We hebben een hypotheek!!


Zo moeilijk als alles is als je nog geen persoonsnummer hebt en geen identieitskaart, zo makkelijk is alles als je er wel een hebt.
We hadden om vijf uur een afspraak met de bankmevrouw (Ilvy Stromberg) en om 12 minuten over vijf stonden we weer buiten en hadden we een hypotheek van 2 ton! Ze had alle papieren in orde gemaakt en het enige wat wij nog hoefden doen was een paar handtekeningen zetten. Hier in Zweden komt er geen notaris aan te pas. We hebben een hypotheek tegen 1.6% rente jaar en iedere drie maanden MOGEN we aflossen, maar het hoeft niet. We gaan de helft per maand aan hypotheek betalen van de huur die we nu betalen!
Ondertussen heb ik de hele avond al een levendige discussie met de KLM over de boekingen van de kinderen naar Linköping als Leo geïnstalleerd wordt op 14 november. Lieke wil nl. alleen met de kinderen nog een week blijven, maar Bart gaat zondag alweer terug. Nu mag je als je alleen reist geen twee kinderen onder de twee jaar meenemen . Op de heenweg neemt Bart Simeon voor zijn rekening en op de terugreis (maandag 23 november) ga ik met Lieke mee terug naar Amsterdam en neem ik Simeon onder mijn hoede. Dàt is nu heel moeilijk voor de KLM. Ik heb het aan drie verschillende mensen moeten uitleggen, maar het is uiteindelijk om half elf geregeld. Het kostte wel 3x 7,50 extra creditcardkosten, nou ja….voor het goede doel. Simeon heeft nu een eigen ticket en is daarbij aan Bart zowel als aan mijn ticket gelinkt. Pfffffffff!

4 Reacties op “We hebben een hypotheek!!

  1. Super zeg! Wat fijn van die hypotheek en wat gezellig dat Lieke wat langer kan blijven! Zitten jullie dan al in het nieuwe huis? 🙂

  2. Zeer waarschijnlijk wel! Die mensen hebben wel gevraagd of er dan nog spullen in de garage mogen blijven staan, want zij krijgen pas (waarschijnlijk) 6 november de sleutel van hun nieuwe huis. Als het niet kan, moeten we een hotel afhuren of zo! We zijn met 10 of 12 volwassenen en vier kinderen. Maar we gaan er van uit dat we er gewoon in kunnen. We willen dan ook de verhuiswagen uit Nederland dinsdag of woensdag ervoor laten komen dat onze spullen (lees bedden!) er zijn! Jochem komt met de auto uit Duitsland, dus die laten we extra beddengoed en een kampeerbedje meenemen. Het wordt een hele organisatie, maar wel heel leuk. En dan blijft Lieke gezellig nog een week en ik kom weer mee terug. Hardstikke gezellig! Jij krijgt dat ook allemaal, leuk maar druk, nee: druk maar leuk.

  3. Ha Janneke,
    Kan niet slapen, vanwege een gruwelijke pijn aan mijn linkerbeen. En dan geniet ik enorm van je site. Wat is het toch boeiend hoe jullie je als allochtonen in het Zweedse land vermaken. En het enorme plezier van de ontdekkingen zijn een lust voor de lezer.
    Inmiddels heb ik het rapportje over zintuigelijke afweer binnen. Herkenbaar voor mij, al veel eerder dan het ongeluk. Ik denk dus diep na.
    Wat was het heerlijk om Leo weer even te zien. Ik heb erg genoten van de bijeenkomst en de voetbalwedstrijd.
    De fysiotherapeut wil wel mijn rechterbeen (met kniescheurtje) behandelen. Dat gaat ook prima, maar wil vooralsnog niets doen aan het linker, alvorens hij samenspraak heeft met de arts. Maar die was vandaag ziek.. Na bijna drie weken, begin ik het beu te raken en wil nou wel weten, wat er aan de hand is. Hematologie in Dijkzigt denkt dat ik een hematoom in mijn knieschijf heb opgelopen. Ik kijk nu wel heel bewonderend naar iedereen die gewoon rondloopt.

    Liefs Nel

  4. Wat naar voor je Nel! En dan is het nog herfst ook. Leo vertelde dat hij jullie heeft uitgenodigd. Laat ik er bij zeggen dat ik daar volkomen achtersta, hoor! Kom maar eens kijken in ons nieuwe huis en ons nieuwe land. Ik wens je veel succes bij genezing en zo. Hou me op de hoogte.

Geef een reactie

