De techniek en wij, deel 4


Gisteravond wilde Leo even een paar betalingen overmaken. We hebben zo’n mooie kaartlezer van de Handelsbanken gekregen en Leo heeft er al mee overgemaakt, maar gisteren ging het niet meer. Leo kwam in een verkeerd programma en hij liep vast of zo. Iedere keer kregen we weer dezelfde (verkeerde) mededeling. Leo heeft nog zijn pincode veranderd, maar dat hielp ook niet. Vandaag ben ik dus met mijn spullen onder mijn arm naar de bank getogen. Onderweg op de fiets heb ik de beginzinnen geoefend, zodat ik de eerste vijf minuten inderdaad zweeds kon praten. Toen was het op en ben ik in het Engels overgegaan en zij ook onmiddellijk. Ze heeft het helemaal met me gedaan, heel vriendelijk. Van de zenuwen was ik de pincode vergeten en moest ik Leo twee keer opbellen. Ze wachtte geduldig, erg lief. Maar ik weet het nu, hoor! Je moet natuurlijk je PERSOONSNUMMER eerst invullen voordat je je pincode invult. Hoe konden we dat nou vergeten?

8 Reacties op “De techniek en wij, deel 4

  1. Lijkt me lastig om dan idd communicatieproblemen te hebben. Gelukkig is het allemaal opgelost!

  2. Volgens mij staan jullie op met dat persoonsnummer en gaan ermee naar bed. Las net op internet dat je beter in Noorwegen had kunnen wonen, dat is het beste land om in te vertoeven Dit stons er in vermeld:”De lijst is maandag vrijgegeven. De UNDP let niet alleen op inkomen, maar ook op welzijnszaken als gezondheidszorg en levensverwachting.”
    Duurt dus wel even voor dat zo’n nummer in je program zit.
    Lydia

    • Nou, de Noren zijn verschrikkelijk chauvinistisch! Ze vinden niks van andere landen goed, ze liggen altijd dwars met samenwerking , ze zijn erg depressief en hebben geen gevoel voor humor! Dat is wat ik gehoord heb, maar misschien zijn de Zweden en Denen wel bevooroordeeld.

      • Tja, de Zweden over de Noren en de Noren over de Zweden… Vergelijkbaar met Nederlanders en Belgen, maar dan erger. Misschien juist wel omdat ze zo veel op elkaar lijken – je omschrijving van de Noren is volgens mij voor een groot gedeelte ook op de Zweden van toepassing. 🙂

      • Nou, ik kom toch best wat zweden tegen met zelfspot, hoor! Of ben ik nu ook al chauvinistisch aan het worden?

  3. Tja wij zijn wel een beetje verliefd op Noorwegen, en wij hebben goede ervaringen.
    Met name het grillige en natuurlijke ervan spreekt ons aan.

    Lydia

    • Nou, Noorwegen is zonder twijfel veel mooier dan Zweden. Maar ik heb het gevoel dat het leven hier prettiger is. De mensen in Noorwegen lijken me minder aardig dan de Zweden. Hetgene wat m.i. ontbreekt bij de Noren is zelfspot. Ze nemen alles zo SERIEUS. Ik kan daar altijd een beetje slecht tegen. Dan word ik opstandig en maak ik het nog erger.

  4. Ik kan eigenlijk weinig zeggen over de Zweden, maar wel over de Finnen dan weer en dat is toch ook echt weer anders hoor! Misschien zijn de Noren dan wel de zeeuwen bij ons. Ach en dan ook weer anders.
    laat ook maar! Ieder mens is uniek, dus ook alle Zweden, Noren, Finnen en Hollanders. Mijn motto is, Ik ben ik en ik ben tof want wat God maakt is geen rommel!!! 🙂
    Lydia

Geef een reactie

