Morgen gaan Leo en ik scheiden…….


Dat doen we iedere zaterdag zo’n beetje. Het maakt Leo helemaal gelukkig. Ik ken mensen die gelukkig worden als ze een auto gaan kopen. Leo wordt helemaal gelukkig van scheiden.
Boven de vriezer wordt het oud papier opgeslagenafval scheiden 001

In de gangkast staat een tas met glazen flessen, plastic en karton(dat ter plaatse onderling gescheiden wordt)
afval scheiden 002

Daarnaast staat de tas met statiegeld flessen en de blikjes. Op de blikjes wordt hier ook statiegeld geheven.
afval scheiden 003

Dat nemen we altijd meteen mee, want de afvalscheiding
Linkoping  T1 006

is op weg naar de winkel.
winkel 004
En wie staat daar met zijn tasje vol? Juist!

31 Reacties op “Morgen gaan Leo en ik scheiden…….

  1. Hahahaha, wat een humor, ik schrok wel even van die kop….duf natuurlijk alsof je dat zo op het WWW zou aankondigen.
    Veel plezier bij het scheiden!

  2. Ik weet het! Ikweet het! Het is Leo!
    Ja, warratje, daar durf ik vergif op innemen.

  3. Nou ja zeg, wat een kop! Ik schrok er even van. De uitslag van de voorleeswedstrijd volgt maandagmiddag pas. spannend!

  4. Wat een dramatiek. Wel heel pakkend, die titiel
    Ik wens je veel plezier toe in je nederlandse vakantie.
    En sterkte met de overgebleven pijnen.
    Annelies

  5. Jammer dat je uit de kinderen ben, want het is een goede bezigheidstherapie!
    Wel heel goed, vindt ik.
    Je bent toch niet express zo ver van hem gaan staan voor de foto…hij was toch niet boos ofzo,dat hij alles weer moest dragen in deze scheiding.
    Je weet er wel weer een draai aan te geven, hoor, na je vorige berichtje…wat ik me ook heel goed voor kan stellen!
    Het is laat, en ga naar bed, maar ik kon het niet laten even te schrijven.
    truste, Lydia

  6. Dank je wel voor je berichtje elke dag, heel erg lief van je….het steunt me.

  7. ‘Scheidt jullie gek’ zou ik zeggen. Papier en glas doe ik braaf, voor de rest moet ik een pleuris eind rijden, is niet in de buurt. Dus plastic gaat de gewone bak in.
    Veel plezier in Nederland met verhuizen.

  8. Goh, toch kan Nederland hier nog wat van leren!! Mijn ouders wonen in België en scheiden ook wat af…. Wij eigenlijk alleen maar, afval, groen-afval, glas en papier. O ja, en sinds deze week ook nog plastic!! Hmmm… we gaan de goede kant op dus, eigenlijk…. 🙂

  9. Wat een kop mams, wil je je dochtertje een beetje ontzien aub!!!

    liefs Lieke

  10. pfff, je weet een mens wel bij het ootje te nemen, even schrikken, maar even daarna heel hard gelachen. Enne…eerlijk gezegd heb ik er een hekel aan, maar ook mijn partner maak ik er door gelukkig mee:-)

  11. We blijven scheiden op den duur, zou het niet handiger zijn om de boel ook eens aan de andere kant aan te pakken? Ikkoop meestal fruit bij de boer maar als ik bij AH kom zie ik plastic schaaltjes met appels en/of peren die ook nog eens in plastic worden verpakt.
    Mijn betere helft kocht een nieuw scheerapparaat, dat zat niet enkel in een kartonnen doos, nee er zat nog een hoop plastic in die doos waar dan weer diverse onderdelen van dat ding in passen. Nu zat er ook een keurig etui in, waar ook alles in te bergen was, waarom dan al die plastic troep??

    Binnenkort komt er hier op het dorp ook nog een container te staan voor plastic afval. Op dit moment staan er twee glasbakken (gekleur glas en wit glas) de cheocar komt eens in de maand voorbij, de kliko heeft twee delen dus elke week gaat het gft- en het restafval de deur uit .Het oud papier wordt opgehaald door verenigingen elke veertien dagen.

    Ik zit nu met een klein probleem , als ik de kattenbakken schoonmaak (bijna elke dag) gooi ik de stinktroep echt niet zo los in de kliko, dat gaat eerst in een plastic zak (hergebruik van boodschappentasjes) zou dat nu straks niet meer mogen? Dat plastic in de restafval?? Lastig. . . bijzonder lastig. . Ik ga mijn dieren niet aanmoedigen om in andermans tuinen te keutelen (al doen ze dat af en toe zeker wel) Ik heb de buren al eens gezegd dat ze mij mogen halen om eventueel ‘gemorst eten’ oftewel poep op te ruimen. Tja dit wordt een milieudilemma vrees ik. . .

