind helemaal zelf weer moest verzorgen. In mijn tijd werd daar nog geen aandacht aan besteed. Wel had ik een keer een kraamverzorgster die een naakte baby op mijn naakte buik legde zgn. omdat ze even haar handen vrij moest hebben. Later zei ze dat huid-op-huidcontact HET middel is om de moeder-kindbinding te versterken.

4. Ik ben altijd wel ergens aan verslaafd. Mijn karakter is zo, dat ik makkelijk verslaafd raak. Omdat er alcoholisme in de familie van moederszijde zit, heb ik me altijd beperkt wat alcohol betreft, maar ik ben veschrikkelijk aan roken verslaafd geweest. Ook dat heb ik overwonnen, maar er komt altijd iets voor in de plaats wat mijn tijd opslokt en wat ik vervolgens weer moet overwinnen. TV kijken (van die vreselijke series), quilten, lezen, genealogie, spelletjes spelen op de computer, bloggen enz. Ik heb er moeite mee om een balans te vinden.

5. Ik heb een keer wietpannekoeken gegeten en ben daarna verschikkelijk stoned geweest. Dat meisje dat het beslag had gemaakt zei dat het nederwiet was en dus niet werkzaam. Ze had verschrikkelijk ongelijk. Iemand anders die ervan gegeten had, flipte er op en als ze dan iets zei, b.v. : “Ik voel mijn benen niet meer” dan voelde ik ook mijn benen niet meer. Ik moest mezelf dan positief bepraten zo van: “O, dus zo voelt het om een Spina (open rug) te hebben!” Daarna heb ik nooit meer iets met mariuana aangeraakt.

6. Omdat ik een slecht handschrift heb en een moeder die niet naliet om te zeggen: “O Janneke, wat heb je toch een lelijk handschrift!”, heb ik een verschrikkelijke hekel aan het schrijven van brieven en kaarten (en inderdaad Lydia: van verslagen) gekregen. Ik heb laden vol met kaarten(gisteren ingepakt, mee naar Zweden), maar ik “vergeet” ze bijna altijd te sturen. Voor mij is de digitale snelweg een uitkomst om contacten te onderhouden, evenals de mobiele telefoon…………

7. Mijn hele leven lang al is time-management een groot probleem. Ik heb geen idee van tijd en hoe lang iets duurt. Ik kom bijna altijd ergens te laat. Ik heb ruime ervaring in het verdwalen en het ‘afsnijden ‘ van een weg die daardoor twee keer zo lang wordt.

8. Ik vind alles wat eten is eigenlijk lekker en wil altijd alles uitproberen. De enige twee uitzonderingen zijn :haggis (een Schotse lekkernij bestaande uit schapenmaag met havermout gevuld) en bloedsinaasappelen(psychisch). Een ongeschilde perzik zal ik ook niet snel eten, dan is het net of je in een baby bijt….

9. Als kind had ik een levendige fantasie. Zo heb ik een keer een meisje uit mijn klas bang gemaakt met het verhaal dat er een reus lag te slapen onder de weg naar de luchtbrug(in werkelijkheid is het een schuilkelder vanuit het Feyenoordstadion). “Kijk” , zei ik, “daar zijn zijn benen en daar is zijn hoofd”. Het arme meisje bekende me later dat ze jaren lang bijna niet over die weg durfde te lopen.

10. Omdat ik weigerde de opdrachtjes te doen op mijn fröbelkleuterschool (vouwen, plakken, ramen zemen, met stoffer en blik leren werken, we schrijven 1952), kreeg mijn moeder het advies mij naar de langzame leerschool te sturen. Nu heet dat speciaal basisonderwijs, vroeger blo. Ze heeft het niet gedaan. Omdat ik weigerde mijn huiswerk te maken in de zesde klas (nu groep 8), kreeg ik een negatief schooladvies voor de middelbare school en moest ik een extra toelatingsexamen doen waar ik met een hoop flair voor slaagde…….Toen ik mijn eindexamen had gedaan, was ik eigenlijk gezakt, maar omdat mijn ouders op dat moment in een zeer kwaadaardige scheiding waren verwikkeld, heeft de rector mij toch laten slagen.

Nu moet ik dus de award doorgeven aan een aantal personen.Ik geloof dat een heleboel mensen de award al hebben gehad, maar dat weet ik niet. Als je het niks vindt of je hebt hem al verschillende keren gehad, laat dan maar even weten.
Ik geef een ‘Honest Scrap’ Award aan :

JC en Milla
repel
drs. Arendt Jan Hapolati
wondelgijn
Beaatje
Ilse
Door
haba
morgaine
Joeltje
Het is de bedoeling dat je de Award weer doorgeeft aan 10 mensen.

Eindelijk is hij af. Het heeft me een dag gekost. Ik wil daarin heel consentieus zijn, maar dat hoeft helemaal niet hoor! Je kunt ook tien korte statements neerzetten. En je HOEFT het niet te doen, er gebeurt niks als je het niet invult en niet doorgeeft. Ik vond het leuk om te doen.

18 Reacties op “een heuse award…..

  1. Leuk om te lezen!

    Haha, nummer 8 is wel bijzonder… ik vroeg me altijd al af wat ik niet lekker vond aan perzik, maar nu weet ik het!

