Bovenbuurvrouw


Van de week, toen ik nog helemaal goed was, had ik even een gesprekje met mijn bovenbuurvrouw. Zij is van Afgaanse afkomst en spreekt beter zweeds dan Engels. Samen kunnen we aardig communiceren. Ze vertelde me dat ze 43 mensen op bezoek zou krijgen en of ik het niet erg zou vinden van de herrie. “Welnee”, zei ik, en ik dacht: “zij kent mijn kinderen duidelijk niet”. Vandaag, net toen ik mijn depressieve logje had geschreven, kwam ze met dit:
afgaans eten (6)
Dat was nu precies datgene wat ik even nodig had om opgekikkerd te worden! Twee soorten rijst, afghaans platbrood, lamsboutjes, kippenboutjes, kebab, afgaanse gehaktballetjes in een linzensaus, wat groenten, waaronder heerlijk klaargemaakte aubergines en spinazie. We hebben gesmuld! Ik hoefde niet te koken waar ik erg tegenop zag. Leo had wel willen koken hoor, maar ik voel dat toch als een afgang. Na het eten heb ik tot kwart voor tien geslapen en nu kan ik de hele wereld weer aan. Leo heeft beloofd me morgen heen en weer naar de kerk te rijden, wat een schat hè”?

7 Reacties op “Bovenbuurvrouw

  1. Ziet er verrukkelijk uit, en zo zie je maar er komt altijd wel iets op je pad.
    Lydia

  2. Man wat lekker!! En wat lief!

  3. Geweldig is dat hè?? Wij hebben Surinaamse buren en treffen regelmatig hetzelfde! Ontzettend hartelijke en gastvrije cultuur!! Kunnen wij soms nog iets van leren…. 😉

  4. Ja, het is heerlijk, zulke mensen. De zweden zijn NOG meer op zichzelf dan wij en onze bovenbuurvrouw heeft er dan ook geen goed woord voor over. Ze zegt (en ik kan dat beamen wat haar beteft) dat ik de enige ben in het hele flatgebouw waar ze contact mee heeft. Aan de overkant van onze gang woont een vader (moeder heb ik nooit gezien) met een gehandicapt jongetje van een jaar of vijf. Ik heb al een paar keer geprobeerd wat contact te leggen, maar hij zegt vriendelijk gedag en ja en nee op mijn opmerkingen, maar hij loopt snel door. Dan niet, dan pas ik ook niet op als hij weg moet!

  5. Aaah, wat geweldig! Wat wordt er toch goed voor je gezorgd 🙂

  6. Owwww, krijg honger…zo lekker

  7. Klinkt een beetje als een aflevering uit “Het roer om”. Wat spannend allemaal.
    Gelukkig lijkt er altijd iets leuks op je pad te komen net als je het allemaal even niet ziet zitten.
    Wat heerlijk joh. Wat dat betreft zijn de meeste hollanders minder gastvrij.
    Bel maar eens om 18.00 uur aan.
    Wedden dat ze zeggen: Oh, we gaan net eten ! (met andere woorden, kan je weggaan ??!) haha

    Succes met alles en bedankt voor je reactie !

    Groetjes, Lieke

Geef een reactie