    • @haba Je hebt helemaal gelijk! Dat is dus het werk dat mijn man doet, een deel ervan tenminste. Hij probeert de mensen te bewegen zó te handelen dat ze gaan nadenken over alle aspecten van het productieproces. Afvalscheiding is daar een onderdeel van, maar b.v. ook verpakking en vervoer. Een ander voorbeeld is het verwarmen van de kassen in het Westland met warm afvalwater van electriciteitscentrales. Nog een voorbeeld: Op de Maasvlakte is een kwekerij van tropische garnalen (die grote die je normaal alleen ingevroren kan krijgen) die naast de centrale van de EON staat en water van hun betrekt van 30 gr. Dat is precies de temperatuur die de garnalen moeten hebben. Ze verbouwen in diezelfde kassen ook het voedsel voor die garnalen met zonlicht wat naar binnen valt. Mijn man is socioloog en zijn vak is dus:mensen veranderen zodat ze bij het begin van het proces al na gaan denken en afvalstromen zo verminderen, helemaal niet voor alten komen of contact met iemand opnemen die de afvalstroom kan gebruiken als grondstof. ‘from cradle to cradle’ heet dat principe. Hij werkt nu in Linköping op een technische Universiteit als professor om die zaken allemaal te gaan implementeren.

      En wat die kattenbaak betreft: Er zijn houtkorrels in de handel als kattenbakkorrels. Die kun je gewoon in de groene container gooien. Ik deed altijd de poep met een schuimspaan (die ik er speciaal voor had natuurlijk!) en dat in een papieren zakje met de rest los.

  12. Als je me even je e-mail adres stuurt, kan ik je iets meer vertellen over ons leven met Walter, er staat veel op mijn weblog maar niet alles :-))
    Ik hoop dat je na de scheiding nog wel de computer hebt gehouden….

  13. Gelukkig ging het hier oever afval…

  14. Wil je een recordpoging doen van minstens 25 reacties???
    Zit te wachten op een nieuw smakelijk verhaal, of ben je druk aan het inpakken???
    Alleen maar winterkleding hoor, die zomerkleding kan echt op de kast blijven staan.
    Succes, ermee.
    Lydia

    • We zijn er bijna, nog 2 reacties en de 25 zijn gehaald:-)

      • Beaatje@……maar ik heb al een nieuwe post gemaakt…. Nu halen we het niet meer, MAAR ik zit 62 bezoekers van de 10.000 af. Morgen gaat dat waarschijnlijk gebeuren. Je hoort het wel.

      • @BaasBraal, maar nu heb je toch 25 reacties op deze post. Kunnen we ons allemaal weer concentreren op je avonturen:-)
        Ben benieuwd naar je andere record

  15. Ik wil anders wel helpen met die recordpoging.

  16. Ik ben ook gék op scheiden. Ik heb ooit zo’n zelfde logje gemaakt al mislukten steeds mijn foto’s vanwege overbelichting dus kwam het er niet van. Jullie zijn KAMPIOEN scheiden, maar we houden jullie goed bij 😉

    Mag ik je trouwens linken?

    • @ Joeltje.Natuurlijk mag dat, moet je me ook even leren hoe dat moet, zo’n blogrol, met de mededeling : Joeltje 1 uur geleden, zoiets. Of bedoel je dat niet? Ik ben technisch infantiel nl.

  17. Technisch infantiel.. whoehahaha.. Ik weet alleen hoe dat moet in blogger en niet via wordpress, misschien dat de Repel je daarmee kan helpen?

  18. :D. Wij zijn daar niet zo goed in, in scheiden; al leven we nu door de weeks wel gescheiden *boehoe*.
    Ben benieuwd hoe goed of slecht ze daarin zijn in Engeland….

  19. Hoi Janneke,
    Mijn verbazing was groot toen ik vandaag een brief van RAD kreeg dat wij een papiercontainer kunnen krijgen die dan 1x per maand geleegd wordt. Er zijn nml twee wijken ,waaronder de onze, in Oud-Beijerland waar geen ouds-papier opgehaald wordt door verengingen. Ik moest gelijk aan jou denken….Als wij hem dus nemen, wat we ws wel zullen doen…dan gaan wij ook weer ietsje meer scheiden…..en ik slaap al 4 nachten in de week niet thuis…hoever moeten we dan gaan hierin?
    Lydia

    • @Lydia: Ja, en in die papierbak kan je ook al niet gaan slapen! Leo zal zeer verheugd zijn als hij het hoort. Misschien wil hij dan wel dat je hier komt met een container en dan kan ik vier nachten bij het gez.verv. tehuis gaan slapen. Dan zitten we pas echt in de scheiding.

  20. Wie gaat dat betalen…..zoete lieve gerritje…..
    Gaat wel heel ver………helemaal naar Zweden…..
    Dan kom ik deze zomer wel met z’n allen………..
    Exclusief papiercontainer, want dan moet je ws invoerrechten betalen….haha
    Lydia

Geef een reactie