  2. ben benieuwd naar 9 en 10
    lydia

  3. Wat leuk om deze antwoorden zo te lezen :-)))) die perzik, ik lachte me rot!

  4. Martin(e) & Milan de Baat

    Nummer 7 is toch bij iedereen bekend 🙂 hahahaha

    • HALLO Martine!! Ik moest iets schrijven wat helemaal bij me hoort en/OF wat bijna niemand weet. Niet iedereen kent me zoals jij Martine! Dus dit is wel degelijk nieuws.

  5. Als je zo’n levendige fantasie hebt als in punt 9, wat heb je ons dan allemaal op onze mouw gespeld???
    Ben het er wel mee eens dat je er nog een moet verzinnen, want ik ben het met bovenstaande wel eens……dat weet toch iedereen, ………..
    evenals dat de logopediste vandaag vroeg naar verslagen van jou….wie??? wat??? waar?? verslagje….
    verrassing…ik heb er denk ik een…enigszins afgedwongen geloof ik.
    Ik weet er even geeneen, maar wie weet kom je er nog een tegen in een van de ingepakte dozen.
    groetjes weer, Lydia
    ps. Was je jurk oke????

    • @Lydia Ik heb er speciaal verslagen bijgezet.. VOOR JOU! Over mijn jurk schrijf ik nog, maar ik weet niet wanneer.Ik heb foto’s en zo. De verhuizers komen toch tussen 8 en 9 morgenochtend! Dat wordt een druk dagje.

  6. Schrijf je nog wel even wanneer die wel af is…anders blijven we zoeken naar veranderingen…( zoek de verandering)….Je kan er ook een spelletje van maken…en daar was/ben je ook goed in…spelletjes verzinnen…en er was altijd wel een doel bij te verzinnen…ws nu ook…
    En….eeeeh…daarom vroeg je zeker dat ik ook maar een blog moest verzinnen want kun de award wel kwijt?????
    Of ben je al je dozen aan het leeghalen m nog iets te zoeken wat wij nog niet weten….en dan vannacht weer inpakken….wat een werk zeg :)…haha
    groetjes, Lydia

  7. Wow Janneke, wat een mooie lijst! Er zitten een paar erg herkenbare bij ;).
    Ben blij dat ik ‘m jou heb doorgegeven!! 😀

  8. Jeetje, ik lees hier en zie ineens mijn naam! Dankjewel, wat leuk!

  9. Oh, hahahahaha het is erg leuk en verrassend om zo te merken dat er iemand mee leest die ik nog helemaal niet ken! Echt geweldig, zal zien wat ik ermee kan, al denk ik dat ik het niet echt door zal geven, echter het uitwerken kan altijd 😀

    Dank je wel.

    XXX

    • @ FetsOr: Nou, ik wist het ook niet. Ik kan je verzekeren dat ik hem flink geknepen heb……..

      @ Morgaine: Je kent me wel en ik ken jou. We hebben op het blog van Door een discussie gehouden over heksen en zo…..

  10. Hé.. een award. leuk! neem hem snel over.. vandaag.. of morgen? You’ll see!
    Thanx 😉

  11. @Janneke, ja dat wist ik wel, maar ik wist niet dat je ondertussen bij mij mee las, bijzonder dat je dit dan aan mij hebt gegeven, ik heb namelijk zo weinig geheimen, tot niet, en als ik ze heb… zijn ze in bewaring, maar komt goed!

    XXX

    • Het gaat niet echt om geheimen, maar om dingen die weinig mensen van je weten en/of die typisch bij jou horen. Ik heb ook geen geheim leven, maar er zijn wel dingen die weinig mensen van me weten zoals punt 1 van mijn Honest Scrap Award. Omdat ik overal een mening over heb, denken mensen vaak dat ik dan andere meningen verwerp en nog erger: dat ik de mensen die andere meningen verkondigen verwerp. Niets is minder waar.

  12. @Janneke, hahaha ik zit mij ook al de hele tijd te bedenken, wat hoort nu bij mij wat alleen mijn omgeving weet en anderen niet bijv. Die mij enkel van log kennen, ik weet dat men denkt dat ik een ‘zweefteef’ ben maar ben eigenlijk zo aards als maar zijn kan, zoek altijd eerst verklaringen die logisch zijn, en pas dan ga ik verder denken bijv. Is net zoiets denk ik als jij over meningen vertelt 😀

    Ik heb jouw 10 punten nu even in alle rust gelezen, tis best hectisch eigenlijk, school is hier weer begonnen maandag, de mijn had al meteen een studie dag…. gisteren vielen er lessen uit, hoef pas om 12 uur te starten… ~sjucht~ Vandaag.. mam ben om 12 uur al uit dan komen vriendin en ik meteen naar huis… en nu zit ze nog tv te staren omdat ze pas om 10 uur weg hoeft, voor een uurtje les…. moet ze er vandaag toch nog uit, AAAAARG hahaha 😉 (dit valt onder irritaties in het klein ;-))

    XXX

  13. Wat bijzonder dat jij pas op latere leeftijd zo religieus bent geworden. Zou ik eigenlijk wel wat meer van willen weten! Niet dat ik nu zo religieus ben, maar ik vind dit soort verhalen altijd zo bijzonder….
    Ik ga overigens snel mijn geheimen eens onder woorden brengen….

Geef een reactie

