Herfst in Linköping


Vandaag moest ik een heleboel doen na schooltijd. Eerst naar de bank, want vandaag moesten we 10% van de aankoopsom van het huis betalen. Daarmee is de koop pas echt bindend. We hadden geprobeerd om gewoon via Internet te betalen, maar dat pikte hij niet. Het bleek dat Leo toch een verkeerde bron had aangeboord en dat de computer het nummer zo niet herkende.
Ze wilde me eerst uit gaan leggen wat we dan wel moesten doen, maar ik vroeg of zij het aub wilde overmaken. Ze keek erg paniekerig, maar ze deed het vlot. Zo, dat was gebeurd! Nu moest ik naar de boekhandel, want Leo zowel als ik hadden iets besteld voor onze zweedse cursus. Mijn boekje was er wel, maar dat van Leo niet. Daarna moest het vooorleesboekje voor Tuur op de post. Het werd helemaal volgeplakt met exotische zweedse postzegels. Dat ziet er indrukwekkend uit straks als het aankomt. Ik herinner me dat nog uit mijn eigen jeugd, hoe leuk dat was als je zo’n pakje kreeg. Daarna moest ik helemaal naar de andere kant van de stad fietsen om naar het verhuurbedrijf (Stångaståden) te gaan om de huur op te zeggen. Helaas ben ik voor de huur nog steeds geen persoon, hoewel ik nu een indentitetskort heb. Leo moet opzeggen, want Leo heeft zijn handtekening onder het huurcontract gezet. Gelukkig kan het ook schriftelijk, als het maar ondertekend is met zijn handtekening. Had ik voor niks dat hele eind gefietst. MAAR… ik kwam onderweg wel mooie plaatjes tegen:
herfst 003
herfst 005
Dit was geel, nu volgt geel met oranje:
herfst 007
aarn het rood volgt:
herfst 009
en het kan nog roder……
herfst 004
Tenslotte wil ik jullie nog laten zien dat de gebouwen allemaal meedoen in herfstkleuren
herfst 001
herfst 002

2 Reacties op “Herfst in Linköping

  1. Schitterend….wat is de herfst een mooi seizoen he? Het is echt mijn favoriete seizoen, ik ben blij dat ik mensen heb ontmoet via logland die er ook van houden!

    ps dank je voor je reactie op mijn log, ik heb letterlijk gebloosd toen ik het las….ik vind het een heel groot compliment.

  2. Nou, ik meen het echt. Bovendien dat van die aanval is de beste verdediging had ik allang gedacht. Juist als mensen zo veel vertellen, hebben ze er over nagedacht wat ze achterhouden…..maar het levert prachtige stukkies op!

Geef een reactie

